Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 915 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33582 berichten
Poppink schreef:
za 08 mei, 2021 17:55
Haarle, beste lezertjes kijk dan ook even naar de Sprengenberg, werkkamp Twilhaar en de Palthe villa.
Laatst had iemand die foto in de berm van dat kunstwerk, tussen het spoor en restaurant De Sallandse Berg.
Mooi land hier, mooi land.

Interessant overigens die warmte toeter.
Bedoel je die gouden ballen? Die had ik geplaatst en laatst ook nog een raadplaatje met uitzicht richting de villa van Palthe.

Inderdaad prachtig fietsen hier in de omgeving van Hellendoorn, Nijverdal, Haarle en Holten. We wonen zelf aan een fietsroute en met de achtertuin grenzend aan een stukje bos. We wonen fijn en vermaken ons hier prima en prijzen ons gelukkig met al die mooie fiets mogelijkheden.
Hier dan mijn achterlicht... van de zijkant gezien.

BFCECA96-B1A2-486C-B430-DB56A213A25B.jpeg
Delft
Zelfs op Streetview met tuktuks
https://www.google.nl/maps/@52.0114226, ... 6656?hl=nl
Dat is snel geraden, JanH. Jij bent weer.

Tijdens één van de keren dat we van hieruit naar Schiedam zijn gefietst hebben we overnacht op natuurkampeerterrein de Grutto in Schipluiden (tussen Schiedam en Delft).

We zijn toen naar Delft gefietst en heb ik mijn vrouw en zoontje verteld dat ik als 12-jarig jongetje van Schiedam naar Delft fietste, hoogzomer, met een plantenspuit aan het stuur bungelend om samen met een vriendje baldadig niets vermoedende voorbijgangers van een natte nevel te voorzien en lachend door te fietsen.
Kwajongensstreken :oops: :lol: ..... ach ja, het was maar water...
Edit: dubbel
Ik vind het toch knap hoe sommige plaatjes geraden worden. Hoe kwam jij er achter waar het was JanH?
De ingang van de Nieuwe Kerk van Delft staat er heel herkenbaar ook op. M'n familie was vroeger bevriend met een gezin, die daar rechts van de kerk woonde. Met fraai uitzicht op het koor gedeelte.
Edwin* schreef:
za 08 mei, 2021 22:35
willem.m schreef:
za 08 mei, 2021 15:06
Dank JanH voor de fact check. Wat een namen zeg, daar in Haarle. Spar Slettenhaar, hoe verzin je het. En dan die mevrouw op dat dak: Jet Mars, alsof ze op een lanceerplatform van Space-X staat. 🚀
Haha! Je vindt Slettenhaar voor een Spar supermarkt een rare naam? Wat dacht je van autobedrijf Piksen in Marle, waarvan de eigenaar Henri Dood heet?
Iets verder naar het Oosten wordt het nog luguberder voor mensen van de andere kant van de IJssel of onder de grote rivieren.
Oude Nijweeme, Kemerink op Schiphorst, Vennegoor of Hesselink en Oude Griep zijn hier volkomen ingeburgerd.
Hier kijken we verbaasd op naar een naam als Janssen of de Vries of Rutte of Baudet.
:D :D
Wat dacht je van Hoeve de Vrijheerlijheid, gelegen aan de Kuttingerweg in het buurtschap Kuttingen (L).
Ik fiets wel eens in het gebied tussen Rukkelingen en Odeur (B).

Misschien kan iemand wel een fietsweerbericht maken net als Jeroen Meus een kookbericht maakte:
Ik voel een nieuw topic aankomen. :)

Edwin* schreef:
zo 09 mei, 2021 00:18
Ik vind het toch knap hoe sommige plaatjes geraden worden. Hoe kwam jij er achter waar het was JanH?
Gezocht op "grote kerken nederland". Ik kom regelmatig in Delft en heb ook op dit bankje gezet waarop deze wereldfietser zit "https://www.google.nl/maps/@52.0120126, ... 6656?hl=nl" maar ik had het niet herkend. Dit itt Martin die volgens mij een fotografisch geheugen heeft.

Nieuwe opgave.
Knipselvanwat.JPG
Ik denk dat ik vandaag maar eens naar Rectum fiets met dit mooie weer 😁
Nee, daar is het niet :shock:
Tsja, tekst is goed. Streetview niet, dat is niet de Oude AE, dat is het Boterdiep. De Oude AE licht twee km naar het westen.
Hier is het: https://www.google.nl/maps/@53.3198388, ... !1e3?hl=nl
Er is zelfs een Wikipedia van: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oude_Ae met een uitleg van de constructie van het Raad plaatje!
Is ook te zien op Mapillary.

Conclusie: oplossing is goed, bewijslast had beter gekund. :wink:
Edwin* is. Ik ga nu fietsen. :D
Tsja, gezocht bij Labor (steenfabriek) en van Winsum naar Onderdendam naar Fraamklap 'gefietst'.
Allereerste gedachte was trouwens Electra.

Leuk zoekplaatje JanH
Historie van Groningen, oude bedrijvigheid.
Eerst had ik in het Boterdiep gezocht en de locatie van het Boterdiep opgeslagen. Per ongeluk deze dus gepost.

Dit moet de juiste locatie zijn:

https://www.google.nl/maps/place/53%C2% ... 3?hl=nl-nl

En nu ga ik inderdaad ook naar buiten...
Hier dan een nieuwe...

0145DEF9-21D1-4719-80B3-8E48CF4F349C.jpeg
Zegt me zowat niks, nergens oriëntatiepunten te zien. Op de voorgrond iets van een afvoer met overstort. Zo'n ding heb ik ook op de septictanks bij m'n Zweedse huis. Ik ga met m'n vrouw thee drinken voor de TV.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 09 mei, 2021 20:06
Zegt me zowat niks, nergens oriëntatiepunten te zien. Op de voorgrond iets van een afvoer met overstort. Zo'n ding heb ik ook op de septictanks bij m'n Zweedse huis. Ik ga met m'n vrouw thee drinken voor de TV.
Ik dacht: “het moet deze keer moeilijker zijn dan m’n achterlicht”....