Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alteveer, Alteveer, Alteveer - Forum Wereldfietser

Alteveer, Alteveer, Alteveer

Naar aanleiding van @Martin z'n expeditie op 4 juni j.l. plaatste ik een commentaar met o.a de suggestie Alteveer, Alteveer, Alteveer en Zuidwolde, Zuidwolde en Stuifzand, Zandberg.
Eigenlijk een beetje flauw.
Daarom heb ik de handschoen opgepakt en ben de volgende dag op de fiets gestapt.
Onderstaand de foto's.
Een verhaal erbij volgt.
20210605_1847_DSC_4030_J9110.JPG
20210606_1539_DSC_4047_J9110.JPG
20210607_1419_DSC_4067_J9110.JPG
20210608_1102_DSC_4096_J9110.JPG
Leuke actie Poppink!

Je inspireert me om nieuwe routes te bedenken aan de hand van plaatsnamen. Ik zal eens gaan puzzelen...
Nog even voor de volledigheid:
20210605_1830_DSC_4029_J9110.JPG
20210606_1814_DSC_4053_J9110.JPG
Zuidwolde.
20210606_1113_DSC_4038_J9110.JPG
20210607_1554_DSC_4078_J9110.JPG
en de beide zanden.
Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 13:45
Alteveer, Alteveer, Alteveer
Wel jammer dat je dan nauwelijks weg bent geweest. ;) Enorm leuk idee! Ik spaar eigenaardige aardrijkskundige namen. Je tocht van Stuifzand naar Zandberg spreekt me dan ook vooral aan. Zo moet ik nog eens naar Peer in België, om te combineren met Appel (bij Nijkerk) en Wortel (België). En hoewel ik Man bijt hond een verschrikkelijk tv-programma vond, was ik natuurlijk wel geïnspireerd door hun series als 'Van Hongerige Wolf naar Schapenbout'. In Zeeuws-Vlaanderen is trouwens nog veel meer te beleven dan alleen Schapenbout. Voor jou is het misschien een idee om van Boerenhol naar Boerengat te fietsen. :) (Als je meer kilometers wilt maken, kun je door naar Reet in België, net onder Kontich.)

Ik herinner me ook nog een reclamecampagne in bussen waarbij gebruikgemaakt werd van plaatsnaamborden: Echt Een Goedereede (… om het ov te nemen, of zo). Voor een collega van me heb ik ooit een foto genomen van Oude Willem, maar ik geloof dat ik het grappiger vond dan Willem zelf.

Kom maar op met de foto's en verhalen Poppink, en met eventuele nieuwe plannen natuurlijk.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
wo 09 jun, 2021 14:25
Wel jammer dat je dan nauwelijks weg bent geweest. ;)
Voor een collega van me heb ik ooit een foto genomen van Oude Willem, maar ik geloof dat ik het grappiger vond dan Willem zelf.
Ik kwam op zo'n 2 a 3 km bij de Oude Willem langs, maar het dreigde te regenen en ik wilde nog naar Groningen.
Zo'n tocht moet je in een week doen.
Er is veel te zien.
Ik kon zaterdag weg uit Twente en moest dinsdagmiddag weer thuis zijn.
Carl schreef:
wo 09 jun, 2021 14:25
Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 13:45
Alteveer, Alteveer, Alteveer
....Voor jou is het misschien een idee om van Boerenhol naar Boerengat te fietsen. :) (Als je meer kilometers wilt maken, kun je door naar Reet in België, net onder Kontich.)
Vergeet dan ook Rectum niet in te gaan (vlakbij Rijssen) :D
Of van Bruinisse via Witwasse in Zuid-Afrika naar Zwartwordtse in Siberie.
Edwin* schreef:
wo 09 jun, 2021 15:47
Carl schreef:
wo 09 jun, 2021 14:25
Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 13:45
Alteveer, Alteveer, Alteveer
....Voor jou is het misschien een idee om van Boerenhol naar Boerengat te fietsen. :) (Als je meer kilometers wilt maken, kun je door naar Reet in België, net onder Kontich.)
Vergeet dan ook Rectum niet in te gaan (vlakbij Rijssen) :D
en via Poerpershoek (Overijsselse gemeente Steenwijkerland) terug :D
O jee, wat heb ik nu ontketend… :oops: Ik heb Stuifzand even opgezocht op de kaart, je hebt toch wel gelijk Zwartschaap aangedaan hè? En - de volgende tocht wordt neem ik aan Siberië-America? Ongeveer 200 km.

