Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Filmpje Frontlinie 1e W.O in zes minuten - Forum Wereldfietser

Filmpje Frontlinie 1e W.O in zes minuten

De langste fietsvakantie van dit kalenderjaar zit er voor mij weer op. Een machtig mooie 10-daagse rit naar Basel. Met dank aan Kees Swart voor de picobello Frontlinieroute. Aangevuld met een traject van Breskens tot Nieuwpoort en een uitstapje naar de Grand Ballon. Wat resteert zijn herinneringen en wat beeldmateriaal.

Tien dagen Frontlinie gereduceerd tot zes minuten film. Om het te kunnen uploaden bij Vimeo, moest ik helaas wat inleveren op de beeldkwaliteit.

M’n eigen versie heb ik afgemonteerd met "Goodnight Saigon" van Billy Joel. Geniet in stilte van getsjilp en watergekletter of start het filmpje als het liedje twaalf seconden aan de gang is.

And the ride
seemed to last as long as six weeks
on Parris Island.
Top Bart!
De route lag hier al even op de plank.
Is had je filmpje al met muziek bekeken en heeft mij geïnspireerd volgend jaar deze route te fietsen. Waarschijnlijk als eerste deel van drie naar Rome.

👍🏻
Mooie beelden! :)

Flinke dagafstanden trouwens. Dat je nog tijd had voor foto's en video... ;)
Mooie beelden, waar vast veel werk in heeft gezeten! Heel wat plekken herken ik, maar zien er toch weer anders uit dan ik me herinner omdat ik er nooit in de zomer ben geweest. Veldwerk voor de Frontlijnroute heb ik tot nu toe altijd in mei/juni en september/oktober gedaan.
LHTJoost schreef:
do 04 aug, 2022 20:14
Je filmpje... heeft mij geïnspireerd volgend jaar deze route te fietsen. Waarschijnlijk als eerste deel van drie naar Rome.
Leuk om te lezen! Het filmpje bevat natuurlijk een selectie van de mooiste foto’s bij het beste weer. Tijdens een regenachtige middag en ochtend liet ik de smartphone maar in het zakje van mijn fietsshirt. Desgewenst deel ik de (overigens niet-verreden) GPX van Midden-Brabant naar Nieuwpoort graag met je. Al enig idee hoe je je reis naar Rome voorzet vanaf Basel?

Fedor schreef:
do 04 aug, 2022 21:00
Flinke dagafstanden trouwens. Dat je nog tijd had voor foto's en video... ;)
Op fietsvakantie ga ik 's ochtends in de regel vroeg op pad (liever om zeven uur dan om acht uur bij wijs van spreken) en een uur of twaalf later kom ik op de volgende camping aan. Ik heb m’n gemiddelde fietssnelheid even opgezocht. Die lag op 16,8 km/u. Ik doe dus rustig aan :)

keesswart schreef:
do 04 aug, 2022 22:02
Mooie beelden, waar vast veel werk in heeft gezeten! Heel wat plekken herken ik, maar zien er toch weer anders uit dan ik me herinner omdat ik er nooit in de zomer ben geweest.
Het maken van wat beeldmateriaal is meteen een goede reden voor het houden van een pauze. Het voelt gelukkig niet als werk :). Ik fietste inderdaad eind juni, net voordat het goudgele graan van de velden werd gehaald. Echt heet was het gelukkig nog niet, op de laatste dag na.
Bart* schreef:
za 06 aug, 2022 11:52
LHTJoost schreef:
do 04 aug, 2022 20:14
Je filmpje... heeft mij geïnspireerd volgend jaar deze route te fietsen. Waarschijnlijk als eerste deel van drie naar Rome.
Leuk om te lezen! Het filmpje bevat natuurlijk een selectie van de mooiste foto’s bij het beste weer. Tijdens een regenachtige middag en ochtend liet ik de smartphone maar in het zakje van mijn fietsshirt. Desgewenst deel ik de (overigens niet-verreden) GPX van Midden-Brabant naar Nieuwpoort graag met je. Al enig idee hoe je je reis naar Rome voorzet vanaf Basel?
Bedankt voor het aanbod maar de kans is groot dat ik in Breskens start (net als jij volgens mij).

Ik denk dat ik globaal via de Benjaminse Route door de Alpen ga. Niet aansluitend maar een andere keer. Ik kan niet elk jaar 3 maanden weg 🤭
En dan als laatste etappe van Florence naar Rome met de nodige zijpaden in Toscane en Umbrië samen met mijn vrouw. Komen we toch mooi samen in Rome aan.
LHTJoost schreef:
za 06 aug, 2022 12:29

".. de kans is groot dat ik in Breskens start (net als jij volgens mij).
Ja, dat klopt. Het stuk Breskens - Nieuwpoort kun je uiteraard ook krijgen, hoewel ik zelf het intekenen van de route ook leuk vind.
LHTJoost schreef:
za 06 aug, 2022 12:29
Niet aansluitend maar een andere keer.
Dat is ook een goed idee! Met halteplaats Basel heb je in ieder geval een goede treinverbinding. Op zondagmiddag 12.20 stapte ik in de trein, om 20.30 was ik weer thuis... Misschien moet ik zelf ook eens overwegen of ik op die manier naar een Middellandse-Zeegebied bestemming wil fietsen. Anderhalve week weg is vooralsnog het maximaal haalbare.
keesswart schreef:
do 04 aug, 2022 22:02
Mooie beelden, waar vast veel werk in heeft gezeten! Heel wat plekken herken ik, maar zien er toch weer anders uit dan ik me herinner omdat ik er nooit in de zomer ben geweest. Veldwerk voor de Frontlijnroute heb ik tot nu toe altijd in mei/juni en september/oktober gedaan.
Kampeerde je in oktober ook nog of waren campings dan dicht?
Sommige campings waren nog open, al was er soms niemand meer. Langs de Moezel was het half oktober nog aangenaam nazomerweer, maar in de Vogezen stak een ijzige noordoostenwind op en ging het ‘s nachts al flink vriezen. Op 1000 m hoogte kwam het kwik ook overdag nog amper boven het vriespunt. Toen ben ik toch maar in hotels gaan overnachten.