Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 952 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
met dank aan Leon, ik wist ook de naam van die dingen niet.
Ik herken ook je probleem van “waar heb ik die foto genomen” wanneer ik dan de gps coordinaten invoer in google kom ik ergens in de atlantische oceaan terecht.

probeer eens zonder lens, ben bang dat deze weer zo te vinden.
2768746E-E76B-4484-9FAA-FD11C3888FCD.jpeg
Wat een slecht gekozen plek om zo'n tjasker neer te zetten, beuhh.... Met zoveel bomen is er te weinig wind om hem aan het draaien te brengen. Ik heb lang geleden met een tjasker bij Kalenberg (NW-Overijssel, in de Weerribben) nog gedraaid, mooi in een open landschap.

De nieuwe raadselfoto. Een fort of kasteel op een heuvel: doet me denken aan zuidoost-Europa of Midden-Oosten, maar ik heb het al warm genoeg gehad vandaag, effe een bad nemen en dan naar bed.
Castillo de la Calahorra. Persoonlijk langs gefietst.

Ik neem de vrijheid om meteen de volgende te plaatsen.
Fietsend vanaf het vliegveld viel mij overal in deze stad de enorme hoeveelheid airco's op. Locatie?

22.jpg
langsgefietst en niet naar binnen geweest? ik kreeg hier een soort prive rondleing van een 80 jarige spanjaard, geweldig gebouw van binnen, de moeite waard om voor om te fietsen.
Vos schreef:
vr 18 jun, 2021 01:01
...Fietsend vanaf het vliegveld viel mij overal in deze stad de enorme hoeveelheid airco's op. Locatie?
In Karachi?

Er zijn niet veel Streetviewplaatjes bij de luchthaven.
Caïro?
Casablanca?
Iets met een Ca of Ka?

Of is het een bsm-metje en en zit er een aanwijzing in de tekst?

DaVinci schreef:
vr 18 jun, 2021 08:36
Caïro?
CAIRO = AIRCO :roll:
:D Weet er nog iemand een warme islamitische stad met een luchthaven waarvan de naam begint met K/Ca?

Carl (Wel met Ca, warm, maar geen stad)
Ik denk Caïro.
Unionaire is een winkelketen in huishoudelijk apparatuur in Egypte en Vos heeft eerder een Raad plaatje! van Caïro geplaatst.
Maar waar in Caïro?
JandeFietser schreef:
vr 18 jun, 2021 07:25
langsgefietst en niet naar binnen geweest? ik kreeg hier een soort prive rondleing van een 80 jarige spanjaard, geweldig gebouw van binnen, de moeite waard om voor om te fietsen.
Het was helaas gesloten toen ik er was.

DaVinci schreef:
vr 18 jun, 2021 08:36
Caïro?
Caïro reken ik goed want ik zie nu dat er geen Streetview is daar, dus dat is lastig zoeken. En ik ga zo een paar dagen fietsen dus ook beter als iemand de beurt overneemt.
DaVinci, de eer aan u.
Ik had gezocht op unionaire, dan kom je in Egypte uit, en gegokt op Caïro.
Volgende:
hoogspanning2a (Large).jpg
Op OSM heet deze weg anders dan op Google maps. :shock: Als aanwijzing zul je daar weinig aan hebben.
Ik moet eerst foto's gaan maken.
Inderdaad, OSM klopt, een stukje verderop zie ik op Streetview wel het bordje met de straatnaam uit OSM, maar is de straatnaam in Streetview niet bijgewerkt.
Zal dan wel hier zijn https://goo.gl/maps/Az7zgS9wXssAKEY76
Litjeshei, Baarlo https://www.openstreetmap.org/?mlat=51. ... 75/6.06290

Da Vinci:
Klopt de straatnaam Breestraat wel op OSM? Aan de BAG adresgegevens te zien moet dat Rinkesfort zijn, de Breestraat loopt tot aan de straat Rinkesfort vanuit het noorden.
Klopt daar is het, aan Litjeshei. Jij bent.

Volgens mij loopt de Breestraat inderdaad tot aan de kruising met Rinkesfort, maar ik zal er dit weekend eens langsfietsen, is vlakbij.
Gemeente Peel en Maas heeft de laatste jaren wat straten benoemd die eerder naamloos waren. Ltjeshei is er daar een van.
DaVinci schreef:
za 19 jun, 2021 11:30
Klopt daar is het, aan Litjeshei. Jij bent.

Volgens mij loopt de Breestraat inderdaad tot aan de kruising met Rinkesfort, maar ik zal er dit weekend eens langsfietsen, is vlakbij.
Gemeente Peel en Maas heeft de laatste jaren wat straten benoemd die eerder naamloos waren. Ltjeshei is er daar een van.
Op de BGT staat dat stukje ten zuiden ook als Rinkesfort, zal het ff aanpassen op OSM. Mocht dat niet kloppen dan hoor ik het wel.

De klaprozen in de volgende raad plaat zullen hopelijk zand in de zoekmachines gooien :wink:
bloemen.jpg
De tovenaar schreef:
za 19 jun, 2021 11:35
De klaprozen in de volgende raad plaat zullen hopelijk zand in de zoekmachines gooien :wink:
Dat beeld dat daar klaprozen zit te kakken, heb ik dat niet ooit in het tv-programma 'Hier zijn de Van Rossems' voorbij zien komen? De plaats wil nog niet voor mijn geestesoog opdoemen…

Carl
Nee bij dat beeld zijn ze niet geweest, wel in de plaats.
Dat beperkt het zoekgebied tot 31 steden. Nu nog even op de kaart de (31 x gemiddeld ~5) 150 Jumbo's aflopen. 🤔 Of alleen de steden in de Wizzard Belt, die grofweg van Almere via Amersfoort naar Emmen loopt. 🧐