Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1162 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35318 berichten
De tovenaar schreef:
za 19 mar, 2022 17:50
Nee, wel warm :wink:
Haha kak
Capture.JPG
Hier dan maar?

Zoekmethode:
- Google maps met fietspaden en zoekwoord 'kirche'.
- OpenTopo map om de vorm en ligging van de huizen te vergelijken.
- en voor het plaatsen van de vlag Windy Maps
Kirche.JPG
Na lange stilte heb je de goede oplossing gevonden. Op het geblurde witte bordje staat inderdaad An der Kirche, het dorp heet Möhlenwarf. Ongeveer 7 km van de grens. Warf is Oostfries voor terp of wierde.
De volgende is voor jou.
De eerste partytent in het wild ontdekt.
DSC_6574.JPG
En dat terwijl ik dacht even te kijken of de eerste boerenzwaluw al weer terug is.
Vertel, welk viaduct overzien we hier.
In Hengelo, de burentunnel, spoorviaduct aan de Amerikalaan.
Hier: https://www.google.nl/maps/@52.2876205, ... 2688?hl=nl
Als raadplaat misschien te makkelijk, maar wel een plusje voor de compositie en het mooie licht!
Hoezo makkelijk!
Ik was even wezen kijken bij de Woolderbinnenbeek.
JanH jij bent weer.
Zoeken op "mozaïek tunnel trein" gaf na wat scrollen de oplossing.

Nieuwe opgave
DSC01750.JPG
Dit lijkt me een best gave foto om flink uitvergroot aan de muur te hangen. Formaat zonnepaneel.
hier moet ie ergens tussen staan https://files.fietsersbond.nl/app/uploa ... -NABOs.pdf

maar ik heb hem in de gauwigheid nog niet herkend. Merk op dat er bij de overgang niet zo'n 'let op trein' bordje boven is geplaatst.
-
Dit hier? De Andreaskruizen voldoen zeker niet aan de huidige eisen, dan blijft er een museumspoorlijn van STAR nog over, hier bij Stadskanaal: https://www.google.nl/maps/@53.0186086, ... 312!8i6656
Ongeveer 50 meter over de spoorbaan ben je zo in Drenthe. De windturbines stonden er in 2010 nog niet.
Je bent me net te vlug af Martin!
Capture.JPG
Die windmolens vindt je op OpenTopoMap.org terug.
Beide goed. Martin was eerder. Beurt naar Martin.
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 21:47
Dit lijkt me een best gave foto om flink uitvergroot aan de muur te hangen. Formaat zonnepaneel.
Bedankt. De windmolens voegen fotogeniek gezien imho veel toe.
Ik gebruik hm voor mijn Teams achtegrond.
JanH schreef:
ma 21 mar, 2022 08:58
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 21:47
Dit lijkt me een best gave foto om flink uitvergroot aan de muur te hangen. Formaat zonnepaneel.
Bedankt. De windmolens voegen fotogeniek gezien imho veel toe.
Ik gebruik hm voor mijn Teams achtegrond.
Maar dan moet je wel ervoor zorgen dat de door het stand van de camera veroorzaakte scheefstaande objecten rechtgezet dienen te worden. Bij architectuurfotografie horen de verticale lijnen ook echt verticaal te zijn en niet achterover te "vallen". En daar zie ik bij al m'n foto's streng op toe.
Bankgebouw-dubbelfoto.jpg
Hier is dan mijn volgende raad plaatje:

Afbeelding 100.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 21 mar, 2022 09:41
moet
Hoewel mijn van nature ingebouwde neiging ook is om alles recht te maken kan de fotograaf er ook voor kiezen om iets van de schuine lijnen te laten staan, teneinde een meer natuurlijk effect te bereiken. Het is immers geen opname voor een architectenvakblad.
Jouw voorbeeld met de schuine lijnen is mij ook te gortig.
Capture.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
ma 21 mar, 2022 09:41
JanH schreef:
ma 21 mar, 2022 08:58
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 21:47
Dit lijkt me een best gave foto om flink uitvergroot aan de muur te hangen. Formaat zonnepaneel.
Bedankt. De windmolens voegen fotogeniek gezien imho veel toe.
Ik gebruik hm voor mijn Teams achtegrond.
Maar dan moet je wel ervoor zorgen dat ...
Ik schijn wat te moeten, maar weet niet wat of hoe. :wink:
Vind de foto zo mooi genoeg.