Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oostenrijk en Tsjechië - Forum Wereldfietser

Oostenrijk en Tsjechië

Een mooie tocht gemaakt door Oostenrijk en Tsjechië.
Afbeelding
Werfen

Afbeelding
Eisriesenwelt

Afbeelding
Sölkpass

Afbeelding
Sölkpass

Afbeelding
Halstattersee - Salzkammergut

Afbeelding
Wolfgangsee

Afbeelding
Traunsee

Afbeelding
Praag

Afbeelding
Devil's Head

Afbeelding
Kokorin castle

Afbeelding
Panska skala

De route:
https://ridewithgps.com/routes/37600197

Een video impressie:
Bedankt voor het delen.

Nog een vraagje. Hoe heb je gereisd van NL naar start en van einde naar NL?
Met de trein door Duitsland zowel heen als terug. Wel met mondkapjes op.

Heen in een dag naar Würzburg op een querch durch land ticket (Arnhem/ Oberhausen/ Koblenz/Frankfurt /Würzburg). Bij Arnhem geprobeerd deze uit de automaat te halen, maar dat lukte niet. Dus beter hadden we deze thuis via Deutsche bahn moeten bestellen. Op de heen weg wel wat stremmingen waardoor we een trein later in Würzburg aankwamen. Overnacht in een hotel bij het station.

Daarna met Bayern ticket tot aan Salzburg gereisd. Bij de grens bij het station moesten we wel de corona app laten zien,
Door het slechte weer nog doorgereisd naar Werfen, waar we een wandeling naar de ijsgrot hebben gemaakt.

Terug vanuit Kurort Rathen / Dresden / Leipzig/ Magdeburg / Braunschweig/ Herford /Hengelo naar Nederland in een dag naar huis. Door wat stremmingen in Nederland bij Almelo wel laat thuis.
Overstap tijd was terug ok. Je mag nu het stuk Nederland ook op een querch durch land ticket reizen.
Zie ook
Het reisverslag van onze tocht door Oostenrijk & Tsjechië staat nu online op mijn website
Verder heb ik een korte compilatie video van de tocht gemaakt:

Leuke beelden!
Ik snap alleen de keuze voor een ligfiets in deze omgeving niet.
Dank je. Het fietsen met bepakking op de ligfiets heeft zo zijn voor en nadelen. Ik heb al veel vaker met deze ligfiets in de bergen gefietst maar de laatste keer was al wat jaren geleden. Klimmen gaat prima zolang de hellingen niet steiler zijn dan 10%. De cols in Oostenrijk liggen me niet zo goed heb ik weer eens gemerkt :oops: Die zijn gruwelijk steil, lopen veel minder geleidelijk dan bv in Frankrijk of Italië met veel minder haarspeldbochten. Dus dat viel de eerste dag wel ff tegen. We hebben de route maar wat bijgesteld en Slovenië geschrapt. Het vlakkere Salzkammergut en Tsjechië waren veel beter te doen met de ligfiets. Ook onverhard ging prima. En bergaf is de ligfiets gewoon superieur in vgl met de bukfiets. Ook het fietsen met bagage is ook veel makkelijker, je merkt geen verschil in rijgedrag met of zonder tassen. Ook het op en afladen van de tassen gaat veel sneller want het is er maar één grote banaantas ipv 4, die gooi ik gewoon over het zitje.