Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1097 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34420 berichten
Helemaal goed. Daar stond ik. Jij bent.
Ik moest er vanmorgen even op uit om een plaatje te schieten.
DSC_5915.JPG
Vertel!
Deze lijkt er wel op. Langs De Doorbraak.
Inderdaad, het lijkt er wel op.
Maar nu de plek nog.
Je bedoelt dat het een van de andere zes sculpturen van Rinus Roelofs is? Want mijn linkje geeft wel een plek aan, maar niet de juiste begrijp ik.
Ik stop er voor nu mee, Voor zover ik dat watertje met Streetview kon volgen heb ik dat volgens mij gedaan.
Of deze https://maps.app.goo.gl/it8J1ia2TU48uUYy8
(die van Jan lijkt me beter, gelet op de berk naast de brug)

Hier dus https://goo.gl/maps/zCNfPqBePJYf9KjYA
Het is degene die JanH gevonden heeft.
Jij bent weer.
PeterVanRijn schreef:
vr 07 jan, 2022 13:33
Ik stop er voor nu mee, Voor zover ik dat watertje met Streetview kon volgen heb ik dat volgens mij gedaan.
Dat 'watertje' heet de Doorbraak.
In eerste instantie is deze ontworpen door de Dienst Landelijk Gebied als robuuste natuurverbinding tussen Noord en Zuid.
De groei van de stedenband en de aanleg van de A35 had deze verbinding in de loop van de tijd doorsneden.
In eerste instantie zag Rijkswaterstaat het niet zo zitten maar dat veranderde toen het duidelijk werd dat het ook de wateroverlast in Almelo kan beperken.
Het heet de doorbraak omdat 2 stroomgebieden ten NO en ZW van de resten van de stuwwal met elkaar zijn verbonden door de Doorbraak.
En je begrijpt dat zo'n doorbraak volgens anderen weer geen recht doet aan de natuurlijke geologische structuur van het landschap.
De Doorbraak dus.
Hier zie je het op de Geomorfologische kaart van Nederland (Map Viewer Beta).
Capture.JPG
In deze pdf staan de locaties van de zeven sculpturen bij De Doorbraak.
https://indd.adobe.com/view/a4ab43cb-1 ... d96ad1bd6f

Nieuwe opgave
567FCE35-3B9E-47AE-9C89-B6F6D46110B9.jpeg
Poppink schreef:
vr 07 jan, 2022 14:11
Dat 'watertje' heet de Doorbraak.
Oei, heb ik tegen schenen geschopt? ;-)
In mijn eerste reactie op je raadplaat had ik de naam al genoemd, dus het leek me stilistisch fraaier nu een andere omschrijving te gebruiken. Je moet me maar niet kwalijk nemen dat ik jullie Doorbraak in vergelijking met de rivier die ze naar mij vernoemd hebben maar een watertje vindt.

Dank overigens op de toelichting, en het fraaie landschap zet me er toe aan er zeker eens te gaan fietsen.
PeterVanRijn schreef:
vr 07 jan, 2022 14:38
Oei, heb ik tegen schenen geschopt? ;-)
In mijn eerste reactie op je raadplaat had ik de naam al genoemd, dus het leek me stilistisch fraaier nu een andere omschrijving te gebruiken. Je moet me maar niet kwalijk nemen dat ik jullie Doorbraak in vergelijking met de rivier die ze naar mij vernoemd hebben maar een watertje vindt.
Nee zeker niet.
Je gaf me het duwtje om iets over de Doorbraak te vertellen.
Inmiddels heb ik al veel geleerd hier in 'Raadplaatje' dankzij de verhalen van iedereen.
Schiet me zomaar te binnen van Martin die meen ik achterover viel in een plas in het zicht van Koningin Juliana.
Nog zo een, de Rijn met de stuw bij Driel, 'de kraan van Nederland'.

Mooie rubriek dat Raadplaatje.
JanH schreef:
vr 07 jan, 2022 14:31
... Nieuwe opgave
Hier?
Aussichtsplattform Biggeblick
https://maps.app.goo.gl/zKfy5gxoPQWKxz4r7
Na de voorzet van Willem dacht ik meer hierzo, bij de camping.
Capture.JPG
Aan JanH het verlossende woord:
Is een blik op het juiste stuwmeer voldoende, of wint degene met exact de juiste plek van de fotograaf?
Dat is vrij eenvoudig.
Als ik niet bezig was geweest om weer een serie energierepen te maken ( :) ) en aldoor online was geweest had ik de oplossing van willem.m goedgekeurd, wel met als opmerking dat mijn locatie elders was, op streetview zichtbaar, en had ik ook mijn min of meer exacte locatie aangegeven: hier https://www.google.nl/maps/@51.1082636, ... 4352?hl=nl

Poppink heeft de vrijwel exacte locatie, maar zijn oplossing was gezien de zin hiervoor, te laat.

Tsja, en waarom heb ik de oplossing van willem.m "bij Delfzijl" gisteren niet goedgekeurd en gevraagd om de exacte locatie die Poppink daarna heeft gegeven waarna de beurt naar Poppink ging? 🤔
De gisteren door willem.m gaf m.i. te weinig aanknopingspunten t.o.v. het Raad plaatje!, de Biggesee oplossing van vandaag wel.

Lang verhaal kort: de beurt is aan willem.m.
Dank je wel JanH. Ik vind het zoeken leuk, maar als ik de locatie eenmaal ongeveer gevonden heb (in dit geval op 200 meter nauwkeurig) vind ik het wel best.

Zijn je energierepen behalve energierijk ook nog lekker?

Nieuwe opgave. Binnen 200 meter tot het groene hek op de foto is voldoende. :wink:

Knipsel.JPG
willem.m schreef:
vr 07 jan, 2022 16:26
Dank je wel JanH. Ik vind het zoeken leuk, maar als ik de locatie eenmaal ongeveer gevonden heb (in dit geval op 200 meter nauwkeurig) vind ik het wel best.
Ik probeer wel zo veel mogelijk de exacte locatie te vinden, duurt wat langer en heeft mij ook wel eens winnende oplossingen gekost :(
willem.m schreef: Zijn je energierepen behalve energierijk ook nog lekker?
Ik vind van wel, dat wordt volgens mij bevestigd door mijn kinderen die altijd wat mee willen als ze weer hun lange reis naar huis aanvaarden (of ze vragen erom om mij een goed gevoel te geven :? ).
JanH schreef:
vr 07 jan, 2022 16:36
(of ze vragen erom om mij een goed gevoel te geven :? ).
De prullenbak op de hoek van de straat al eens gecheckt?
willem.m schreef:
vr 07 jan, 2022 16:26
Nieuwe opgave. Binnen 200 meter tot het groene hek op de foto is voldoende. :wink:
Lastig.
Links een drijvend huis / woonboot met zonnepanelen. Daarachter een binnenvaartschip dat uit een sluis komt.
Verderop een klapbrug met een imho bijzondere (driehoekige) constructie. Daarachter ook weer een waterweg. aan de overkant van dat water een hoog gebouw.

Lijkt op een splitsing van waterwegen waarbij het water links middels een sluis afgeschermd is van dat andere water.
Een kanaal dat aansluit op een rivier? En dan in een druk bewoonde omgeving.

Ik kan het niet vinden. Dat geldt ook voor die klapbrug. :?