Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1323 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33913 berichten
gios schreef:
zo 04 dec, 2022 23:32
Ja, daar is het, knap gevonden, Martin
De brug is vaker gebruikt in dit spel. Ik was er een paar weken geleden nog (mooie omgeving!), en herkende 'm gelijk.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 04 dec, 2022 23:45
Ook weer een klapbruggetje, maar die foto heb ik toevallig al klaar liggen voor het geval ik zou winnen. :)
Dit ademt Groningen - Friesland.
Aangezien ik veel in Groningen heb gefietst en hoewel mijn geheugen me vaak in de steek laat denk ik niet dat dit in Groningen is.
Daarom de vraag: is dit in Friesland en zie ik in de verte een grote stad liggen?
Nee, nogal wat zuidelijker. Inderdaad wel een grote stad in de verte.
Is dat dan Amersfoort in de verte? Kan brug daar nog niet vinden.
Martin heeft buiten Groningen e.o. soms Nederlandse raadplaatjes uit de omgeving van Haarlem, Gouda, Doorn, Utrecht en Blaricum in de aanbieding. Ik gok in dit geval ergens in het Groene Hart.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 05 dec, 2022 13:56
Nee, nogal wat zuidelijker. Inderdaad wel een grote stad in de verte.
En dat vertel je nu pas!
Nadat ik gans Groningen had afgezocht!
Ik stond op een rivierdijk met een drukke provinciale weg. Daarom ligt het weggetje met de brug vrij laag ten opzicht van mij.
Poppink schreef:
ma 05 dec, 2022 19:46
Martin E. van Doornik schreef:
ma 05 dec, 2022 13:56
Nee, nogal wat zuidelijker. Inderdaad wel een grote stad in de verte.
En dat vertel je nu pas!
Nadat ik gans Groningen had afgezocht!
Nu? 19:46 vs 13:56 🤔
willem.m schreef: Martin heeft buiten Groningen e.o. soms Nederlandse raadplaatjes uit de omgeving van Haarlem, Gouda, Doorn, Utrecht en Blaricum in de aanbieding. Ik gok in dit geval ergens in het Groene Hart.
Groene Hart heb ik ook bekeken. Niet gevonden.
Over de brug is een knooppuntenpaneel zichtbaar. Heeft me ook niet geholpen.
Niet Groene Hart. Meer naar het oosten. Grote bruggen in de buurt.
In de buurt van de IJssel? Zwolle misschien?
Gezocht op huisnummer 1 naast een brug met fietsknooppunt maar nog niet gevonden.
De tovenaar schreef:
di 06 dec, 2022 11:03
In de buurt van de IJssel? Zwolle misschien?
Gezocht op huisnummer 1 naast een brug met fietsknooppunt maar nog niet gevonden.
Je bent al warm! Ik kijk naar het oosten.
Nieuweweg 1 in Hattem.
te laat :roll: https://goo.gl/maps/kDEkfBcDqV7PvLEEA
Ik had het vizier van Overpass Turbo iets te scherp ingesteld, dacht dat dat huisnummer 1, brug en knooppunt veel dichterbij elkaar lagen, vandaar dat ik het niet kon vinden.
willem.m schreef: Martin heeft buiten Groningen e.o. soms Nederlandse raadplaatjes uit de omgeving van Haarlem, Gouda, Doorn, Utrecht en Blaricum in de aanbieding. Ik gok in dit geval ergens in het Groene Hart.
Met een 2e plaatje uit Hattem voegen we Hattem-Zwolle toe aan Nederlandse zoekplaatsen voor raadplaten van Martin.

Het zoeken was zonder de aanwijzingen 'ten zuiden van Groningen', 'ten oosten van het Groene Hart', 'bij grote bruggen' en 'op een rivierdijk' wel lastig, en zelfs mét deze aanwijzingen vrij pittig. Ik had de dijk bij Hattem bekeken (net als het hele gebied rondom Zwolle en eerder Utrecht), maar keek er op mijn telefoonscherm blijkbaar overheen.
Achteraf gezien best wel te raden met zoveel aanwijzingen in de foto (rivierenlandschap, stad op de achtergrond, LF route met knooppunt, brug over een kanaal en huisnummer 1. Leuk raad plaatje.
Tovenaar, je hebt het gevonden! Inderdaad Hattem. Ik heb hier vanaf de jaren zeventig regelmatig vanaf station Zwolle langs gefietst voor familiebezoek in het naburige Wapenveld, soms met een logeerpartij. Daar woonde m'n vaders broer, overleden in 2007 waarna tante naar de gele flat in Hattem verhuisde. Nu is zij overleden. Voor de afhandeling van de familiezaken ben ik nog afgelopen woensdag bij de notaris geweest, wiens kantoor zich toevallig achter mij bevindt (roteer dan de streetview van Tovenaar). Soms fietste ik door de Veluwe in. Vanuit Apeldoorn of Deventer naar huis per trein.
De volgende is voor jou.

Sorry, de Nieuweweg 1 Hattem van Poppink had ik op m'n smartphone niet gezien. Is de beurt nu aan hem? :oops:
Poppink was iets sneller dus aan hem de eer.
De tovenaar schreef:
di 06 dec, 2022 12:26
Achteraf gezien best wel te raden ...
Ach ja "met de kennis van nu" "ga je het pas zien als je het door hebt".

vrij naar JPB resp JC :wink:
Dat plaatje heeft me al met al anderhalf uur zoeken gekost.
Gisteren een uur en vandaag nog eens dunnetjes over gedaan.
Alles vanaf Kampen tot Deventer afgestruind en ook nog een stuk Overijssels kanaal.
Door de weidsheid van het landschap tuin je er in.
Vandaag opnieuw ten oosten van Zwolle en in de polders ten westen van de IJssel gekeken.
Ten slotte wanhopig het Apeldoorns kanaal vanaf Wapenveld tot Hattem nagelopen met Google Maps op landschap.
En ja hoor.
Gelukkig net voor een van de andere zoektijgers hier op het forum.
Eindelijk weer eens niet net achter het net gevist.
20220919_1707_DSC_8148_J9110.JPG
Waar was Poppink nou weer verzeild geraakt.
Lijken me NOP of de polders rond Kampen wel. Zuidelijk/Oostelijk Flevopolder niet, daar zijn de bomen "te jong" voor.
Die turbines doen me meteen denken aan de kust van de NOP ten noorden van Urk en gevonden! En die geel-zwarte palen zie jullie daar ook veel.
https://www.google.nl/maps/@52.7390649, ... 384!8i8192