Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 112 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2572 berichten
Grandonneur schreef:
do 19 jan, 2023 13:14

B) buiten mijn comfortzone treden en iets uit de 2x5 periode voor mezelf bouwen. Met een ingecalculeerd risico dat ik er over een poosje dan 143 heb staan.
Dat. :D

Mijn Titlist-achterderailleur zit op mijn Toortelboom Sport. Voor zit een Altus, want de Titlist vraagt nogal wat ruimte tussen zitbuis en achterwiel, en die heb ik hier niet:

Afbeelding

Om niet teveel off-topic te geraken: ik ben met deze fiets ook op vakantie geweest: :wink:

Afbeelding
Gretverdrie!
Opnieuw: wat mooi!
Die verchroomde uiteinden en dan die kleur!
En dat samen met het wit en de "regenboogkleuren", nee mooier dan dat.
Likkebaarden.
non-fixie schreef:
do 19 jan, 2023 22:22
Om niet teveel off-topic te geraken: ik ben met deze fiets ook op vakantie geweest: :wink:
Afbeelding
Ho, maar dan moet ie in ‘Post eens een foto van je vakantiefiets’ hè!

;)

Carl
Het origineel is niet te overtreffen

https://www.pablopicasso.org/bull-head.jsp
bull-head.jpg
Poppink schreef:
vr 20 jan, 2023 00:59
Gretverdrie!
Opnieuw: wat mooi!
Die verchroomde uiteinden en dan die kleur!
En dat samen met het wit en de "regenboogkleuren", nee mooier dan dat.
Likkebaarden.
Dank je! Ja, ik viel voor dat frame op een beurs in België. Tot mijn schrik bleek de maat perfect en de prijs ook nog redelijk. Dan heb je geen keus, hè. :D

Overigens is het "chroom" geen echt chroom, maar lakwerk. Zó goed gedaan dat ik er thuis pas achter kwam.

Afbeelding
Mijn Mustang fiets, een door Mustang omgebouwde Superia crossfiets uit 1978 ziet er nagenoeg hetzelfde uit, maar dan met echt chromen uiteinden.
Ik heb hem laten spuiten in Simca blauw metallique, maar het verschil met de jouwe is dat de overgang van de lugs naar de buizen zijn geaccentueerd middels goudverf.
Als ik komend jaar tijd vind (en mensen zoals jij stimuleren mij enorm) dan vervang ik de roestige spaken (double butted) en tuig hem weer netjes op.
Triple plateau, 172 mm cranks speciaal in Frankrijk gekocht destijds, Franse draad uiteraard, Maillard helicomatic naaf.
Poppink schreef:
vr 20 jan, 2023 20:03
Mijn Mustang fiets, een door Mustang omgebouwde Superia crossfiets uit 1978 ziet er nagenoeg hetzelfde uit, maar dan met echt chromen uiteinden.
Ik heb hem laten spuiten in Simca blauw metallique, maar het verschil met de jouwe is dat de overgang van de lugs naar de buizen zijn geaccentueerd middels goudverf.
Als ik komend jaar tijd vind (en mensen zoals jij stimuleren mij enorm) dan vervang ik de roestige spaken (double butted) en tuig hem weer netjes op.
Triple plateau, 172 mm cranks speciaal in Frankrijk gekocht destijds, Franse draad uiteraard, Maillard helicomatic naaf.
Leuk! Ben wel benieuwd. Er zijn er niet veel van, en Mustang is wel een merk met een aparte geschiedenis. Superia trouwens ook, en mooie Superia's met Columbus-buizen en chroom zijn ook vrij zeldzaam.
Poppink schreef:
vr 20 jan, 2023 20:03
Als ik komend jaar tijd vind
tijd maakt, waarde poppink!
Zoals een vriend van mij zegt: 'Het is geen kwestie van tijd, maar van prioriteit'.
non-fixie schreef:
do 19 jan, 2023 22:22
Grandonneur schreef:
do 19 jan, 2023 13:14

B) buiten mijn comfortzone treden en iets uit de 2x5 periode voor mezelf bouwen. Met een ingecalculeerd risico dat ik er over een poosje dan 143 heb staan.
Dat. :D

Mijn Titlist-achterderailleur zit op mijn Toortelboom Sport. Voor zit een Altus, want de Titlist vraagt nogal wat ruimte tussen zitbuis en achterwiel, en die heb ik hier niet:

Afbeelding

Om niet teveel off-topic te geraken: ik ben met deze fiets ook op vakantie geweest: :wink:

Afbeelding
ik zie enige gelijkenis met de rode mixed frame;https://theradavist.com/readers-rides-d ... mixte-400/
Heerlijke website overigens, the Radavist, met iedere dag heel veel fiets nieuws en prachtige reportages!
bonkers schreef:
za 21 jan, 2023 17:40
ik zie enige gelijkenis met de rode mixed frame;https://theradavist.com/readers-rides-d ... mixte-400/
Heerlijke website overigens, the Radavist, met iedere dag heel veel fiets nieuws en prachtige reportages!
Och hemel! Een Amerikaan op een fiets zonder helm. Levensgevaarlijk! :shock:

Afbeelding

Fraai frame wel, die Bridgestone. Met o.a. dezelfde slimme kabelroutering voor de achterrem. Altijd wat lastig bij een mixte als je zijoptrekremmen wilt gebruiken.