Groetjes,

Carl
Edwin* schreef:
wo 09 jun, 2021 15:47
Carl schreef:
wo 09 jun, 2021 14:25
....Voor jou is het misschien een idee om van Boerenhol naar Boerengat te fietsen. :) (Als je meer kilometers wilt maken, kun je door naar Reet in België, net onder Kontich.)
Vergeet dan ook Rectum niet in te gaan (vlakbij Rijssen) :D
Daar past dit gehucht in IJsland dan weer mooi bij:

Capture.JPG
Even een omweg naar Zwitserland is ook leuk
like.jpg
like.jpg (9.66 KiB) 3395 keer bekeken
En in Oostenrijk heeft een dorp z'n plaatsnaam dit jaar aangepast omdat ze het plaatsnaamtoerisme zat waren :wink:
Natuurlijk zijn er heel wat grappige plaatsnamen te vinden, maar daarvoor heb ik Alteveer (3x) niet gestart.
Het idee is ontstaan ergens midden in de 70-er jaren toen ik in Groningen woonde, ik bedoel in Stad.
Ik wilde graag eens Alteveer (3x) fietsen en wel op 1 dag.
In 1978 hebben we wel de Triangle de Luxembourg gefietst, 270 km op 1 dag, maar Alteveer (3x) is er nooit van gekomen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 jun, 2021 22:46
Het gaat om een dagtochtje. Ik heb inmiddels voor Hoogeveen gekozen.
@Martin maakte die gedachte bij mij wakker en zodoende heb ik gelijk de daad bij het woord gevoegd.
Ruim 45 jaar tussen droom en daad.
Er rest er mij nog maar een en dat is de Colle dell'Agnello (it), Col Agnel (fr).

PS
Jullie zullen vast al wel gelezen hebben over Bram die alle plaatsen in Nederland heeft aangedaan per fiets.
Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 19:01
Er rest er mij nog maar een en dat is de Colle dell'Agnello (it), Col Agnel (fr).
Ja, zó makkelijk kom je er niet onderuit natuurlijk. Je voegde zelf Stuifzand-Zandberg toe. En als je Alteveer-Alteveer-Alteveer en Colle dell'Agnello-Col Agnel hebt gedaan, ontkom je uiteraard niet aan Rijswijk-Rijswijk-Rijswijk en Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen-Zevenhuizen. (Zelf denk ik dan weer eerder aan Tweehuizen-Driehuizen-Vierhuizen-Vijfhuizen… jammer dat Zeshuizen niet meer bestaat.)

Maar: Echt Leuk ;) dat je je plan van 45 jaar geleden nu gerealiseerd hebt! Komen er nog meer foto's/verhalen?

Groetjes,

Carl
Aalst-Aalst-Aalst-Aalst.
Oudega-Nieuwega-Oudega.
Zurich-Zurich-Zurich [ was in mijn jeugd een toertocht , inderdaad Friesland-Zwitserland]

Goed ,wie pikt het draadje op ?
Pier.
piviets schreef:
wo 09 jun, 2021 19:56


Goed ,wie pikt het draadje op ?
Je kunt in een paar uur stappen van Aalst (Hoegaarden) via de Jordaanvallei (in het buurdorp Meldert) naar Egypte (opnieuw in Hoegaarden). En als je er dan nog zin in hebt kun je doorlopen naar Buitenland (in Bornem).
Alteveer, Alteveer, Alteveer, Alteveer!
Toch?
Van Egypte (bij Tegelen) via Siberië (bij Maasbree) naar America (bekend van Rowwen Hèze) is het een kleine 25 km fietsen.
DaVinci schreef:
wo 09 jun, 2021 21:17
Van Egypte (bij Tegelen) via Siberië (bij Maasbree) naar America (bekend van Rowwen Hèze) is het een kleine 25 km fietsen.
Het is ook niet zo ver van dat Siberië naar Sahara (in het Belgische Lommel).

Maar als het dezelfde namen moeten zijn: Heusden (Noord-Brabant) - Heusden (Belgisch Limburg) - Heusden (Oost-Vlaanderen) - Hesdin (Pas-de-Calais in Frankrijk, oude NL naam Heusden).
Van Moscou (Gentbrugge) tot Klein Rusland (Zelzate) is het maar 23 kilometer. Die uitgestrekte taiga en toendra waar iedereen het over heeft is waarschijnlijk fake news. :roll:
De alleraardigste combinatie van vreemde plaatsnamen heb ik uit tweede hand, van een ex-collega die ooit vakantie nam in de provincie Luxemburg.
In een lokaal café zag hij dat er in het weekend gevoetbald zou worden tussen de plaatsjes On en Bande, wat aangekondigd werd als de wedstrijd On - Bande.
De vertaling is niet geschikt voor minderjarigen. Of juist wel.