Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 949 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33416 berichten
Helemaal goed Martin. :D
Waar staat dit bijzondere huizenblok? Komt ook nog af en toe voorbij in een reclamespotje op TV.

DSCF3787-detail.jpg
langkatstraat / javaplein amsterdam
Hmm... hmm... Langkatstraat is een beetje niet juist, je zit één blok ernaast. De foto heb ik op 24 oktober 2019 gemaakt op de hoek Molukkenstraat / Javaplein. Het is een van de drie woonblokken, gebouwd door niet minder dan Berlage in 1911-'15 en speciaal voor grote gezinnen met lage inkomens. Ik kan in één oogopslag zien dat de bouwstijl typisch van Berlage is. Nu een rijksmonument. Ik heb in de jaren '50 enkele straten daar vandaan gewoond.

https://www.google.nl/maps/@52.3637964, ... 384!8i8192

De volgende is voor jou. Hoef ik niet zo moeilijk te doen als in Maastricht....
ik was er ooit eens langs gewandeld en bouw viel me op.

ik ben twee dagen op pad geweest met de fiets en weer wat foto’s gemaakt.
974C86A7-FCD2-4D84-ACED-77F2C1B1716A.jpeg
Deze foto is vanaf mijn eiland gemaakt van jouw eiland, met zicht op de watertoren van 's-Gravendeel.
Je bevindt je op het fietspad langs de Dordtse Kil. Daar is Streetview volgens mij niet geweest, dus je zal het met deze beschrijving moeten doen.

Peter
Ha Peter, klopt. genomen net voor de kiltunnel.
het was de eerste keer dat ik over dit pad fietste, vanuit de moerdijkbrug ligt er nu een fietspad naar dordrecht langs de doorgaande weg. Er was een wegafsluiting en ik werd over dit pad gestuurd, stuk mooier.
Het fietspad wordt geregeld door mij bereden, dus de herkenning was er snel.

De volgende:
P1000914-kopie.jpg
Is het water De Alblas of de Graafstroom?
Ik meen me te herinneren dat ik soortgelijk gebouw zag toen ik de laatste Molentocht schaatste :D . Uiteraard kan ik me vergissen.
Nee, het is niet in de Alblasserwaard.
Tussen Ary Scheffer en Dubbeldam.
Dat is wel heel grof aangeduid. Als je de naam van het water noemt reken ik hem goed.
Was een tip.
(Google Lens vindt 'm in 1x, overigens net als de eerdere raadplaat van Martin. Maar de hulp van Lens is vals spelen en dat zal ik niet doen.)

Ik zou het niet weten. 🙄
Ik heb van tevoren zowel geLenst als geBingd en ik vond geen hits. Op Streetview is hij wel te vinden.
Het gebouw op de foto is nog maar enkele jaren als woning in gebruik, daarvoor had het een andere functie.
Het lijkt voor mij ernstig op een gemaal met een dakappartement. Ik vroeg me al even af of ik daar zou willen wonen met een zwoegende gemaalpomp onder me.
Leon schreef: Ik vroeg me al even af of ik daar zou willen wonen met een zwoegende gemaalpomp onder me.
En dan ook nog vlak onder een drukke weg.
PeterVanRijn schreef:
di 15 jun, 2021 14:35
Ik heb van tevoren zowel geLenst als geBingd en ik vond geen hits. Op Streetview is hij wel te vinden.
Het gebouw op de foto is nog maar enkele jaren als woning in gebruik, daarvoor had het een andere functie.
Ik doe bij dit plaatje niet mee, want Google lens heeft ‘m bij de eerste poging al gevonden:

4992221B-74E0-400A-9517-51E887683B69.jpeg
Edwin* schreef: Ik doe bij dit plaatje niet mee, want Google lens heeft ‘m bij de eerste poging al gevonden:
Voor mij was dit de reden om te stoppen met dit item. Maar het is verslavend!
Gek overigens dat een aantal mensen weet waar het is, en het niet zegt.
Maar het is wel tekenend dat de technische hulpmiddelen alles bepalend zijn geworden.
Je hoeft niks meer te weten, je ken toch alles opzoeken.

Excuus, Peter. Jammer dat deze foto nu net in deze patstelling terechtkomt.