Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 914 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Zoeken naar een plaatje duurde lang, veel zijn met google lens te vinden of ik wist zelf de locatie niet meer.

Nieuwe opgave (niet getest, ben benieuwd)
DSC00479.JPG
De omgeving doet me denken aan Sauerland. Ik kreeg in elk geval een deja-vu van het stadje Schmallenberg, ten westen van Winterberg. Kijk ik in de juiste regio?
willem.m schreef:
vr 07 mei, 2021 21:39
De omgeving doet me denken aan Sauerland. Ik kreeg in elk geval een deja-vu van het stadje Schmallenberg, ten westen van Winterberg. Kijk ik in de juiste regio?
Sauerland is goed. Verder naar het westen dan Schmallenberg.
Na mijn voorzet mag iemand anders de bal inkoppen 😁 Ik ga televisie kijken.
In de vallei van de Lenne? Aan al die zonnepanelen te zien is het naar het noordwesten gezien. Midden achteraan staat een gebouw met een toren. Lastig te vinden in het streetview-arme gebied....
Nee, op weg naar het Westen heb ik de Lenne de dag ervoor gepasseerd bij Finnentrop.

Edit 09:39: ja, er staat eigenlijk niets herkenbaars op. En er zijn ook geen streetview plaatjes die een bevestiging kunnen geven. Voordeel is dan wel weer dat beeldherkenningssoftware geen hulp kan bieden. :)
Elk nadeel heb z'n voordeel.
Je moet er geweest zijn. Ik volgde een beschreven route maar op weg naar een camping ging ik van de route af en kwam via binnenweggetjes op de plaats van bestemming. Drie minuten na het Raad plaatje! nam ik deze foto.
DSC00480.JPG
(denk dat dit wel wat kan helpen)
Lieberhausen
Zonder die extra info was het plaatje te lastig. Zeker in het Streetview-schuwe Duitsland.

Ik zie dat ik er in de herfst van 2018, op weg van Dresden via Keulen naar Roermond, vlakbij was: op een paar kilometer afstand. Ik vond het heerlijk toeren in Duitsland: veel smalle wegen, veel afwisseling, en als je wilt gebak en bier. Maar over Duitsland als fietsgebied bestaat al een mooi draadje, dus ik zal niet in herhaling vallen.
Poppink schreef:
za 08 mei, 2021 11:15
Lieberhausen
Daar is het niet. Camping ligt aan een rivier en draagt de naam van die rivier+tal.
Knipselcamping.JPG
Aangezien je met deze hint allerlei campingnamen kunt genereren (bijv. camping Dinkeltal :) )bij de oplossing wel graag de GPS-coördinaten / satellietfoto.
Camping Nistertal in Helmeroth dan?
https://maps.app.goo.gl/29hV67AFuK4wZxp76

Ik zie trouwens geen houten brug op de campingfoto's. Ik stop met zoeken.
Daar is het ook niet, je zit teveel naar het zuiden.
Hemelsbreed is mijn camping 29,11 km (om en nabij) hiervan verwijderd.
Toch maar verder gaan zoeken?
Ja, dat is hm. Jij bent weer.
Ja, ik zag die 29,11 km en dacht: nu wordt het wel heel makkelijk 8)

Nieuwe raadplaat:

Knipsel.PNG
Doet me denken aan Haarle (achter’n barg), met het mengvoerbedrijf op de achtergrond. Maar het bedrijf in Haarle heeft niet zo’n grote toeter op het dak...
Edwin* schreef:
za 08 mei, 2021 14:12
Maar het bedrijf in Haarle heeft niet zo’n grote toeter op het dak...
Volgens mij heb je het wel goed, dat heeft ie nl wel.
https://www.destentor.nl/hellendoorn/ha ... 147603960/

Zie ook op streetview
https://www.google.nl/maps/@52.359338,6 ... 6656?hl=nl

Locatie van de toeter en de fotograaf:
Knipsel.JPG
Dank JanH voor de fact check. Wat een namen zeg, daar in Haarle. Spar Slettenhaar, hoe verzin je het. En dan die mevrouw op dat dak: Jet Mars, alsof ze op een lanceerplatform van Space-X staat. 🚀

Het was mijn bedoeling dat dat Edwin* deze ronde zou winnen. Vandaar de raadplaat in zijn achtertuin. Ik ben namelijk nog steeds benieuwd naar de foto met het fietsachterlicht. 🚲💡
Die toeter wordt een cycloon genoemd, om stof af te zuigen, zoiets zie je bijv. ook bij houtzagerijen. Heel belangrijk, anders krijg je bij één vonkje een stofexplosie. Ik kan hier niet veel uitrichten, de hele dag op m'n molen vanwege Nationale Molendag.
plaatje cyclone-1.png
Haarle, beste lezertjes kijk dan ook even naar de Sprengenberg, werkkamp Twilhaar en de Palthe villa.
Laatst had iemand die foto in de berm van dat kunstwerk, tussen het spoor en restaurant De Sallandse Berg.
Mooi land hier, mooi land.

Interessant overigens die warmte toeter.
willem.m schreef:
za 08 mei, 2021 15:06
Dank JanH voor de fact check. Wat een namen zeg, daar in Haarle. Spar Slettenhaar, hoe verzin je het. En dan die mevrouw op dat dak: Jet Mars, alsof ze op een lanceerplatform van Space-X staat. 🚀

Het was mijn bedoeling dat dat Edwin* deze ronde zou winnen. Vandaar de raadplaat in zijn achtertuin. Ik ben namelijk nog steeds benieuwd naar de foto met het fietsachterlicht. 🚲💡
Haha! Je vindt Slettenhaar voor een Spar supermarkt een rare naam? Wat dacht je van autobedrijf Piksen in Marle, waarvan de eigenaar Henri Dood heet?

Zo is er ook een lampenzaak van de familie Wieldraaier, een bowlingboerderij met pannenkoekenhuis met de familie Uitzetter als oprichters... aan spraakmakende achternamen geen gebrek in deze omgeving.

Ik zal eens een raadplaatje plaatsen met mijn achterlicht :idea: