Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 83 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
wat is de framemaat die zo in die tas past?
hoogframe schreef:
di 03 aug, 2021 19:38
wat is de framemaat die zo in die tas past?
66cm met een 48T tandring. Zadel helemaal naar onderen.
En dat blijft zowaar binnen de 135 x 90cm van de TGV, misschien zelfs wel de 120x90cm.
Ik denk daarom dat vrijwel elke fiets hierin past. Tenzij je natuurlijk een zeldzaam groter frame hebt natuurlijk. ;)

Ik denk dat het nog iets beter zou passen als ik het stuur ook zou inschuiven of los van de vork zou draaien. Gaan we de volgende keer proberen.
Mooie tas!
supermario schreef:
ma 28 jun, 2021 17:54
Ik heb mijn avaghon verkocht en kocht vandaag in Zeist een VSF T400

De man vroeg €450, maar heb na afdingen €340 betaald.

De fiets is goed gebruikt voor alleen fiets vakanties.

Zette er een ander zadel en pen op. Maakte het licht, verving wat geroeste moeren voor rvs en beetje poetsen.

Probleem is: er passen geen 50mm banden op door de spatborden. Of 47mm past moet ik nog uit proberen.

Fietst heeft maat 57. Ik ben 184cm en verkoper is 195cm. Fietst pas mij goed
Weer in de verkoop zag ik. Je rijdt niet lang op je fietsen. Beviel hij toch niet?
Prentbriefkaart van de Union-Freetime wielerploeg, ergens in de tweede helft van de jaren '70 gemaakt:

Afbeelding

Niet geheel toevallig, want dit is mijn andere nieuwe aanwinst, een - je raadt het al - Union "RIni Wagtmans"-frame:

Afbeelding
Mooi frame zeg! :D

Ik kreeg vandaag 2 Sun Race sti's binnen voor een opknap projectje;
rsz_20210813_140908.jpg
Ziet er zeer degelijk uit - beter als Shimano STI's iig :shock:
2x9 speed voor een racefiets die wat tlc in garage Shadow :lol:
Mijn nieuwste aanwinst is een SMP-Plus zadel. Ik heb er nu een 700km mee gereden en het bevalt uitstekend. De vorm van het zadel laat toe meer of minder voorovergebogen te zitten zonder extra druk aan de neus van het zadel. Ik had al jaren een SMP TRK (kunststof) op mijn ww-fiets, nu dit lederen SMP-Plus model aangeschaft voor mijn vakantiefiets. Echt een aanwinst.

Bijlagen

Ben gisteren, op de terugweg van Eroica Germania, nog even bij de fietsbeurs in Berlicum langs geweest, alwaar mevrouw non-fixie het alleraardigste spel "Stap Op" kocht. Ontwikkeld rond 1940, en nog steeds in productie. Vanavond gespeeld, en gewonnen. :)

Het mooiste vind ik echter de oorspronkelijke tekeningen en teksten op de kaartjes. Wanneer gebruikte jij voor het laatst het woord "rijwielhersteller"? Of droeg je een alpino?

Afbeelding
Vandaag in de post: een setje Campagnolo Daytona 9-speed rem-schakelgrepen.

Misschien wel de beste uitvinding sinds het voorgesneden witbrood:

Afbeelding
non-fixie schreef:
ma 23 aug, 2021 21:08
Ben gisteren, op de terugweg van Eroica Germania, nog even bij de fietsbeurs in Berlicum langs geweest, alwaar mevrouw non-fixie het alleraardigste spel "Stap Op" kocht. Ontwikkeld rond 1940, en nog steeds in productie. Vanavond gespeeld, en gewonnen. :)

Het mooiste vind ik echter de oorspronkelijke tekeningen en teksten op de kaartjes. Wanneer gebruikte jij voor het laatst het woord "rijwielhersteller"? Of droeg je een alpino?
Ik kwam op het wereldwijde web dit bordspel tegen: De Wereld van Gazelle, kompleet met filmpje met speluitleg.
Startpunt op het spelbord is ................................het Gazelle Experience Center.
https://www.999games.nl/gazelle-spel.html
Heeft een tijdje geduurd, maar twee nieuwe Hama PA-12 powerbanks gekocht.

