Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alpe Huez - Forum Wereldfietser

Alpe Huez

Alpe Huez staat al jaren enorm in de belangstelling. In 2008 een filmpje van 3 min. gemaakt.
Dit evenement blijft toch hordes volk te trekken.
Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.

N.B.
Ik heb uiteraard wel respect voor de prestatie van mensen die de klim gedaan hebben, want het is een steil ding - zeker in de eerste helft en nog meer als het er heet is.
willem.m schreef:
vr 15 jul, 2022 12:50
Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Ik vermoed als het toetje niet in het ontwerp van deze cyclosportief was opgenomen de belangstelling cq de uitdaging nooit zoveel deelnemers zou hebben gekregen.
Maar je kan er wel lekker afdalen de weg en de bochten zijn wijd en breed genoeg.

Een all time favorite climbs heb ik niet. Wel bergen waar je een ongelofelijke indruk krijgt. Lekker kunnen afdalen hoort ook in mijn pakket. Anders zou ik maar twee keer genieten.

Ik begrijp dat wel. Waar ontmoet en kom je zoveel fietsers tegen als het stadje Le Bourg-d'Oisans. Zelfs van de automobilisten heb je in de grote regio daarom heen opvallend minder last.
Het fijne van al die plekken waar iedereen wil zijn is dat ze de aandacht afleiden van andere net zo mooie (zo niet mooiere) plekken.
willem.m schreef:
vr 15 jul, 2022 12:50
Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Misschien dat anderen die conclusie ook trekken na hem opgereden te hebben.
Maar ondertussen fietsen ze daar dus wel omhoog. Net als jij.
LHTJoost schreef:
ma 18 jul, 2022 23:08
willem.m schreef:
vr 15 jul, 2022 12:50
Ik ben een een stuk of vier keer de Alpe d'Huez op gefietst, waarvan een paar keer als 'moetje' in La Marmotte. De weg zelf vind ik saai, het is er druk en de klim eindigt in een lelijk skioord. Deze klim staat dan ook in de onderste regionen van mijn all time favorite climbs. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen zo massaal op deze berg afkomen.
Misschien dat anderen die conclusie ook trekken na hem opgereden te hebben.
Maar ondertussen fietsen ze daar dus wel omhoog. Net als jij.
Alpe d'Huez is een klim die je moet gedaan hebben als wielerliefhebber, net als Ventoux, Galibier etc. - maar iedereen die ik ken, mezelf inbegrepen, is teruggekomen met de conclusie dat het geen mooie klim is. Als je in de buurt bent, is de klim naar La Bérarde, een paar kilometer verderop, veel leuker (en eindigt met een indrukwekkend uitzicht op Les Ecrins). Mooie afdaling ook, langs dat smalle weggetje.