Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Totaal gewicht bepakking en fiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Totaal gewicht bepakking en fiets

Er is ook een nieuwer topic actief voor paklijsten (soms met gewichten)
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water

Bijlagen

geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Dat is uiteraard Inc fiets. Zwaar zat op de de Engelse off road paden.
Wat zit je rechtop.
Geen flauwe opmerking hoor.
Als ik zo rechtop ga zitten krijg ik zadelpijn.

Mooie fiets, vol bepakt.
Poppink schreef:
zo 14 aug, 2022 18:34
Wat zit je rechtop.
Geen flauwe opmerking hoor.
Als ik zo rechtop ga zitten krijg ik zadelpijn.

Mooie fiets, vol bepakt.
Dank.
Rijdt als een trein.
Ja overwegend redelijk rechtop. Met moloko stuur kan ik af en toe iwat lager zitten voor de afwisseling. Bovendien is dat rechtop zitten vaak handig op die off road wegen. Met name in de afdalingen. Beetje mountainbikezit af en toe.
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Wat is die slurf langs je zitbuis?
Volgens mij een kettingslot met een soort beschermhoes eroverheen tegen krassen op het groene lak. Net achter de buis meen ik enkele schakels te kunnen ontdekken, terwijl het slot achter is, waar de buizen samenkomen onder het zadel. Ziet er eigenlijk een beetje "militair" uit.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 14 aug, 2022 19:36
Volgens mij een kettingslot met een soort beschermhoes eroverheen tegen krassen op het groene lak. Net achter de buis meen ik enkele schakels te kunnen ontdekken, terwijl het slot achter is, waar de buizen samenkomen onder het zadel. Ziet er eigenlijk een beetje "militair" uit.
Correct
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Netjes zo.

Zit de houder voor je achtertas niet verkeerd om? Mijn elastiek zit bovenop en niet onderop. In een onverharde afdaling wil 'ie ook best wel wat bewegen namelijk. Best kans dat je dan iets wat onder het elastiek vast zit zou kunnen verliezen lijkt me.
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:55

Zwaar zat op de de Engelse off road paden.
Waar was je ergens in de UK? (-:
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 19:42
Martin E. van Doornik schreef:
zo 14 aug, 2022 19:36
Volgens mij een kettingslot met een soort beschermhoes eroverheen tegen krassen op het groene lak. Net achter de buis meen ik enkele schakels te kunnen ontdekken, terwijl het slot achter is, waar de buizen samenkomen onder het zadel. Ziet er eigenlijk een beetje "militair" uit.
Correct
Handige manier om hem zo onder de frametas "te haken". Blijft de boel mooi vlak.
Jurr schreef:
zo 14 aug, 2022 20:05
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Netjes zo.

Zit de houder voor je achtertas niet verkeerd om? Mijn elastiek zit bovenop en niet onderop. In een onverharde afdaling wil 'ie ook best wel wat bewegen namelijk. Best kans dat je dan iets wat onder het elastiek vast zit zou kunnen verliezen lijkt me.

Nee hoor, slippers bleven prima zitten.
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:55

Zwaar zat op de de Engelse off road paden.
Waar was je ergens in de UK? (-:
Old chalk way en king alfred's way.
Lyme regis naar salisbury en dan via South downs en king alfred's way naar reading en vandaar weer op the old chalk way naar Norfolk.
Combi dus.
Was wel wat warm. Tussen 28 en 30 graden.
Mooie tocht. Als je van wat ruigere paden houdt is het aan te bevelen. In de zomer veel dichtgegroeide paden met doorns en andere prikkels. Gewoon doorheen was het devies. Tja.... Het is tenslotte vakantie
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Welk deel van die 32 kg komt voor rekening van de fiets en wel deel is aan de bagage toe te kennen? Voor de meesten van ons is de fiets (en dus diens gewicht) een gegeven en kunnen we alleen beknibbelen op wat we meenemen.

Water kan een spelbreker zijn inderdaad. Afgelopen zaterdag 125 km gefietst in 6,5 uur (met in totaal 2 uur pauze) en ik had vanwege de warmte vier liter drinken mee. Dan zou je al op 36 kg zitten.

Die 4 liter is overigens moeiteloos op gegaan zonder enige sanitaire stop, dus was echt geen overbodige luxe.
Ik neem eigenlijk nooit meer dan 1,5l water tegelijk mee, ook niet afgelopen warme zaterdag (rit van 180km, gedeeld in 2x90km). Je kan het zolang je in de bewoonde wereld blijft (zeg maar, Europa) heel makkelijk overal weer aanvullen.

Soms alleen als ik wildkampeer of onderweg kook, dat ik iets meer meeneem.
Dit is mijn fiets, drie weken geleden gefotografeerd in een trein van SNCF, Frankrijk dus.
Het waren warme dagen, drie bidons was geen overbodige luxe. De voorste bidonhouder had ik voor deze fietstocht met slangenklemmetjes aan de vork bevestigd. Tegen de krassen op het lak een stukje oude binnenband ertussen. De metalen thermosfles rechts is voor koude melk, al 16 jaar oud. De plastic bidons voor water. Let op als je urine te donkergeel wordt, heb je vochtverlies. Overige bagage 14 kilo. Niet meegerekend is een zak met wat lekkers voor mijn vrouw achter aan het stuur.
DSC03370.jpg
WillemT schreef:
di 16 aug, 2022 12:47
geertdebruijn schreef:
zo 14 aug, 2022 17:54
32 kg. Ales mee inc. 2 dagen eten.
Geen water
Welk deel van die 32 kg komt voor rekening van de fiets en wel deel is aan de bagage toe te kennen? Voor de meesten van ons is de fiets (en dus diens gewicht) een gegeven en kunnen we alleen beknibbelen op wat we meenemen.

Water kan een spelbreker zijn inderdaad. Afgelopen zaterdag 125 km gefietst in 6,5 uur (met in totaal 2 uur pauze) en ik had vanwege de warmte vier liter drinken mee. Dan zou je al op 36 kg zitten.

Die 4 liter is overigens moeiteloos op gegaan zonder enige sanitaire stop, dus was echt geen overbodige luxe.
Ik weet het niet exact maar ik schat fiets, lege bidons, gereedschaptasje en lege bikepacktassen op zo'n 18 kg. Het kan dus nog lichter.