Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Handig - Forum Wereldfietser

Handig

Afgelopen week kwam ik in Schladming bij een fietsenmaker een bijzondere automaat tegen:
Afbeelding

Handig als je 's avonds of in het weekend acuut een binnenband nodig hebt.
Ik heb hem hier in Enschede ook gezien, van Continental geloof ik.
Wij hebben er ook een gezien ergens tussen Amsterdam en Praag:
Afbeelding
In onze trip op everytrail: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=39932 kun je precies zien waar we hem gefotografeerd hebben.
Is weer eens wat anders dan sigaretten of condooms uit een automaat...
Afbeelding

In oostenrijk :wink:
Hans,

Er is ook één in de stad groningen, nl bij Refidé fietsen, bij het Zernike complex. Zie foto

Afbeelding

groet, roosje
Grappig om te zien dat ze dus inderdaad op meer plekken hangen.

Maar wat ik dan zo bijzonder vind is dat deze in een dorp bij de fietsenmaker hangt. Als hij nu ergens langs een verlaten LF10 route hangt, dan begrijp ik dat. Maar bij de fietsenmaker op de gevel...
Bij ons in Arnhem bij de fietsenmaker op de hoek (hoek Huissensestraat/Suikerland, voor de geinteresseerden) hangt er ook al jaren eentje. Van Schwalbe, heel verantwoord dus :-) Superhandig als 's avonds je band lek gaat en je de volgende ochtend weer naar je werk wilt fietsen (of respectievelijk zondags en maandags), ik heb er al een paar keer een bandje uit getrokken :-)

Vincent.
HansvanderVeeke schreef:wat ik dan zo bijzonder vind is dat deze in een dorp bij de fietsenmaker hangt.
Als je ergens onbekend bent, vraag je naar een fietsenmaker. Shit.... Die is dicht!!! :shock: .....

.....Maar gelukkig is daar de SchlauchOmat :D. Juist daarom best handig. De fietsenmaker kent "iedereen", de LF10 niet :wink:.
Mmmm...gezien de geometrie van de automaten moet dit een handeltje van onze eigen Schlauch zijn... :D
Ze zijn ook in nederland te vinden weet er een in Santpoort noord.
Hoorde een tijd terug op de radio dat er meer komen als het bevalt.

Martin
Nooit gezien maar wel een handig idee! Zeker met al die rookverboden hebben de fabrikanten hun sigarettenautomaten omgebouwd :lol: . Staan er ook verschillende bandenmaten aangegeven?
Op Openstreetmap is een Duitser al begonnen ze in kaart te brengen:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=2536
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Vending_machine

Wie volgt? :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Staan er ook verschillende bandenmaten aangegeven?
Ja, er zaten verschillende maten banden in.

En aan de verschillende foto's te zien, zijn er ook aardige prijsverschillen.
Ik heb 6 euro gezien, maar ook 8 euro. Scheelt toch zo'n 25%.
Ik vond deze anders ook wel handig onderweg: :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Ook Oostenrijk :wink:
In Galder, ten zuiden van Breda, 10 meter van de grens met België, hangt er een aan de muur bij de geweldige goede fietsenzaak van Boxsel.
Ook handig en zeer verstandig en ook van rubber.

Afbeelding

Ook te gebruiken als plakker bij een lekke band????

Groet :oops:

Jans
Ligt aan je lijm :P
Martin E. van Doornik schreef: Staan er ook verschillende bandenmaten aangegeven?
Yep, bij ons in elk geval wel. En verschillende ventielen (hoera!). En wat de prijs betreft: laatste keer kostte een 'bandje uit de muur' me iets van 6 euro als ik het me goed herinner.

Vincent.
In Groningen heeft Profile Helpman er ook een, met een reeks van maten.
Wim