Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1392 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33598 berichten
Oké…wist ik niet.
Ditmaal een luchtfoto. Ik had m'n fiets aan boord van het toestel.
Welke dorpen liggen daar?
(morgen ben ik afwezig)
Luchtfoto.jpg
Dat onderste eilandje heet "Dwars in den Weg"
Voor de volledigheid noem ik dan ook nog Brouwershaven helemaal onder en Zonnemaire in het midden van het beeld en Dreischor bovenin om het af te maken.
JanH schreef:
zo 29 jan, 2023 23:21
LHTJoost schreef:
zo 29 jan, 2023 22:48
... Of overtreed ik daarmee een spelregel? ...
Yep. Enige tijd geleden is in de ongeschreven regels eenduidig vastgelegd dat zoeken mét de foto niet is toegestaan, anders wordt het zoals jij schrijft "vrij eenvoudig".
Wat volgens de ongeschreven regels niet mag is Google Lens of Bing Image Search gebruiken om de foto te vinden. Voor het overige mag je Google wél gebruiken. Je hoeft dus niet naar de bieb in de stad om fotoboeken van kerken te gaan doorzoeken, of Nederland gaan rondfietsen totdat je de kerk herkent. 😉
Poppink, dat is nou al snel! Inderdaad Schouwen-Duiveland met Brouwershaven, Zonnemaire en Dreischor. Gefotografeerd vanuit een KLM Fokker-100 van Parijs naar Schiphol.
De volgende is voor jou.
Ik heb me gisteren suf gezocht naar kerk met ronde toren, lijsten met kerken doorgekeken, de hele catalogus van na oorlogse kerken doorgeploeterd.
Gelukkig was daar de kust die Zeeuwse kust, een heerlijk zoekplaatje.
Vandaag neem ik wraak op die kerk in Bilthoven met een plaatje uit Twente.
DSC_8918.JPG
St. Mary's Chapel op het Landgoed Weldam? https://www.google.nl/maps/@52.2176081, ... !1e3?hl=nl
Met een "?" omdat op foto's op internet niet de achterkant (het onderwerp van het Raad plaatje!) goed zichtbaar is.

Deze foto laat wel wat zien van de "achterkant" inclusief een uitbouw die ook op het Raad plaatje! zichtbaar is.
Ik sta perplex JanH.
Waar haal je dat zo snel weg?
Luizen- en vlooienbelt.jpg
Gisteren hebben we er gewandeld.
Nadien nog even in de geschiedenis van het landschap gedoken.
Op het plaatje zie je de spoorlijn van Goor naar Neede en in het landschap zijn sporen van dat spoor terug te vinden.
Klik op Topotijdreis maar van kaart naar luchtbeeld en je ziet het profiel nog in de wei.
Profiel in de wei.jpg
Er is veel te lezen over het kerkje, over de landgoederen in die streek en zo kwam ik als vanzelf op de Joffers van Beckum die om het geloof verbrand zijn.
Waar een wandeling allemaal toe kan leiden.
Een van de baronnen die de naam Unico van Ripperda droeg was trouwens ook nog landheer van Oosterwijdwerd en Dijkhuizen.

Laat ik niet verder uitweiden.
Ga je gang JanH.
Zoeken op "kerk in bos twente" en dan letten op een laag kerkgebouw.
Oplossing.JPG
Als je nog wat meer over het kerkje wilt weten: https://www.anglicanchurchtwente.com/ho ... cture.html
Zo is te lezen dat aan de stille kant (achterkant) ook ontluchtingserkers (als dat een woord is) waren voorzien, ze zijn echter alleen aan de voorkant gerealiseerd.
Nieuwe opgave (waar stond de fotograaf).
KnipselDD.JPG
(origineel tbv inzoomen)
👍
Beurt naar RIH.
Dacht Vierverlaten in de verte te zien, en dat klopte.

Waar stond ik ongeveer?
P1010412 - Copy - Copy.jpg
Is dat niet de watertoren van Haltingen?

Groet,
Tom.
met kaart:
Scherm­afbeelding 2023-01-30 om 21.04.24.png
Groet,
Tom.
Het is niet Haltingen.
Lijkt me eerder in Berlijn, maar waar precies weet ik niet.
Bij Beach 61 (beachvolleyball) in Berlijn.
https://www.google.nl/maps/place/Beach+ ... urce=mlpwa
Je moet ongeveer hier gestaan hebben: https://goo.gl/maps/vgJU1PxLTpTBHpPF6

edit: ik had even moeten updaten voor het plaatsen, dan had ik gezien dat ik te laat was
Hoe heb jij hem gezocht Leon?
De Fernsehturm is vaag te zien op de achtergrond links, dus Berlijn was snel duidelijk. Nadat ' schoonsteen Berlijn' te algemeen bleek, heb ik mozaiek schoorsteen Berlijn geprobeerd en dat gaf maar één treffer van een echte schoorsteen. En die was het, dan kom je al snel op het Technikmuseum
Leon heeft het goed en is aan de beurt. De foto is gemaakt na een bezoek aan het Deutsches Technikmuseum.