Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1210 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Poppink schreef:
di 28 jun, 2022 21:40
Goed gevonden!
Dit was wel een heel simpele :) . Mr. Bing had hem in 1 seconde gevonden. Ik zal morgen een nieuwe foto opzoeken.
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 jun, 2022 22:42
Zestig keer gevlogen met fiets mee aan boord, ook in toestellen van Russische makelij. Maar twee keer lichte schade: van m'n Raleigh (met metalen kettingkast) was een rond deksel rondom de rechter trapper verdwenen op Washington National Airport (die tegenover het Pentagon) in 1974 en een gebroken liggend stangetje van het voorspatbord naar de voorvork van de gele Giant na een vlucht uit het Italiaanse Pisa in 2006. Verder alles in orde, nooit andere schade meegemaakt.
Ik heb toch ook wel verhalen gehoord van fors beschadigde fietsen. Van deuken in het frame tot een totaal onbruikbare fiets aan het begin van een fietsvakantie. Maar misschien is dat meer van de laatste tijd.
Mijn allerlaatste vlucht met fiets mee was in 2014 met het vliegtuig uit Dublin, in een fietshoes van de Fietsvakantiewinkel. Niks geen schade. Aer Lingus is een hoffelijke maatschappij.
Bovendien vloog ik tussen 1973 en 1982 vele malen met mijn fiets onverpakt, dus geheel "naakt" mee in de bagageruim. Pas daarna kwamen de fietsdozen in beeld. Zou ik zo weer doen.
Heb ik soms een engeltje op m'n schouder gehad?

DSCF3215.JPG
Op de foto waren de pedalen nog niet eraf geschroefd en de banden ook nog niet leeg gelopen. Dublin Airport.
DSCF3229-klein.jpg
Na aankomst op Schiphol. Alles in orde!
WillemT schreef:
di 28 jun, 2022 23:36
Dit was wel een heel simpele :) . Mr. Bing had hem in 1 seconde gevonden. Ik zal morgen een nieuwe foto opzoeken.
Eh, WillemT, je hebt een tijdje niet meer meegedaan aan dit spel maar in de tussentijd is er een nieuwe ongeschreven regel ontstaan, artikel 12, lid 3, amendement 2.1, waarin het gebruik van reverse image search hulpmiddelen als Bing en Google Lens niet meer zijn toegestaan.

Het vinden moet op basis van tekst plaatsvinden, dus in dit geval zoeken op “rustiek dorp Engeland” o.i.d.
@martin: Tijden veranderen. Het is inmiddels niet meer zo salonfähig om op sociale media / fora verhalen te delen over vliegen, laat staan zestig keer vliegen. Iets met klimaatverandering en voorbeeldwerking naar de jongere generatie. Ik zou het gewoon bij raadplaatjes laten.
Ok - ik heb vooralsnog helemaal geen vliegplannen meer. Teveel gedoe op Schiphol.
JanH schreef:
wo 29 jun, 2022 06:40
Bing en Google Lens niet meer zijn toegestaan.
Dat was mij niet bekend. Ik vind het overigens wel een bijzondere randvoorwaarde want we leven nu eenmaal in een tijd waarin dergelijke zoekacties mogelijk zijn. Dan zou je ook niet meer met google streetview mogen zoeken / checken / bewijzen maar het bij een beschrijving moeten houden :wink: .

Ik leg de zoekvraag bij Poppink terug zodat hij een nieuwe (moeilijkere) foto kan plaatsen.
willem.m schreef:
wo 29 jun, 2022 07:31
niet meer zo salonfähig om op sociale media / fora verhalen te delen over vliegen
En dit dan :?
WillemT schreef:
wo 29 jun, 2022 09:25
. Dan zou je ook niet meer met google streetview mogen zoeken / checken / bewijzen maar het bij een beschrijving moeten houden :wink: .
Streetview is geen reverse image search.
WillemT schreef:
wo 29 jun, 2022 09:25
Ik leg de zoekvraag bij Poppink terug zodat hij een nieuwe (moeilijkere) foto kan plaatsen.
Er is geen artikel van het ongeschreven reglement dat zegt dat plaatjes zo moeilijk mogelijk vindbaar moeten zijn.
Leon schreef:
wo 29 jun, 2022 09:43
WillemT schreef:
wo 29 jun, 2022 09:25
. Dan zou je ook niet meer met google streetview mogen zoeken / checken / bewijzen maar het bij een beschrijving moeten houden :wink: .
Streetview is geen reverse image search.
Dan was ik misschien niet duidelijk genoeg. Het ouderwetse, ambachtelijke handwerk door met streetview te gaan speuren is nog steeds toegestaan. Zo ben ik nog steeds bezig met de "eeuwige roem" plaat van Leon.
Mag je dan ook niet googelen naar de tekst die je op een foto ziet? Dat is ook een soort van reverse engineering,

Ik kon de locatie van Martin mede vinden door het zoeken naar "nationale groencompetitie winnaar 2011", dat staat namelijk op het gemeentebord. Daaruit kwam naar voren dat Ermelo en Dwingeloo beiden Goud wonnen in de nationale groencompetitie Entente Florale 2011. Qua vegetatie kon het niet Ermelo zijn dus bleef Dwingeloo over.

