Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alteveer, Alteveer, Alteveer - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Alteveer, Alteveer, Alteveer

Dus serieuze namen: Huis ter Heide bij Zeist, Huis ter Heide bij Assen en Huis ter Heide bij Loon op Zand (naam van een landgoed).
HenkS schreef:
wo 27 okt, 2021 13:58
renel schreef:
di 26 okt, 2021 20:38
Ik dacht aan een rondje 0.
Wat is dat?
Volgens het bordje op de foto kun je links naar 0 en rechts naar 0.
Daar kun je dan een rondje van maken.
Heide bij Venray, Heide bij Tegelen en Heide in Sleeswijk-Holstein?
Die laatste vind ik behoorlijk indrukwekkend.
Heide heeft namelijk het grootste marktplein van Duitsland.
En snelle zoektocht leert dat er ook nog een Heide bij Kalmthout schijnt te zijn.
Als je Heide intypt op OpenStreetMap krijg je er nog veel meer: https://www.openstreetmap.org/search?qu ... .863/7.416
Wat dacht je hiervan?
Buitenland.jpg
dunlop schreef:
zo 20 mar, 2022 18:20
Wat dacht je hiervan?
Buitenland.jpg
Komt wel meer voor, zie bijvoorbeeld https://www.google.com/maps/@51.1124931 ... 384!8i8192

Wikipedia zegt:

"Vroeger was Buitenland moerasgebied. In de loop der eeuwen werden dijken aangelegd en land gewonnen. De naam "Buitenland" (ook "Buytenland" of "Buijten landt") verwijst vermoedelijk naar land dat buiten de dijken was ingewonnen op de moerassen. De naam wordt voor het eerst teruggevonden op een Sanderuskaart van 1641."

De tekst in Wikipedia bevat overigens de alleraardigste zin "Zowat het hele Buitenland kwam in handen van de familie Merckx".
Ik weet niet of men zich daar in het buitenland van bewust was.
Poppink schreef:
zo 20 mar, 2022 18:09
In Nederland op avontuur naar verre oorden.
Mooie boeken zijn dat! Daar heb ik in 2017 en 2020 2 tochten uit gefietst. Ik kwam in Polen, Egypte, Engeland, Denemarken, Frankrijk, Spitsbergen en Turkije. :wink:
derdekeer schreef: Vroeger was Buitenland moerasgebied. In de loop der eeuwen werden dijken aangelegd en land gewonnen. De naam "Buitenland" (ook
Mmm. Dat haalt een hoop romantiek weg.🤣
Maar wel leerzaam. Nooit geweten.
Zijn er omgekeerd ergens in de wereld ook Hollandse namen te vinden?
Holland Lincolnshire.jpg
Foto 85.jpg
Nederland in de USA Colorado.
Daar kwamen popartiesten opnames maken.
Overbodig. Vraag is ondertussen beantwoord (Colorado).
Nederland’s place in the musical history books was solidified by the recordings and happenings at the Caribou Ranch in the 1970’s and early ‘80’s. Internationally-known artists such as U2, Tom Petty, Elton John, Stevie Nicks, Billy Joel, Dan Fogelberg, Amy Grant, and the Beach Boys all recorded in “the Barn” on Caribou Ranch, just outside of Town.