Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1207 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
Ik zal namens Leon dan de volgende plaatsen :wink:
Exacte locatie (is zichtbaar op streetview) en bonuspunt voor de naam van de wielrenner
fiets.jpg
Nog benieuwder ben ik naar wat voor ufo of luchtzeemijn op de achtergrond in de lucht Tom Dumoulin (toch?) hier zo hard van wegfietst.
Die hal met zwierige rand komt me vaag bekend voor.
Het zal ongeveer hier zijn:
https://maps.app.goo.gl/JXd3ekttZ3Dp43yEA

Als het niet exact genoeg is laat ik de eer aan iemand anders. Het bonuspunt is toch al weg 😥
Zo maak je een lastig plaatje van De tovenaar gemakkelijk. Ik denk niet dat De tovenaar dit bedoelde met exact.
https://www.google.com/maps/@52.7845428 ... 384!8i8192
Zonnepaleis.
De oplossing van Leon vind ik exact genoeg, op een meter of tien nauwkeurig. Plus bonuspunt, het is idd Tom Dumoulin die al mopperend van start ging in de NK tijdrit te Emmen afgelopen woensdag. Volgende is voor Leon.
Graag exacte aanduiding van waar ik was, vorige week dinsdag.
Afbeelding
Leon schreef:
zo 26 jun, 2022 11:50
Graag exacte aanduiding van waar ik was, vorige week dinsdag.
Afbeelding
Op een verkeersregulatiemiddelenbeurs? :shock:

Carl
Precies WillemT. De oostelijke kop van de Servaasbrug in Maastricht (Wyck). Het drukste fietspad van de stad, maar nu dus niet.
Jij bent.
Het leek moeilijk maar was het niet :D

1) het moet iets zijn in of nabij Maastricht
2) er komen veel mensen langs dus ergens in het centrum
3) de steentjes op de straat en de tegels op de stoep zijn een aanknopingspunt, "luxe" bestrating heb je alleen in het echte centrum van een stad.

Zo begon ik bij het station en belande al snel in de Wycker Brugstraat, daar zag ik de steentjes en de tegels. En even verderop dus de Sint Servaasbrug die ietsjes opgetild is vanwege onderhoud. Helemaal links zie je een stukje geklonken staal waaruit de brug gemaakt is, dat had ik in eerste instantie niet als zodanig herkend maar het was ook een duidelijk aanknopingspunt.
Ja, hier kan je met de fiets langskomen ....
uitzicht.jpg
Helemaal goed. Wel eens langs gekomen?
Nee, ik ben nooit in Luxemburg-stad geweest. Ik herkende de couleur van Eifel/Ardennen. Wallonië viel af omdat het daar niet zo welvarend is. Toen dacht ik aan plaatjes van Luxemburg waar je flatgebouwen boven de stadsheuvels uit ziet steken.
Volgende. De plaatsnaam is voldoende.
Afbeelding
Ik had ook Ville de Luxembourg makkelijk herkend, want net naast het zwarte rokje van het rechter meisje zie ik de jeugdherberg waar ik tweemaal ben geweest. Ik ben nu aan het werk op m'n molen, in de pauze de raad plaatjes checken. :wink:

Het stationnetje met de graansilo zou best in Duitsland kunnen zijn, niet ver van de grens.
Gillrath?
Hoe doe je dat?
Jij bent?
Wat rond kijken en verder geluk hebben :D

In ieder geval moest het een landelijk gebied in Duitsland zijn, niet ver van Maastricht met een doodlopende spoortje.
En dit?
opdefiets.jpg