Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 525 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34461 berichten
Het is inderdaad camping de la Meije. Wij zijn hier afgelopen zomer 2 nachten gebleven nadat we over de Galibier gefietst hadden. Om de hitte te ontvluchten zijn we toen met de kabelbaan omhoog gegaan om bij dragelijke temperaturen te wandelen en de gletsjer te bekijken.
Het volgende plaatje is voor Gerrit.
1.jpg
Voormalig vliegveld Soesterberg?
Ja,correct. Beurt weer terug.
Waar ligt dit kasteel en hoe heet het?

Afbeelding
Schloss Darfeld, bij Darfeld.
Dat is snel! Ik dacht dat die Poolse vlag nog wel wat verwarring op zou leveren (ik heb geen idee waarom die daar wappert). Het is inderdaad Schloss Darfeld, langs de R1 in de buurt van Mü nster. Hopelijk heeft Leon weer wat leuks in zijn archief ;-).
Deze keer geen gephotoshop. Wel terug in de tijd. Vorige eeuw.
Afbeelding
Klovensfeld am Webel?
Nee, maar ik ben wel erg benieuwd waar Klovensfeld ligt.
Aan de Webel.
gerritdevries schreef:
ma 25 nov, 2019 15:42
Aan de Webel.
:D :D
gerritdevries schreef: Aan de Webel.
Zowel ik als Google kennen Klovensfeld noch Webel, dus het zal wel een grapje zijn. Maar mijn foto is er in ieder geval gemaakt noch op gericht.
De huizen zien er veel eerder Frans uit dan Duits.
Ergens in de Morvan?

Geen idee dus. BSM daarentegen zou er wel raad mee hebben geweten...

(Wat een gescroll tegenwoordig om een bericht te plaatsen.)
Aardige sfeerschatting, maar je zit er (ofwel je zit er maar..) honderden kilometers naast :-)

Nu gaan jullie natuurlijk cirkels trekken op de kaart van Frankrijk, maar ik weet dat Frankrijk 35.357* gemeenten heeft waarvan er tienduizenden met meerdre plaatsjes qua grootte vergelijkbaar met dit plaatsje. :lol: :twisted:

*: https://fr.wikipedia.org/wiki/Commune_(France)
Dat is me net iets te lastig... :|

Ik ga Chinese Dromen kijken. (Aanrader!)
Het dorp ziet er niet heel oud uit en aan de horizon is een beboste heuvelrug te zien. Als ik naar de schaduwen van de bomen kijk, zou die horizon wel eens in het oosten kunnen liggen. Het zou een dorp kunnen zijn dat na de Eerste Wereldoorlog is herbouwd, dat iets ten westen van de Vogezen ligt (zoals in deze contreien), maar ook daar zijn er nog best veel van...
Ik zal het plaatje morgen wat uitzoomen.
Leon schreef:
ma 25 nov, 2019 22:43
Ik zal het plaatje morgen wat uitzoomen.
Volgens mij is er naast de weg een tennisbaan met rode gravel op de voorgrond te zien. Maar zo'n 20 jaar of meer geleden....
Aan de kleuren van de bomen te zien is het al augustus of september.