Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1237 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
kritiek hebben is makkelijk, dus ik die er aan mee.
Wanneer je de raadplaat te makkelijk vind kun je hem ook niet raden :cry:
Het is denk ik de sluis van idegem.

Ik heb gekeken welke kanalen je tegenkomt wannner je uit Brussel naar Geraardsbergen fiiets en toen zag ik de Dender.
zoeken op sluizen dender kom ik deze link tegen: (https://www.routeyou.com/nl-be/location ... van-idegem)
Goed speurwerk! Inderdaad de sluis van Idegem-Grimminge, zoals op het bord linksonder staat.
Prachtige fietstocht op het jaagpad langs de Dender gemaakt, aanbevolen! Aangezien de nabij gelegen jeugdherberg 't Schipken alleen voor groepen is bestemd, heb ik een trekkershut gehuurd op camping De Gavers. Vanwege de "21e juli" was er voor de camping een kermis en braderie. De Dender is een zijrivier van de Schelde, dus stroomt het water straks door Nederland....
DSC03082.jpg

De volgende is voor jou.
om bij bruggen te blijven, waar staat deze
AB6FF618-6DFB-4F30-9312-81E814C8D00A.jpeg
Abel Tasmanbrug in Utrecht, naast het gebouw van 's Rijks Munt (achter je)
https://www.google.nl/maps/@52.0873619, ... 384!8i8192
dat is wel heel snel. Ik zag eerst die brug en draaide me om en zag de rijksmunt.
0D271D13-5A56-4FA3-BD80-43B8704216BE.jpeg
Het wordt steeds lastiger om locaties te vinden die nog niet deze rubriek zijn langsgekomen. Het stukje tussen de Munt en molen De Ster figureerde eerder ook al in Raadplaatje.
Ik was vroeger in Utrecht op school en heb erg veel door de stad gefietst. Bovendien komt het ijzeren hekwerk rechts van de brug me zo bekend voor, met van die zigzaglijnen als op een hartmonitor. Die komt ook voor tegenover de houtzaagmolen De Ster, waar de molenaars hun landelijke jaarvergadering houden, waar ik ook bij was.

DSC02970.jpg
willem.m schreef:
do 11 aug, 2022 17:10
Het wordt steeds lastiger om locaties te vinden die nog niet deze rubriek zijn langsgekomen.
Hier past maar één reactie, die op dit forum nooit een belediging maar alleen een compliment kan zijn: Ga fietsen!

BTW: Momument van de Arbeid in Laken (B)
https://www.google.com/maps/@50.8730676 ... 384!8i8192
Dacht ik dat het een moeilijke was, ik heb de letters AU TRAVAIL (op het werk) nog weggeblurd...., maar is alsnog snel opgelost! Bij een fietstocht langs het Kanaal van Brussel (westkant) kwam ik dit tegen: ideaal voor een Raad plaatje!
De volgende is voor jou.
Exacte plek aub.
Afbeelding
Capture.JPG
Hierzo, 50.747265, 5.810061
Klopt. Knap ook. Hie heb je het gevonden?
Jij bent.
Intuïtie, Noord-Zuid (de zon), Voerstreek, Google Maps (bogen laten zich zien in de zon) en viaducten opgespoord met Windy Maps.

Plaatje volgt (eerst gordijn ophangen)
Dat is nou toevallig precies dezelfde plek, hier pal achter de kerk van Sint Marten-Voeren! Gefotografeerd vanaf mijn slaapkamer in de jeugdherberg. De uitspringende pilaster met geblokte kapiteel zal wel aan de andere kant zitten.
DSCF9357.JPG
Het is een plek waar veel (wieler)toeristen komen, en terecht.

Overigens is het een mooie foto, Martin. Met wat meer zonlicht op de voorgrond en het speeltoestel volledig in beeld dan wel weggesneden zou de foto perfect zijn om er een legpuzzel van te laten maken.
Je kan wel zien dat het voorjaar is, 2 april 2017. De zon was nog net op. En naast het drukke Zuid-Limburgse Heuvelland met veel wielrenners (daar klaagde men nog gisteren over op het Journaal) is de Voerstreek een mooie uitwijkmogelijkheid.
Leon had eerder ook al een zoekplaatje met die kerk in Sint Martens Voeren.
DSC_7662.JPG
Op welk paaltje in de Achterhoek zit deze meeuw?
Gisteravond stond 'Achterhoek' niet eens op. Rechts zie ik een boerderij in Twentse stijl. Heb ik voor niks de hele Dinkel afgezocht....
Dan maar de Berkel geprobeerd, dit hier? https://www.google.nl/maps/@52.1305432, ... a=!3m1!1e3
Ik heb Achterhoek vanmorgen toegevoegd omdat er nog geen reacties waren.
Je hebt het gevonden Martin.
Het is daar een mooie omgeving.
Als je tijd hebt, neem de trein naar Lochem en fiets en kijk er een dagje rond
Jij bent weer.