Screenshot_20210824-144942_Gallery.jpg
12000 mAh per stuk, met 3A op te laden en te ontladen. (-:

Door sneller te kunnen laden tijdens korte laadmomenten bij bijvoorbeeld eten in de horeca hoop ik nog meer campings in te kunnen ruilen voor wildkamperen. Nu de laders nog op orde... ;)

non-fixie schreef:
ma 23 aug, 2021 21:08
[...]

op de terugweg van Eroica Germania

[...]
Lekker gefietst? (:

non-fixie schreef:
ma 23 aug, 2021 21:08
[...]

alwaar mevrouw non-fixie het alleraardigste spel "Stap Op" kocht.

[...]
Nostalgie! Heb het vroeger ook nog wel gespeeld (:

non-fixie schreef:
ma 23 aug, 2021 21:27

Misschien wel de beste uitvinding sinds het voorgesneden witbrood
Haha, goede quote. Voer voor discussie ook ;)
Jurr schreef:
di 24 aug, 2021 14:52

Haha, goede quote. Voer voor discussie ook ;)
Als Shimano rijder en sleutelaar aan alles ben ik het er roerend mee eens iig. Maar die Sunrace STI's zijn ook erg fijn :D
Alleen, voorgesneden witbrood? Dat heb ik misschien nog wel nooit gekocht.
DaVinci schreef:
di 24 aug, 2021 13:32
Ik kwam op het wereldwijde web dit bordspel tegen: De Wereld van Gazelle, kompleet met filmpje met speluitleg.
Startpunt op het spelbord is ................................het Gazelle Experience Center.
https://www.999games.nl/gazelle-spel.html
Dank je voor de tip! Maar bij €30 voor een reclamespel ga ik er wel van uit dat je de chips, de nootjes en het kratje bier er bij krijgt ... :shock:
Jurr schreef:
di 24 aug, 2021 14:52

Lekker gefietst? (:
Zeker! Op mijn vorige "nieuwste aanwinst", trouwens: 8)

Afbeelding
Toen hadden fietsen nog een andere kleur dan zwart.
De eerdere berichten maken dat ik de spelletjeskast heb gecontroleerd; ja hoor!
Het wielrenspel en stap op.
DSC_4683.JPG
Leon schreef:
di 24 aug, 2021 18:23
Alleen, voorgesneden witbrood? Dat heb ik misschien nog wel nooit gekocht.
Nou, ik wilde anders wel bij Japie wonen! :D
GP Charge Anyway 2-in-1 Power Solution

In aanvulling op een kleine USB ladertje voor twee batterijen, die maar 220mA laadstroom deed van de geelblauwe meubelwinkel,

nu een uitbreiding, voor een lekkere combi ook met zonnepaneel of naafdynamo: GP Charge AnyWay

USB batterij-lader voor 1-4 batterijen met 500mA laadstroom per poort en zowel powerbank als je vier volle gelijke batterijen indoet.

helaas nog met micro usb ipv C-bus

Want het voelt toch beter voor je USB-poort de GPS op batterijen te laten lopen als rechtstreeks met buffer op je naafdynamo.

En deze kan nu ook rechtstreeks op het zonnepaneel. (als het niet regent..)

Aanschafwaarde van 30 euri bij Waypoint en ook bij Conrad voordelig als je nog meer besteld.

Bijlagen

Fietsertje71 schreef:
wo 01 sep, 2021 16:38
GP Charge Anyway 2-in-1 Power Solution

In aanvulling op een kleine USB ladertje voor twee batterijen, die maar 220mA laadstroom deed van de geelblauwe meubelwinkel,

nu een uitbreiding, voor een lekkere combi ook met zonnepaneel of naafdynamo: GP Charge AnyWay

USB batterij-lader voor 1-4 batterijen met 500mA laadstroom per poort en zowel powerbank als je vier volle gelijke batterijen indoet.

helaas nog met micro usb ipv C-bus

Want het voelt toch beter voor je USB-poort de GPS op batterijen te laten lopen als rechtstreeks met buffer op je naafdynamo.

En deze kan nu ook rechtstreeks op het zonnepaneel. (als het niet regent..)

Aanschafwaarde van 30 euri bij Waypoint en ook bij Conrad voordelig als je nog meer besteld.
Is het erg dat ik dit niet begrjjp.?
Peter Molog schreef:
wo 01 sep, 2021 18:30
Is het erg dat ik dit niet begrjjp.?
Waarschijnlijk niet, al kan ik dat net als jij ook niet beoordelen.