Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een moment van onoplettendheid. - Forum Wereldfietser

Een moment van onoplettendheid.

En nu zit ik hier mee, een titanium plaat en schroeven op mijn schouder. Ik fietste naar huis en een auto uit tegengestelde richting wilde linksaf slaan op het moment dat ik bij de afslag was. Moest vol in de remmen om niet aangereden te worden, vloog over het voorwiel en knalde met mijn schouder op het wegdek. Hij had me volledig over het hoofd gezien.

Afbeelding
Mooie foto. Beterschap!
OEFFF!
Beterschap.

Ik heb me al vaak afgevraagd of er een cursus vallen voor fietsers bestaat.
Met een mooie rol kom je er beter van af denk ik.
Met een mooie rol kom je er beter van af denk ik.
Vroeger gejudoëd, dus als ik struikel bij het wandelen rol ik wel door. Bij het fietsen heb ik echter de neiging mijn stuur vast te willen houden en dat rolt wat moeilijk. Meestal gaat het goed, soms niet.
Herkenbaar beeld. Zelf twee keer een heup gebroken door een val van de fiets. Een keer links en een keer rechts...
Ook vanaf de fiets hoog over het stuur kan het met een judorol. Ik hoop dat niet nog een keer nodig te hebben.
Sterkte met het herstel Lemwise!
Ouch! Beterschap!
Ik wilde eigenlijk een “+” geven, maar “vind ik leuk” is niet echt van toepassing.
Sterkte met herstel!

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
vr 27 jan, 2023 16:20
Ik wilde eigenlijk een “+” geven, maar “vind ik leuk” is niet echt van toepassing.
Sterkte met herstel!
Wel leuk dat hij het gepost heeft. Helaas een harde waarheid in het verkeer dat dit mogelijk is.

@Lemwise: succes met herstellen (hoeveel weken staat er voor?). Later het titanium voor een mooi frame gebruiken? ;)

Enne... fietsertic: Hoe is het met de fiets?

How can I make this about me ;): Over het hoofd gezien.... Had laatst een soortelijk iets in de afdaling van de Camerig. Een auto die stil staat om (voor hem) links een parkeerplaats op te gaan. Ging er dus van uit dat hij me gezien had (bovendien droeg ik fluoriderend geel en het was helder weer) maar op het laatste moment ging hij toch rijden. Bij mij ging het gelukkig goed maar het had ook zo verkeerd kunnen lopen. Ze zien je soms gewoon echt niet.
Tom vds schreef:
vr 27 jan, 2023 16:20
Ik wilde eigenlijk een “+” geven, maar “vind ik leuk” is niet echt van toepassing.
Sterkte met herstel!
Je kunt het ook anders zien. Klik er op en het lampje wordt groen. Dan wens je hem paracetamol van de apotheek. Dat is fijn in zo'n geval.

Maar waarom lijken die schroeven er helemaal doorheen te gaan?

Afbeelding
beterschap!
dat de schroeven iets doorsteken, komt meer voor. rond het bot zit voldoende 'vlees' om dit geen probleem te laten zijn. je hebt eerder last van de plaat. mogelijk kan die er na een tijdje (jaar) af/uit.
Beterschap, @Lemwise!

Mooie foto inderdaad. Ben ik trouwens de enige die meteen aan colonel Steve Austin moet denken bij zo'n foto?
hoogframe schreef:
vr 27 jan, 2023 18:02
beterschap!
dat de schroeven iets doorsteken, komt meer voor. rond het bot zit voldoende 'vlees' om dit geen probleem te laten zijn. je hebt eerder last van de plaat. mogelijk kan die er na een tijdje (jaar) af/uit.
Ik moet 9 feb voor controle en dan ga ik dat ook aankaarten. Botten zijn van nature immers iets flexibel en met zo'n plaat is dat weg. Als het kan wil ik dat ding er op termijn wel uit hebben.
Ik heb zelf ervaring met uitstekende schroeven in heup en bovenbeen. Dat gaf bij beweging, zoals fietsen, irritatie aan de pezen die langs de uitstekende schroeven bewogen. Ik heb ze er dan ook meteen uit laten halen zodra het bot weer aan elkaar gegroeid was.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit op termijn verwijdert wordt.
clavicle.jpg
Dit was ik in 2014. Op een smal fietspad hield iemand aan de andere kant wat weinig afstand waarbij zijn wapperende jas tegen mijn stuur kwam en aan de remhendel bleef hangen waardoor ik over de kop ging (of zoiets). Bij mij is het plaatje (in een sleutelbeen in mijn geval) weer verwijderd. Als je er dan wat meer over leest zie je dat het best wel een typische fietsers (en motorcrossers) "ziekte" is.
Hou voor het gemak maar 9 maanden aan, juist op plekken met weinig doorbloeding, zals uiteinden van het bot duurt het helaas erg lang voor de boel weer voldoende aangegroeid is. (ik ben helaas ervaringskundig) Het heeft daarnaast ook nog wel wat met je leeftijd te maken maar een breuk in het midden is sneller genezen dan op de kop.
Voordeel van al dat metaal is wel dat je meteen weer door kan met bewegen, al zat dat in het begin ook wel tegenvallen.
renel schreef:
za 28 jan, 2023 10:51
clavicle.jpg
Nieuw draadje: post eens een röntgenfoto van je fietsongeval? :wink:

Beterschap gewenst, Lemwise. Na verwijdering die titanium ijzerwaren natuurlijk mee naar huis vragen, voor op je fiets!

Groetjes,

Carl
Heel veel beterschap en een goed herstel gewenst!
En daarna weer mooie uurtjes op de fiets!

Gr ej
_Peter_ schreef:
za 28 jan, 2023 13:38
Voordeel van al dat metaal is wel dat je meteen weer door kan met bewegen, al zat dat in het begin ook wel tegenvallen.
Ere zit nu weinig beweging in want alles is nu nog heel gevoelig. Over twee weken mag de armsling af en dan kan ik weer opbouwen. Mijn doel is om met een maand of 3-4 weer een paar uurtjes per dag te werken. Gewoon lekker aan de werkbank meubels maken die een collega dan aan boord van een boot plaatst.

Wel vreemd dat sommige mensen me bijna een schuldgevoel willen aanpraten omdat ik opgewekt blijf. Dan denk ik, kom op zeg, ik ben niet vanaf mijn nek verlamd. Ik ga verdomme niet als een zielig hoopje mens op de bank zitten.