Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1193 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33848 berichten
Is goed. Martin mag weer.
DSC01657.jpg
Eerlijk toegegeven, heb ik kort geleden deze foto vanuit mijn auto genomen, maar ik ben jaren geleden hier echt met mijn fiets geweest en door de stad rond getrapt en daar overnacht. Maar waar?
Je hebt uitgebreid bericht over je boottocht van Delfzijl naar Kristiansand, om vanaf daar met de auto richting het gebied ten noorden van Karlstad te rijden. De meest voor de hand liggende gok is dan het treinstation van Kristiansand... 😉

Mocht dat zo zijn, plaats dan maar een nieuwe raadplaat.
Delfzijl? :roll:

Jij bent echt de volgende aan de beurt, ik kan nu niets meer doen, want het internet in ons Zweedse huis is onverwachts offline gegaan. Geprobeerd met m'n haperende smartphone.
Eemshaven dan. Voor mij zuiderling is dat één pot nat.

Vanwege de ddos-aanval op de router van je vakantiehuis (de Russen vinden het Zweedse nieuws vandaag blijkbaar niet tof) gooi ik er dan toch maar een nieuwe raadplaat in:

healweereenkerk.jpg
alhoewel al die kerken van tegenwoordig aardig zijn om meer kennis over op te doen toch een puntje van orde bij deze plaat: Die schapen hadden wellicht geblurred willen worden. Kleine moeite, het zal de zoekopdracht niet ten nadele beinvloeden denk ik dan maar.

schapen.jpg
Ik heb de naam aangepast. Deze was inderdaad mogelijk vervelend, en dat was zeker niet mijn bedoeling.
Dit Raad plaatje! staat al even open en dan begint het toch wat te jeuken.
Heb uitgebreid gezocht op kerken maar geen resultaat. :?
Het is ook wel een lastige raadplaat. Ik zal twee hints geven:
1. We kijken uit over een ijsbaan
2. In deze gemeente ontving ik vorige zomer mijn vaccinaties
Je hebt de schapen onherkenbaar gemaakt.
Dat maakt het zoeken wel een stuk lastiger!
En ik alsmaar gezocht naar "kleine kerkjes naast kinderboerderij", zonder Suc6.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 18 mei, 2022 01:32
En ik alsmaar gezocht naar "kleine kerkjes naast kinderboerderij", zonder Suc6.
Als het te moeilijk is en je inmiddels weer internet hebt mag je de beurt ook weer terugpakken hoor. Ik ga namelijk niet nog meer aanwijzingen geven.

@poppink: Voor een reactie op de bewerking van de foto moet je bij Grandonneur zijn.
De precieze locatie laat ik aan anderen, maar je ziet volgens mij het Hervormde kerkje van Almkerk. Met de aanwijzing over de ijsbaan moet het voor mensen achter een computer (niet tablet) vrij goed te vinden zijn, denk ik.
Dat is de juiste plek, Polling. Het is een best mooie omgeving om te fietsen, als je de smalle (dijk)wegen goed aan elkaar weet te rijgen. Het hele stuk via Korn naar het zuiden bevat vele mooie oude huizen en in Dussen staat een heus (feest)kasteel.
Het is inderdaad leuk fietsen daar, vooral de vele dijkjes, en sommige dorpjes / stadjes langs de waal. Bij mooi weer de Waaldijk wel mijden, veel te druk met motoren om nog leuk te zijn.
De nieuwe:
DAAEE1DC-A5D4-4713-999A-2338637952D8.png
Dit hier, klooster van Uden?
https://www.google.nl/maps/@51.6550069, ... 384!8i8192
Je moet de foto hebben gemaakt in de opening van die tuinmuur rechts, achter de oranje banier.
Dat is knap gevonden! Inderdaad de foto genomen bij de poort, het is nu een museum
https://www.museumkrona.nl/nl/
Met interessante tijdelijke tentoonstellingen en een bijzondere verzameling middeleeuwse religieuze beelden. Wij gingen er vanuit de kerk naartoe vanwege een tentoonstelling over kunstwerken met als thema het laatste avondmaal. De moeite waard!

Martin mag weer!
Het was niet moeilijk: "kloosters in Nederland" op Google afbeeldingen en je hebt 'em zo.
Ik ben nog in Zweden maar deze foto niet. Op welk stationnetje stond mijn fiets te wachten?
DSC01413-kl.jpg