Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zweden in de herfst - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Zweden in de herfst

Mooi verslag!
Speeder300 schreef:
za 27 nov, 2021 05:47
Het “grappige” van dergelijke akkers (ook in Nederland, maar dan met een kleiner formaat keien) is dat je zou denken “twee of drie seizoenen ploegen en rapen en je bent er vanaf”, maar zo werkt dat niet; het lijkt alsof die dingen naar boven blíjven komen.
By the way, een boer met een dergelijk stukkie land wordt voor de gein wel “steenrijk” genoemd.
Net als in de westhoek waar nog regelmatig bommen worden opgeploegd. Het leger heeft een vaste ronde om die op te halen voor vernietiging...
Na 75j zou ik ook verwachten dat alles al bovengehaald zou zijn.
Zelfs in West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk komt er tijdens het ploegen nog zeer regelmatig oud ijzer & buskruit naar boven, na ruim een eeuw (1914-1918). Ik denk dat de meeste van ons die zooi wel eens hebben zien liggen, naast een akker, tijdens een tocht door dat gebied. Alsof er 'stromingen' in de grond zouden zijn, die die zaken weer omhoog stuwen.
Kees ,
Bedankt voor het delen van deze reiservaringen.
Ik heb genoten van je verslag en uitgebreide toelichtingen en natuurlijk ook van de foto,s
In deze donkere en onzekere dagen is dit elke keer aan het eind van de middag weer een lichtpuntje om naar uit te zien.

Veel dank

Dirk