Bij de opbouw van de Bennotto Donna van mevrouw non-fixie heb ik het wat klassieker gehouden. Niet in de laatste plaats omdat het haar eerste fiets was waarmee ze tijdens een fietsvakantie in Italië aan L'Eroica ging meedoen.

Dat was de nogal zompige editie van 2015:

Afbeelding
Koopje uit België. Twee gebruikte zadels met zadelpennen. Brooks B17 met een SR-kopie van de Campagnolo Record-pen (in de prettige maat van 27,2 mm) en een Idéale 76 met een Titan-pen.

Alles in gebruikte, maar technisch goede staat. Daar word ik dan wel weer blij van.

Afbeelding
non-fixie schreef:
za 21 jan, 2023 19:32
Alles in gebruikte, maar technisch goede staat.
Zo te zien zijn ze weinig gebruikt. In hoeverre het duidelijk barre opslagklimaat het leer heeft aangetast kun je pas inschatten als je de zadels in je handen voelt en weet je pas zeker als je er na wat liefdevolle behandelingen op gaat fietsen.
Leon schreef:
za 21 jan, 2023 19:52
In hoeverre het duidelijk barre opslagklimaat het leer heeft aangetast kun je pas inschatten als je de zadels in je handen voelt en weet je pas zeker als je er na wat liefdevolle behandelingen op gaat fietsen.
Precies dat is meneer non-fixie ook van plan. Denk ik.
Leon schreef:
za 21 jan, 2023 19:52
Zo te zien zijn ze weinig gebruikt. In hoeverre het duidelijk barre opslagklimaat het leer heeft aangetast kun je pas inschatten als je de zadels in je handen voelt en weet je pas zeker als je er na wat liefdevolle behandelingen op gaat fietsen.
Klopt. We zullen het gaan zien, maar ik heb er wel vertrouwen in.

In het ergste geval heb ik de volle mep betaald voor een mooie - traploos verstelbare - zadelpen. Sowieso geen verliezers in dit geval. :)

Afbeelding

Ik heb inmiddels de zadels schoongemaakt en van een lik Proofide voorzien. De B17 is een racezadel. Een vorige eigenaar heeft hem enigszins ge-butchered: de oogjes verwijderd, evenals het overtollige leer. Ziet er netjes uit en het dek voelt goed aan.

De Tron & Berthet 76 "cyclo-touriste" is een voor mij onbekend model, maar ook die maakt geen verkeerde indruk.

Afbeelding

Afbeelding
die vorige eigenaar van de B17, die mag ik wel. Heerlijk zo.
non-fixie schreef:
vr 20 jan, 2023 23:38
Leuk! Ben wel benieuwd. Er zijn er niet veel van, en Mustang is wel een merk met een aparte geschiedenis. Superia trouwens ook, en mooie Superia's met Columbus-buizen en chroom zijn ook vrij zeldzaam.
Eentje voor mrs dan?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -shed-find


en deze is volgens mij groot genoeg voor dhr, zo te zien volledig arabesque;

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ro-superia
Grandonneur schreef:
zo 22 jan, 2023 00:17
die vorige eigenaar van de B17, die mag ik wel.
Ja, ik ook. :) Mooi zadel wel, en heel blij mee. Precies wat ik wil hebben op een oude racefiets uit de jaren '60 of '70.
Grandonneur schreef:
zo 22 jan, 2023 10:57
Eentje voor mrs dan?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -shed-find
Neu ... Afgezien van de te grote maat is dat een wel heel eenvoudig Belgisch modelletje. "R.C. Tubing", zo te zien.
Grandonneur schreef:
zo 22 jan, 2023 10:57
en deze is volgens mij groot genoeg voor dhr, zo te zien volledig arabesque;

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ro-superia
Ja, die is wel leuk. Een Apollo Super Star? Ishiwata 022. Maar daar heb ik er al een van op zolder staan. :wink:

Afbeelding

Niettegenstaande, dank je voor de tips! Stel ik zeer op prijs.
Van eerdere, nogal teleurstellende, ervaringen met vouwfietsen heb ik blijkbaar niet veel geleerd, want na het weekend vond ik deze Ranger Handy Bike achter in mijn auto. :?

Bandjes (12") opgepompt, lapje erover gehaald. Heeft grote beurt nodig, maar in de basis wel in orde, lijkt me. Overal zit speling behalve in de framescharnieren.

Ik heb hem ook maar even gewogen, want hij is zwaarder dan hij er op de foto uitzag. 15,5 kg! Dus niet alleen mijn kleinste fiets, maar ook meteen mijn zwaarste.

Afbeelding
non-fixie schreef:
do 26 jan, 2023 22:37

Ik heb hem ook maar even gewogen, want hij is zwaarder dan hij er op de foto uitzag. 15,5 kg!
Wel knap, dat woog mijn 26 inch Dahon Jack vouwfiets nog niet eens ;)

Lijkt me mede daardoor een prima kandidaat om tussen de teleurstellingen te belanden... maar 't ziet er wel erg grappig uit (-:

Is er nog wel een beetje op te fietsen, of heb je binnen een kilometer spijt dat je geen OV-fiets hebt gepakt op het dichtstbijzijnde station? ;)