door
Leon » wo 01 jan, 2020 14:13
hoogframe schreef: ↑wo 01 jan, 2020 09:27
... zie dan dat de hydrau-HS-Magura-remmen op stukje beugeltje wat hoger zitten... dus wielmaat 28 in voorvork voor wielmaat 26 inch?
Ik vreeg me zelfs af of het wiel wel kan draaien als ik deze foto zie:
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg= ... j/$_86.JPG
Die 'remnokverlengers' die je op de andere foto ziet zijn gewoon een gevaarlijk idee.
Dus als ik het goed begrijp is het een 28" fiets waar op enig moment een andere vork in moest, maar ze hadden alleen een 26" vork, maar dat paste met wat aanpassingen wel.

Of ze wilden een geveerde vork in plaats van een starre en de lengte moest passen?
Hiermee is IMHO dus weer aangetoond dat je ook een heel fijne fiets met weinig moeite kunt verpesten. Ik denk dat we dat de komende 10 jaar wel vaker zullen zien. Afgelopen 5 jaar zijn er immers veel echt dure fietsen verkocht en ze zijn ook nu niet aan te slepen. Op een gegeven moment komen die ook op MP en verkopers zullen zeker laten zien dat het heel goede fiets zijn WANT ze waren heel duur.
Toch krijg je ook met heel dure fietsen uiteindelijk heer alledaagse problemen. Als die zich opstapelen is de economische levensduur op een gegeven moment toch echt voorbij. Dan gebeurt met fietsen hetzelfde als bij auto's en kun je wat oudere heel luxe fietsen voor een prikkie krijgen, maar je koopt daarmee wel een (financieel) potentieel bodemloze put.