Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1002 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
Is dat niet de Kranensteeg in Deventer?
Nee maar de provincie is wel goed. Ik ben in 1985 voor het laatst in Deventer geweest met de fiets....

De plaats ligt wel aan dezelfde rivier.
Het was even zoeken.
Screenshot_20210917-003354.png
en het blijkt uiteindelijk de Koldenhovensteeg in Kampen te zijn.
Helemaal goed, het is in de historische binnenstad van Kampen. Fotogenieke plaats. Die dubbele lagen steunbogen zijn best apart om te zien, om te voorkomen dat de panden naar elkaar toe overhellen. Ook gezien in Lübeck en Jeruzalem.
De volgende is voor jou.
Nog zo'n historische plaats.
DSC03375.JPG
Vogels vinden er een rustplaats als de molenaar er niet is.
DSC03377.JPG
Raden maar; waar was Poppink nu weer.
Dat is mijn eigen molen van Kolham! :D Afgelopen maand zaten er op een dag liefst zestien ooievaars op de wieken, die de pas aangebrachte verf op het gevlucht hebben onderscheten.... (niet mijn foto, komt uit Facebook van het dorp Kolham).
IMG-20210829-WA0006.jpg
Op de bovenste foto van Poppink staat de kap op het zuidwesten, want ik had op de Open Monumentendag (11 september) gedraaid, de week daarvoor was er noordoostenwind. Dus halfrond gekruid, puf, puf....
Nog één stap verder en we gaan foto's van elkaars huizen plaatsen 🤭

Paparazzi Poppink lag vorige week al in de struiken van onze voortuin - ongehoord!
Screenshot_20210917-151858.png
Dat is Blenheim Palace, hier is Churchill geboren.
willem.m schreef:
vr 17 sep, 2021 15:21
Nog één stap verder en we gaan foto's van elkaars huizen plaatsen 🤭
Wel een beetje bij blijven, dat is al gebeurd.
https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... 60#p387347

In de ongeschreven regels staat trouwens dat de bewoner dan niet met dit spel mee mag doen🤪

Hmmmm, foto is toen direct verwijderd, filmpje staat nog steeds op YouTube.
Omdat er niets boven Groningen gaat is de beurt aan Martin, ondanks dat hij een van de belangrijkste ongeschreven regels heeft overtreden.
Ik vraag me af welke ongeschreven regel ik had overschreden....

Hier is dan mijn volgende raad plaatje.

Straat met bomen.jpg
Driehuizerkerkweg in Driehuis
https://maps.app.goo.gl/J1iEFGoRsyBtcQ396
Is die foto en plek niet al eens eerder gebruikt?
Willem heeft het juist gevonden. Ik ging per trein naar Haarlem, fiets mee. En op begraafplaats Westerveld heb ik bloemen voor m'n vader neergelegd. Daarna wat rondgefietst. De volgende is voor jou.
Leon: of de foto dubbel is geplaatst, kan ik me niet meer herinneren. Nogal tijdrovend om alle 1002 pagina's af te gaan....
De plek was snel gevonden, omdat je regelmatig foto's uit de omgeving Blaricum en tegenwoordig Haarlem/Velsen plaatst.

Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Aanspeelbal.
Maart in Nederland.
Ik herken onmiddelijk de kerktoren van De Steeg, want ik ben daar vaak geweest!

https://www.google.nl/maps/@52.0205508, ... 384!8i8192
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 sep, 2021 23:10
Ik herken onmiddelijk de kerktoren van De Steeg, want ik ben daar vaak geweest!
Ik ook! Talloze keren zelfs. Ik denk dat er geen Posbankhelling is waar ik vaker vanaf ben gekomen. Vroeger ging ik in De Steeg soms nog stiekem patat halen voordat ik verder op de racefiets naar huis kachelde. Sweet mayonnaise memories.

Jij mag weer, Martin.
In de jaren '80 en '90 kampeerden wij regelmatig op de mooie camping Warnsborn aan de noordrand van Arnhem. Vanaf onze tent liep je zo de Veluwse bossen in voor een wandeling. Want m'n vrouw is verknocht aan Veluwe. Daarnaast waren wij goed bevriend met iemand die in Dieren woonde. Dus vaker door De Steeg gereden (en daar ook een patatje geconsumeerd :wink: ).
Ik zal morgen een foto uitzoeken, want ik ga nu naar bed.
Hier is dan mijn nieuwe raad plaatje:

DSCF3130.JPG