Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsforenzen: het regent bijna nooit! - Forum Wereldfietser

Fietsforenzen: het regent bijna nooit!

Uit de bijdragen op het forum maak ik op dat behoorlijk wat fietsreizigers ook fietsforenzen zijn. Je collega's over de streep trekken om ook op de fiets naar het werk te komen? Of je partner overtuigen dat hij/zij best eens mee kan op fietsvakantie binnen Nederland?

http://www.hetregentbijnanooit.nl/

De maker van deze website fietst 3 à 4 keer per week naar het werk en houdt bij hoe vaak het regent en hoe vaak het droog is.

Groetjes,

Carl
Ik ben nu al 4 maanden thuis omdat m'n werk dicht ging (gelukkig wel 100 % doorbetaald), maar toen ik nog dagelijks 25 km woon-werk fietste, heb ik altijd m'n Agu-regenpak op de bagagedrager klaar liggen. En ik keek dagelijks 's morgens, voor ik vertrok, naar teletekst 703-704 en het digitale weerstation met satellietverbinding dat aan m'n schuur hangt.
Het kon gebeuren dat hier bij mij thuis de zon scheen terwijl in stad Groningen het regende of omgekeerd. Qua weer is er geen dag gelijk boven het weidse Groninger landschap!
Een tip die ik ooit kreeg: Leg zowel op je werk als thuis regenkleding.
Een extra regenjasje hoeft niet veel te kosten toch? Zo bespaar je een hoop sleurwerk en kan je je regenjas alvast niet thuis of op je werk laten liggen.

Enige risico is inderdaad dat het weer kan omslaan, maar hoe dikwijls gebeurt dat nou echt binnen een uurtje?
(Kijk eens op www.hetweerslaatbijnanooitomineenuurtje.com)
Het regent inderdaad bijna nooit in Nederland. 6% van de tijd is toch niet vaak. Nou mensen in Nederland, niet meer zo klagen hoor.

http://www.dse.nl/~toni/hpv/regen.htm
Carl Buijs schreef:De maker van deze website fietst 3 à 4 keer per week naar het werk en houdt bij hoe vaak het regent en hoe vaak het droog is.

Groetjes,

Carl
Ik vraag mij wel af waarom hij 1 a 2 dagen in de week niet op de fiets naar zijn werk gaat in relatie tot het weer op die dagen. :wink:

Groeten Bob
stef schreef:Een tip die ik ooit kreeg: Leg zowel op je werk als thuis regenkleding.
Best riskant, hoor. Toen ik op mijn werk extra regenkleding had, is die de volgende dag al gestolen! Ik had geen eigen afsluitbare kast. Mijn regenkleding zat in een plastic boodschappentas verpakt en lag altijd op mijn fietsbagagedrager. Op mijn werk aangekomen nam ik die mee naar binnen en bewaarde hem onder mijn bureau tijdens werktijd. Als de regenkleding nog nat was van de regen, hing ik hem aan de kapstok, die tegenover mijn bureau stond. En idem dito thuis in de bijkeuken.
Jan Eleveld schreef:Het regent inderdaad bijna nooit in Nederland. 6% van de tijd is toch niet vaak. Nou mensen in Nederland, niet meer zo klagen hoor.
Dat is ook mijn ervaring. Ik fiets 3 maal in de week een afstand van 46km. (Ik werk maar 3 dagen in de week) Het gebeurt bijna nooit dat ik 's morgens de bus moet pakken i.v.m. sterke regen. Bij lichte regen en/of miezer pak ik gewoon de fiets. En ook bij het naar huis gaan regent het niet zo vaak. Ik denk dat het wel sterk afhankelijk is van het gedeelte in Nederland waar je woont. Ik woon aan de kust en daar regent het volgens mij minder vaak dan in het binnenland. Waar ik ook heel veel plezier van heb is de buienradar http://www.buienradar.nl/ soms kan ik na raadplegen van de buienradar door een halfuurtje te wachten toch droog fietsen.
Het valt inderdaad erg mee met regen in Nederland. Ik fiets 5 dagen in de week naar m'n werk, zo'n 25km per dag. Ik fiets altijd want ik heb geen rijbewijs en het OV is geen optie.
El Tonto schreef: Ik vraag mij wel af waarom hij 1 a 2 dagen in de week niet op de fiets naar zijn werk gaat in relatie tot het weer op die dagen. :wink:
Haha, goede vraag Bob! :lol: We houden het er maar op dat hij 24 à 32 uur in de week werkt... :wink:

