Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 898 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Ik ontdekte gisteravond dat het pad aan de noordzijde van het landgoed is opengesteld. Dat was me nog niet opgevallen. Daarom: goed gevonden. Jij bent weer.
Nieuwe opgave:

Capture.JPG
Leon schreef:
do 22 apr, 2021 13:55
Emmerichseweg in Babberich
https://www.google.com/maps/@51.9029827 ... 312!8i6656
Ben je me nou voor omdat ik de muren aan het witten ben. Dezelfde antitankversperring heb ik ook gefotografeerd en die stond eveneens in Raad plaatje. Maar meer aan de Nederlandse kant.
@Martin: je geeft bij veel foto's aan dat je niet (tijdig) kunt raden of plaatsen omdat je aan het klussen bent. Prima om een inkijkje te geven, maar kan dat dan in een separaat topic?

Verder was mijn foto gewoon vanaf de Nederlandse kant genomen. Ik heb me namelijk keurig aan de coronaregels gehouden. 😉 Maar dat is al een oude foto; er staat inmiddels een nieuwe op het menu.
Hier is mijn foto, die al eerder in Raad plaatje heeft gestaan. Ik fietste richting Elten en Emmerich. Zo dichtbij de grens, daarom noemde ik de Nederlandse kant.
En vanaf 15 mei mag je wel in Duitsland fietsen, maar wel binnen 24 uur weer terug. Ik ben vorige week negatief getest en morgen krijg ik een Pfizer-prik.
DSCF0613.jpg
(Als ik had geweten (of onthouden) dat jouw plaatje al eens was geplaatst, had ik een andere raadplaat gekozen. Misschien is dit een signaal dat de raadplaatjespoeling in NL steeds dunner wordt. Het wordt hoog tijd voor wat meer foto's vanuit het buitenland.)
Maar het was al een paar jaar geleden, kan gebeuren dat men dat zich moeilijk kan herinneren. Geeft niet. Ook raakt de bodem van m'n fotodoos in zicht. Zodra het minder koud is, heb ik weer zin....
Even de huidige raadplaat omhoog duwen voor degenen die later aanschuiven:

Capture.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
do 22 apr, 2021 17:09
Leon schreef:
do 22 apr, 2021 13:55
Emmerichseweg in Babberich
https://www.google.com/maps/@51.9029827 ... 312!8i6656
Ben je me nou voor omdat ik de muren aan het witten ben.
Zeker. Ik heb dat al gedaan. Ook die vloerverwarming heb ik al jaren. Dat is vandaag mijn voordeel!
willem.m schreef:
do 22 apr, 2021 18:02
Even de huidige raadplaat omhoog duwen voor degenen die later aanschuiven:


Capture.JPG
Voordat je hem nog een keer omhoog moet duwen:
https://goo.gl/maps/xgzyLBjcFBxRDhPd7

Op deze steetview zit meer blad aan de bomen, maar de nieuwbouw van de Hersteld Hervormde Kerk in Lunteren is nog net te zien. Waar in andere delen van het land de kerken worden afgebroken worden hier grote nieuwe kerken gebouwd.
JJFietst heeft de juiste oplossing, duidt het kerkbouwenthousiasme in Lunteren, en geeft en passant subtiel aan te begrijpen dat dit geen klustopic is. 🛠️
Precies, on-topic gaan we dus meteen door met de volgende. Deze is een stukje verder fietsen...
aanzee.jpg
Hmm.... ziet er Oostzeekust-achtig uit. Die betonnen lantaarnpalen zag ik wel eens in Polen. Maar ik heb de hele kust van Lübeck tot Kaliningrad (inclusief Rügen) afgezocht en geen weg te vinden die op de foto zo dichtbij het strand loopt en die betonnen bak is nergens op satelliet te zien. Ik zie wel op de achtergrond een gele wegwijzer, van hetzelfde type als in Duitsland.
Maar die heuvels op de achtergrond dan en die rotsen in de geringe branding.
Dat weerspreekt de Duitse Oostzee kust.
De lichtval doet me wel weer denken aan Pommeren.
Martin E. van Doornik schreef:
do 22 apr, 2021 23:02
Hmm.... ziet er Oostzeekust-achtig uit.
Dat klopt, maar de landen die je noemt kloppen niet.
De plek is zichtbaar via Google Satelliet en ook op Streetview.
Dus noordelijker dan Kaliningrad, de Baltische landen?
Rusland, vlakbij St Petersburg.
https://www.google.nl/maps/@60.1631261, ... 312!8i6656
Heb de route van JJFietst uit 2017 gevolgd.
Goed gevonden JanH!

Na een overnachting iets buiten Sint Petersburg op een 'soort-van-camping' achter een hotel/annex asielzoekerscemtrum voor Oezbeken ging ik verder richting Finland. 's Avonds kampeerde ik in het bos pal aan de Finse Golf, een aparte ervaring.

De foto stond inderdaad ook in mijn verslag, maar had ik om het niet al te makkelijk te maken even verwijderd. Inmiddels staat hij er weer bij, inclusief de vlaggen in de masten die ik even had weggepoetst.

De volgende is voor jou.
Slim, foto verwijderen. Ben ik weleens vergeten ... :oops:

Nieuwe opgave:
grens.JPG
Staat op streetview.
JanH schreef:
vr 23 apr, 2021 10:20
Staat op streetview.
Hiero, Oostkappel.