Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1329 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Mooi woord Leon! Tja, die Duitsers kunnen er wat van met hun lange woorden. Als je een boek over de wereldoorlog leest moet je eerst alle afko's voor die überlange namen in je systeem krijgen. Dan is de 'lol' van het lezen er snel af.

Die drang naar precisie in combinatie met volledigheid heeft voordelen, maar ook duidelijke nadelen. Zeker voor ongeduldige mensen zoals ik.

Vgl. ook de zojuist gestarte rechtszaak over Wirecard waarin men elk bewijsstuk langs laat komen. Dit gaat jaren duren, terwijl een beetje rechter na een paar maanden toch zou moeten kunnen inschatten hoe de vork in de steel zit. De rechtszaak wordt zo voor alle aanwezigen een uitputtingsslag.
Het zijn de z.g. Biberschwanz Dachziegelen (google zelf maar) op die rode daken waar ik het over heb gehad. Echt Anton Pieck-dakpannen, die ik zo vaak heb gezien in de v.m. DDR en Tsjechië. Hier ook limiet bereikt voor plaatsen van foto's. Is het een landelijk probleem voor WF?
Morgen ga ik een korte fietstocht maken!
Kreeg bericht dat de beheerder naar het limiet kijkt.
Om de gang in het spel te houden heb ik een foto "extern" geplaatst:

Afbeelding
Als ik het plaatje wil bekijken, zie ik een foto in zeer lage resolutie waar ik niet veel soeps van kan maken.
Hmm, vreemd. Ik zie hm goed (op laptop met Chrome).
En als je hm opent op een nieuw tabblad? (dan zie ik een pagina van IMGUR en kan ik hm downloaden).
Dit lijkt beter:
Afbeelding
Dank, maar ik zou het dan nog steeds niet weten. Wilde gok dan maar: Carlisle?
Overduidelijk Engeland, maar veel te weinig aanknopingspunten... Rechts: parkeerplaats van een kasteel?
@Leon, bedankt.

Het is niet Carlisle.
Rechts is geen parkeerplaats van een kasteel.
Het welkomstbord heeft te maken met de weg rechtdoor.
Links van de weg (niet op de foto) staat een vergelijkbaar bord.

Of het Engeland is laat ik in het midden.
Scotland welcomes you.

;)
Juist daarom dacht ik aan Carlisle: een stad met een kasteel, en dan is het natuurlijk superleuk om bij de entree van de stad een kasteelachtig welkomstding te hebben staan.

@martin: Het is waarschijnlijk in Northumberland (kust) of Zuid/Zuidwest-Schotland. Daar is JanH namelijk geweest
Inderdaad Scotland welcomes you, vlakbij Gretna Green.
https://www.google.com/maps/@55.0020831 ... 384!8i8192
Verdorie! Zat ik er met mijn wilde gok toch best dichtbij. 🤔
Klopt. DaVinci mag de volgende plaatsen.
DaVinci schreef:
vr 09 dec, 2022 20:17
Inderdaad Scotland welcomes you
Vond het typisch zo'n bord ja, met het Googlen van die tekst kwam de foto van het bord bovendrijven ;) Alleen ditmaal het maar weer even bij een hint gehouden (-:
Maar dan staat de fotograaf nog IN Engeland.... :)
Martin E. van Doornik schreef:
vr 09 dec, 2022 20:55
Maar dan staat de fotograaf nog IN Engeland.... :)
Klopt. Daarom liet ik het ook “in het midden”.
Jurr schreef:
vr 09 dec, 2022 20:52
DaVinci schreef:
vr 09 dec, 2022 20:17
Inderdaad Scotland welcomes you
Vond het typisch zo'n bord ja, met het Googlen van die tekst kwam de foto van het bord bovendrijven ;) Alleen ditmaal het maar weer even bij een hint gehouden (-:
Toch vind ik het leuker als je niet gaat voorzeggen, zeker als je niet mee wilt doen.
JanH schreef:
vr 09 dec, 2022 20:57
Martin E. van Doornik schreef:
vr 09 dec, 2022 20:55
Maar dan staat de fotograaf nog IN Engeland.... :)
Klopt. Daarom liet ik het ook “in het midden”.
Martin zat er dus niet ver naast!
Ja, dus gezocht en gevonden met Scotland welcomes you.
Maar het lukt mij niet om een foto te plaatsen, ook geen kleintje van 84 kB.
Als iemand anders het wel lukt vind ik het prima en mag hij/zij mijn beurt overnemen.
De foto naar Leon mailen?🤓