Groetjes,

Carl

(P.S. Waarom beginnen er nu mensen over regenpakken? Het regent juist bijna nooit! 8) )
Carl Buijs schreef:Waarom beginnen er nu mensen over regenpakken? Het regent juist bijna nooit! 8)
Vergeet het zeer natte najaar van 1998 niet! Dagelijks in stromende pijpenstelen gefietst, de grachten in stad Groningen liepen bijna over..... Zo lag het fietspad langs de Marwixkade onder water.... Gevaar voor overstromingen in Groningen-Zuid. Koningin Beatrix kwam daar een kijkje nemen.
Martin, fotootje????
Marianne schreef:Martin, fotootje????
In oktober 1998 had ik geen camera bij me, het was trouwens donker tijdens mijn woon-werk verkeer. Maar is dit misschien voldoende?
http://www.rtvdrenthe.nl/4d8a5459-e2b7- ... wsID=28917
Ik fiets dagelijks 26 km naar mijn werk en terug. Het hele jaar door. En soms zijn er tijden dat mijn regenpak ligt te verstoffen in de fietstas. Wellicht komt het doordat het hier in Zeeland (bijna) altijd waait! Buien worden dan snel opgelost of verdwijnen door de invloed van eb en vloed.
Maar WIND is ook niet alle dagen dolle pret. Zeker vanaf kracht 7 of meer.
Carl Buijs schreef:
El Tonto schreef:

Haha, goede vraag Bob! :lol: We houden het er maar op dat hij 24 à 32 uur in de week werkt... :wink:

Groetjes,

Carl

(P.S. Waarom beginnen er nu mensen over regenpakken? Het regent juist bijna nooit! 8) )
en hier heeft deze fietser het over 3,5x per week :roll:

Knurft fietst zo'n 3,5 keer per week 36 km woon/werk op een NAZCA Pioneer ligfiets. Hij doet dat door weer en wind.

Knurft houdt niet van anti-fiets-smoesjes m.b.t. het weer en houdt daarom vanaf 1 september 2008 hetregentbijnanooit.nl bij.
stef schreef:Een tip die ik ooit kreeg: Leg zowel op je werk als thuis regenkleding.
Een keer onverwacht regen als je naar huis moet, en het systeem is om zeep.. :wink: . Tenzij je dan hoopt dat het de volgende ochtend weer regent.... :? Maar ja, het regent haast nooit. :D . En eerlijk gezegd vind ik nat op mijn werk komen een stuk erger :cry: dan nat thuis.

:lol:
Ik draag fietskleding tijdens mijn woon-werk verkeer (30-35 km per dag.). Dat mag nat worden, op mijn werk hang ik het dan te drogen. :D Wanneer mensen horen dat ik zo naar het werk kom zeggen ze altijd: ook als het regent? Zeg ik dat ik wind véél erger vind dan regen. :D
De Sjelle schreef:Ik draag fietskleding tijdens mijn woon-werk verkeer (30-35 km per dag.). Dat mag nat worden, op mijn werk hang ik het dan te drogen. :D Wanneer mensen horen dat ik zo naar het werk kom zeggen ze altijd: ook als het regent? Zeg ik dat ik wind véél erger vind dan regen. :D
Mijn Agu regenpak zit in een plastic boodschappentas en ligt altijd standaard klaar en dagelijks op mijn bagagedrager. Bij regen heb ik die zo bij de hand. Regen is voor mij erger dan wind! Ik woon hier vlakbij zee en ben wind wel wat gewend.
Ja, smaken verschillen he? :lol:
Wanneer het niet te koud is, zoals nu, doe ik zelfs geen regenjas meer aan moest ik in regen terecht komen. :D
Als je op je fiets zit is het altijd mooi weer en file vrij!!!!!!!!!!! :lol: (behalve op de LF1 in juli)
Tja...ik ben nu eenmaal een vroege vogel ( ook in het weekend ) en als ik op de atb door ons mooi Heemskerks duingebied cross al dan niet met schoonzoon en diens studiegenoot, en de voorspelling is niet veel goeds voor die dag, blijkt dat als we om 08:00uur op de bike zitten en om 10:00uur weer thuis aan een bakkie zitten, ( pffff wat een moeilijke zin ) het dan pas begint te regenen.

Als ik dan familie/collega's/vrienden later hoor van: het was weer kl**te dag gister, vraag ik "Hoe laat stond je op dan?" "Ja, om 10:00uur kwam ik uit mijn mandje". Dan denk ik, tja, ik heb 2 mooie uurtje's gehad met de jongens.

Da's natuurlijk niet altijd zo maar 9 v/d 10 keer hebben we mazzel...frappant!