Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1006 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
De nickname van Schiedam is Zwart Nazareth.
Vanwege de jeneverindustrie.
Maar zulke mooie zwart geasfalteerde wegen kan ik daar niet plaatsen.

@Martin zal niet speciaal naar Schiedam zijn gefietst.
Maar hij heeft wel eens verteld dat hij banden met Hoogvliet had.
phpbb/viewtopic.php?f=23&t=7669&p=343008#p343039
Is Hoogvliet niet.
Met een zwart verleden bedoel ik iets uit de grond.
Lees ' Het psalmen oproer' van Maarten 't Hart.
Een pracht boek.
Lees daarnaast iets over geschiedenis en alles komt tot leven.

EDIT:
Schoonebeek.

Ik vraag me af of er ooit een boek geschreven is dat zich in Schoonebeek afspeelt.
Wel zwart maar niet vloeibaar. Zoals ik al zei: een vrijwel grote plaats. Op de achtergrond staat een flatgebouw. De burgemeester is een boom van een vriendelijke kerel.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 22 sep, 2021 22:16
De burgemeester is een boom van een vriendelijke kerel.
Hubert Bruls voldoet daar mogelijk aan.
Ik zal nog even wat zuidelijker zoeken.
Heb al in Heerlen (daar was Martin op 1 april 2017) rond gekeken maar kan het zo niet vinden.
Heerlen is goed, in de nabijheid van een Nivon-huis.
Hier https://www.google.com/maps/@50.8771128 ... 384!8i8192

Zoeken op "huis plat dak heerlen" leidde naar de juiste buurt in Heerlen.
Gevonden! En de burgemeester van Heerlen is Emile Roemer. Ik was in 1963 op schoolreis in dat Nivon-huis en toen waren de steenkoolmijnen nog in werking. Die lifttorens met de draaiende wielen zie ik nog voor me. En ik wilde een foto van dat huis maken.
In Heerlen uit de trein gestapt en fietste naar de Voerstreek. Die groep mountainbikers bij Wolfshuis op een raad plaatje van een tijdje terug is nog van dezelfde dag.
Maretakken Limburg googlen had ook makkelijk gekund.
De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave
DSC01144.JPG
Streetview van de locatie is wel verouderd (geen duivenranken, geen ooievaarsnest, geen zonnepanelen).
De linker kerktoren lijkt heel erg op Schin op Geul, maar de omgeving ziet er niet bepaald Limburgs uit. Dat dorp heeft trouwens geen tweede kerktoren.
Ik zou denken aan de oostelijke Achterhoek. Heb alleen geen tijd om te zoeken.
Achterhoek klopt.
Lijst van kerktorens Achterhoek doorgespit: het is Megchelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hervormde ... Megchelen)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Mart ... Megchelen)

Dus ongeveer vanaf de Heisestraat gezien? https://www.google.nl/maps/@51.8392943, ... 384!8i8192
Helemaal goed Martin, jij bent.
Volgens Wikipedia is Megchelen voor 75% ingesloten door Duitsland, een uithoek in de Achterhoek.
Ik moet vandaag weg, vanavond zal ik een foto uitzoeken, goed?

Ik ben nu eerder thuis dan verwacht. Hier is dan mijn nieuwe raad plaatje. Waar staat dit kasteel? Natuurlijk heb ik de vlaggen geblurd....

Raadkasteel.jpg
Nog niks gevonden? Nog wel binnen de Benelux. Er bestaat op Wikipedia een lijst van Kastelen in ...........
Je maakt het wel erg gemakkelijk Martin.
screen11.jpg
Dat kan je geen raden meer noemen.
screen12.jpg
Inderdaad heb ik het te makkelijk gemaakt, excuses hiervoor :oops: Maar bij zoeken gebruik ik Wikipedia of Google afbeeldingen heel vaak met goede resultaten.
Inderdaad Château Bettendorf in Luxemburg. Foto is van 2013. De geblurde vlag is van Luxemburg, de zogenaamde "roude lièw" op blauw-witte strepen. Mooie fietstocht aldaar maar de wegen worden me al te druk, zeker tijdens spitsuren.
De volgende is voor jou.
Haha, die heb je inderdaad bij ons in Twente.
Ze kondigen zich meestal aan met hekken voor paarden met van die planken of gaan geheel verscholen achter het struweel met slechts één enkele poort van het type Catshuis als zichtbaar teken van hun bestaan.
Jullie houden een landhuis van me tegoed, ik moet het nog even opzoeken op foto of op fiets.

Martin reikte iets aan waar ik op voortborduur.
DSC_4812_1.JPG
Het is een detail. Er zijn namelijk behoorlijk veel wereldfietsers die deze plek gepasseerd zijn.