Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldse fietsfilmpjes! - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Wereldse fietsfilmpjes!

513 berichten
In mei/juni van dit jaar fietsten wij op Corsica. Het was er prachtig!

In de film een impressie van dit spectaculaire, kleurrijke eiland.

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/16409744[/wfvimeo]

Meer info en foto's op onze website!
PRACHTIG :!:
Leuk gedaan. Dank voor het delen!
Wow! Zo wil ik ook!!
Leuk bondig filmpje trouwens met voice over. Fietsfilmpjes go Pro!
Mooi, smaakt naar meer!
Corsica is prachtig (we hebben daar de GR20 gedaan).

Gee
Geweldig Jan-Willem en Gudrun!
Jullie worden steeds beter in het filmen en monteren he!
Bedankt voor de montage- en reisinspiratie!

Nog meer Wereldfietsfilmpjes zien?
Dat kan op de Wereldfietser op Vimeo! :wink:
We hebben inmiddels al 173 internationale leden en 426 films!
Tamazight


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/16595966[/wfvimeo]


Zo'n 11 jaar geleden zijn we verliefd geworden op het land en Imazighen, de mensen van Tamazight. We zijn verliefd op Marokko. Sindsdien zijn we behekst en moeten we terugkeren wanneer we maar kunnen. Tamazight is in feite de naam voor de Berber taal die gesproken wordt in de Midden-Atlas, maar het wordt ook veel gebruikt voor alle andere Berbertalen. De berbers noemen zich Imazighen en dat betekend 'vrije mensen' Deze film gaat over een van onze fietstochten als vrij mens in Marokko door de Anti-Atlas, de woestijn en de kust rond Sidi Ifni afgelopen winter.


De Wereldfietser op Vimeo
Maak jij ook wel eens een filmpje van je fietsvakantie? Deel je filmpje dan met andere Wereldfietsers via
het Wereldfietser-forum op Vimeo. Tot ziens?!
Douwe en Blanche!
Wat een prachtige film. Daar kunnen jullie trots op zijn.
We zijn ook nog steeds gek op Marokko.
Ik hoop op een te gek oud en nieuw!!!! :D
Groetjes
Gudy
Mooi gefilmd en gemonteerd!
Ik mis alleen nog een kaartje van de route. Een handig programmaatje om een route animatie te maken is route generator.
@ Gudy,
Ja geweldig he dat we Oud en Nieuw samen in Marokko gaan vieren :P
Tot aanstaande vrijdag!

@ Tovenaar,
Ik was nog zo bezig met het editen dat ik je mooie tool nog ff links heb laten liggen.
Bovendien maakt het niet zoveel uit waar je fietst. Tis gewoon mooi.

@ edit
Ik heb voor de volledigheid van mijn video ook nog een apart item aangemaakt onder de Afrika-info. Met natuurlijk een link naar dit draadje.
Prachtig, prachtig, prachtig!
Ik ben onder de indruk. Mooie combinatie van stills en bewegende beelden. Leuk zoals je dat doet met af en toe versnellen. En de plaatjes....fantastisch.
Kortom: een pareltje!

Hans

p.s.
Was Douwe even de weg kwijt toen hij daar zo tussen de rotsen stuiterde? :lol:
De tovenaar schreef:[...]Een handig programmaatje om een route animatie te maken is route generator.
Mijn allergrootste dank. Dit is precies waar ik naar op zoek ben. Nu nog kijken of ik onder Linux aan de gang krijg. Moet dan wel zelf gaan compileren, zie ik.
HansvanderVeeke schreef:Prachtig, prachtig, prachtig!
Ik ben onder de indruk. Mooie combinatie van stills en bewegende beelden. Leuk zoals je dat doet met af en toe versnellen. En de plaatjes....fantastisch.
Kortom: een pareltje!

Hans

p.s.
Was Douwe even de weg kwijt toen hij daar zo tussen de rotsen stuiterde? :lol:

Thanxs....Tja de weg liep door een rivier en die zat vol met water.
Al dat water had ook aardig wat stenen meegesleurt....vandaar.
nicolasfirst schreef:
De tovenaar schreef:[...]Een handig programmaatje om een route animatie te maken is route generator.
Mijn allergrootste dank. Dit is precies waar ik naar op zoek ben. Nu nog kijken of ik onder Linux aan de gang krijg. Moet dan wel zelf gaan compileren, zie ik.
Helaas, deze applicatie werkt alleen onder Windows :evil: :evil:

Gee
Op http://sourceforge.net/projects/routegen/files/ kan je de sourcecode downloaden, in de readme file staat uitgelegd hoe je eea kunt compileren in linux, maar daar heb ik geen verstand van.

Een andere mogelijkheid is Google Earth, hiermee is het ook mogelijk een animatie af te spelen van de gevolgde GPS track. Die zou je dan weer kunnen opslaan als avi filmpje mbv camstudio.
Gee schreef:
nicolasfirst schreef:
De tovenaar schreef:[...]Een handig programmaatje om een route animatie te maken is route generator.
Mijn allergrootste dank. Dit is precies waar ik naar op zoek ben. Nu nog kijken of ik onder Linux aan de gang krijg. Moet dan wel zelf gaan compileren, zie ik.
Helaas, deze applicatie werkt alleen onder Windows :evil: :evil:

Gee
Aha dat verklaart waarom het op mijn appel niet werkte!
Gee schreef:
Helaas, deze applicatie werkt alleen onder Windows :evil: :evil:

Gee
Gee, hoe heb je jouw kaartje dan gemaakt op je IJsland filmpje?, met een windows pc?
De tovenaar schreef:
Gee schreef:
Helaas, deze applicatie werkt alleen onder Windows :evil: :evil:

Gee
Gee, hoe heb je jouw kaartje dan gemaakt op je IJsland filmpje?, met een windows pc?
Hi,

Nee, Gee en Windows zijn niet echt compatible :D
Die animatie is gemaakt met Road Trip Effect Pro (geen freeware) op een Mac.

Happy cycling!

Gee
Road Trip Effect is idd ook een aardig alternatief (ook voor windows gebruikers). Je kan ook labels toevoegen aan de route (kan niet met route generator). De gratis probeerversie toont wel logo's op het geproduceerde animatiefilmpje maar door een screencapture te maken ipv de animatie als filmpje op te slaan kan je dat omzeilen.
Wereldse Fietsfilmpjes
Stories from the Conflict Zones

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt inmidels al 209 leden en maar liefst 509 video's. Veel van onze leden komen uit het buitenland. Van de VS tot en met Azie. Deze leden kennen de vereniging de Wereldfietser niet maar plaatsen wel erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. Daarom wil ik regelmatig in dit draadje Wereldse Fietsfilmpjes ook aan hen aandacht besteden.

Het eerste filmpje is -Stories from the Conflictzone- , het verhaal van de journalist Beaugrand die op de fiets stapt voor een reis van Parijs naar Hiroshima om het verhaal van mensen in conflictsituaties te verbinden. Zodat hun verhaal gehoord wordt en nooit meer vergeten wordt. Het filmpje is een teaser. Het echte volledige verhaal zal in de loop van 2011 verteld worden. De producer van Stories from the Conflict Zones, FatCat houdt ons op de hoogte.


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/13602905[/wfvimeo]