Ik zou alle methodieken gewoon toelaten (als ik zo vrij mag zijn), in die tijd leven we nu eenmaal. Aan de plaatser van de foto de uitdaging om geen gemakkelijke 1:1 vindbare foto te publiceren :-)
Een goede zoekplaat bevat aanwijzingen zoals een water, een bruid, een toren, een spoor, elektriciteitsmasten, noem maar op die de sleutel tot de oplossing bevatten.
Een foto ruikt naar Drenthe, naar Groningen, naar de rivierstreek, naar Zeeland, naar Brabant, naar Limburg, België of noem maar op.
Dat, plus zo mogelijk in de afbeelding verborgen aanwijzingen, dat zijn de mooiste uitdagingen.

Onderzoeken hoe het zit.
Knarsen, knarsen met je kersenpit.

Ook zoeken naar tekst in het plaatje is onderdeel van het knarsen.
Maar niet met Lens of Bing.

WillemT heeft de beurt.
Poppink schreef:
wo 29 jun, 2022 10:53
Een goede zoekplaat bevat aanwijzingen zoals een water, een bruid, een toren, een spoor, elektriciteitsmasten, noem maar op die de sleutel tot de oplossing bevatten. Een foto ruikt naar Drenthe, naar Groningen, naar de rivierstreek, naar Zeeland, naar Brabant, naar Limburg, België of noem maar op.Dat, plus zo mogelijk in de afbeelding verborgen aanwijzingen, dat zijn de mooiste uitdagingen.
Ben ik helemaal met je eens Poppink. Het herkennen van een plaat leren we door veel te reizen (fietsen), landschappen te ontdekken en de "geur" tot ons te nemen. Maar we leven ook in een tijd van ongekende mogelijkheden om naar informatie te zoeken. Daar moeten we naar mijn menig gewoon gebruik van maken (want waar ligt de grens), de kunst is om geen plaatjes te publiceren die 1:1 te vinden zijn. Ik had overigens jouw foto wel direct herkend als Engeland met een Harry Potter-geur maar de finishing touch aan Bing over gelaten. In het verleden heb ik ook wel eens een plaat "geraden" omdat iemand vergeten was de locatiegegevens uit de EXIF van de foto te verwijderen. Het is ook een beetje een kat en muisspel. Maar nu bemoei ik me met eerdere besluitvorming ;-)
WillemT schreef:
wo 29 jun, 2022 11:16
Maar we leven ook in een tijd van ongekende mogelijkheden om naar informatie te zoeken. Daar moeten we naar mijn menig gewoon gebruik van maken (want waar ligt de grens), de kunst is om geen plaatjes te publiceren die 1:1 te vinden zijn.
Dat gebruik maken is in dit draadje echt wel gebeurd. Jarenlang zelfs. Op een gegeven moment kwam Google Lens. Het ging echt niet van de ene op de andere dag en het duurde weer misschien wel meer dan een jaar, maar Google Lens bleek toch wel heel erg goed, beter dan de andere reverse-image zoekmogelijkheden, inclusief die van Google Afbeeldingen . Zo'n beetje alles wat op streetview te zien is werd herkend. Dat was voor velen hier kennelijk een grens. Bovendien moet je voor Google Lens een Google-account hebben wat zou betekenen dat je een Google-account zou moeten hebben om leuk aan dit draadje mee te doen.
Vandaar dat we het op een gegeven anders zijn gaan doen, volgens mij dan.
@willemT: De discussie hebben we vorig jaar al uitgebreid gevoerd. Dat kan jij natuurlijk niet weten. Er was toen behoefte aan een duidelijke spelregel op dit punt. De uitkomst met 'breed draagvlak' onder de actieve deelnemers was kappen met Google Lens en Bing Image Search. Los van wat ik daar persoonlijk van vind (mij gaan het vooral om het scheppen van duidelijkheid), vind ik het prima om de groep te volgen. Minder prima vind ik het om de hele discussie nog eens over te doen.
willem.m schreef:
wo 29 jun, 2022 13:18
Minder prima vind ik het om de hele discussie nog eens over te doen.
Is OK Willem, we stoppen met de discussie.
Welke sluis is dit?
Franca.jpg
Wat wel ongeschreven is toegestaan dat is analog reverse image search en zelf een foto ter plaatse van de raadplaatplaats maken. In plaats van streetviewevidence.
WillemT schreef:
wo 29 jun, 2022 13:22
Welke sluis is dit?
Ik denk Weurt. Sluis hefdeuren.
Uit de Binnenvaartkrant:
Afbeelding