Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko Hoge Atlas - Forum Wereldfietser

Marokko Hoge Atlas

Hoge Atlas, Marokko [dec 08 - jan 09]


voorbij de pas Tizi-n-Outfi (na Demnate)
Afbeelding

tussen Toundoute en Bou Thrarar, vlakbij Ait Toumert
Afbeelding

tussen Msemrir en Tamtattouche
Afbeelding

tussen Tizi-n-Outfi en Skoura
Afbeelding

afdaling door de Djebel Sarho vanaf de Tizi-n-Tazazert (tussen Boumalne en Nekob)
Afbeelding

Djebel Sarho
Afbeelding

Djebel Sarho, vlak voor Nekob
Afbeelding

vlak stuk net na Nekob
Afbeelding
ok....nu weet ik het zeker......ik wil weer terug naar Marokko.
Zitten een paar hele mooie foto's tussen.
Ik wil ook... Prachtige inspirerende foto's hoor.

Die van jou ook hoor Marco... 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

He Anneke,

Mooie foto's ..... ik doe er nog even een schepje bovenop :D
Mijn laatste is trouwens Anti-Atlas maar niet minder mooi. En dan hebben we het nog niet eens over de kust en de woestijn gehad.
(En nu niet massaal allemaal naar Marokko, want het moet er wel zo lekker rustig blijven :wink: )

Wouter
En de Tizi-n-Tazazerte bij zonsondergang. Heerlijke thee trouwens bij "hotel" Tizi, gemaakt van tijm! Uiteraard met veel suiker ;-)

Afbeelding
En de Tizi-n-Tazazerte bij zonsondergang. Heerlijke thee trouwens bij "hotel" Tizi, gemaakt van tijm! Uiteraard met veel suiker ;-)
Zie je wel, ik wist dat we daar moesten overnachten i.p.v. onder in het dal. 8)
wow anneke, echt heel prachtig!
heb je ook een plek waar verhalen te lezen zijn?

(of schrijf een verhaal voor het tijdschrift!)
Dat ziet er mooi uit! Wij hebben net geboekt, half maart vliegen we naar Marrakech en terug vanuit Agadir. Eventjes twee weken er tussenuit!

We hebben er nu al zin in!
Het wordt steeds drukker in Marokko :wink:

Blanche
(die er al negen keer was)
Hallo allen
Ook John en ik gaan binnenkort weer naar Marokko, ja Blanche jou halen we niet meer in. Voor ons wordt het de vierde keer.
Ik verheug me er nu al op na het zien van al die foto's die jullie geplaatst hebben. Ik hoop dat John en ik ons doel bereiken. Een aantal dagen in berberdorpen in de Hoge Atlas verblijven en contact maken met de kleurrijke bevolking. Die mensen zijn de moeite waard met al hun rituelen en gewoonten. Bedankt voor alle info (Blanche) en anderen.
Groetjes en tot ziens
Gudy
Hee John en Gudy....ik weet zeker dat jullie mooie foto's zullen maken.
Ikzelf heb ook nog hele mooie gezichten hier liggen helaas niet digitaal van prachtige vrouwen en herders in de hoge Atlas. Ik verheug me nu al op je foto's!

Gisterenavond nog de film Tausend Monate "Marokko" gezien op Arte? Hij starte om 3.00 uur en ik heb hem opgenomen. Hij wordt herhaald op zondag
01.03.2009 om 03:00 uur. 8)
Ik zit er sterk aan te denken om ook te gaan fietsen in de hoge atlas. Hebben jullie misschien nog goede tips, hoe er te komen en welke route je het beste kunt fietsen.

mario
mario schreef:Ik zit er sterk aan te denken om ook te gaan fietsen in de hoge atlas. Hebben jullie misschien nog goede tips, hoe er te komen en welke route je het beste kunt fietsen. mario
Bezoek mijn weblog eens, daar vind je ook relevante links rondom routes ed.
Nee Blanche ik heb deze nog niet gezien
De video wordt ingesteld voor a.s. zondag.
Dank je voor de tip.
Ik hoop mooie plaatjes te maken van de mensen en John natuurlijk filmpjes.
We laten zeker wat zien als we weer terug zijn.
Grts
Gudy
John en Gudy,

Wanneer gaan jullie?

Wij vliegen de 15de.

Groetjes,
Ellen
Kan iemand, misschien anneke zelf of 1 van de andere kenners, vertellen waar die foto's zijn gemaakt en welke route we moeten fietsen om daar ook te komen?

We zijn aan het kiezen om binnenkort naar marokko te gaan en we willen het liefst het hooggebergte in. Als het even kan lekker onverhard en desolaat.
Hoi Jan-Willem,

Ik ben twee keer in Marokko geweest. Van 2007-2008 heb ik wel een kaartje gemaakt:
kaartje Marokko en foto's die daarbij horen.

De route die bij de foto's hierboven hoort is: Marrakech - Demnate - Tizi-n-Outfi-Skoura - Toundoute - Ait Toumert - Bou Thrarar - Ait Youl - Msemrir - Boumalne - Tizi-n-Tazazert - Nekob - Agdez- Ouarzazate-Marrakech.

Ik heb bij de foto's aan het begin van dit draadje wat specifieker erbij gezet waar het ongeveer is ;-)

En als je nog vragen hebt...komend weekend ben ik op de beurs, met foto's en kaarten van oa Marokko...

groet,
Anneke
Dat is mooi anneke, wij zijn er ook beide dagen. Dan moeten we zeker even praten. De fotos die ik daar zie zijn precies de reden dat ik fietsen zo leuk vind!

Tot zaterdag/zondag!
Anneke schreef:tussen Msemrir en Tamtattouche
Afbeelding
De andere kant op is 'ie makkelijker hoor... :wink: