Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fietsboek Onder hamer en sikkel - Forum Wereldfietser

Nieuwe fietsboek Onder hamer en sikkel

Na enkele maanden werk en 156 dia's scannen en bewerkt, is mijn nieuwe boek klaar. De papieren of fysieke versie komt pas op 5 januari 2021 in de brievenbus. Misschien oude meuk of niet, maar het blijven spannende fietsavonturen waar ik nog heel vaak aan denk. Het speelt zich in 1981 af, wat tegenwoordig niet meer mogelijk is. Veel kijk- en leesplezier!

https://widgetviewer.photoconnector.net ... popup=true
Prachtig, dank je wel! Al snel een Ilyushin, dan zit je direct in het tijdsbeeld :D
Pas op bij het omslaan van de pagina's. Met het zwarte pijltje rechts kan je met één klik wel per ongeluk twee pagina's tegelijk omslaan. Gebruik liever de vier pijltoetsen op het toetsenbord. Die naar rechts.
Als grafisch vakman kon ik me bij het ontwerpen hier heerlijk uitleven!
Martin E. van Doornik schreef:
za 26 dec, 2020 10:07
Het speelt zich in 1981 af, wat tegenwoordig niet meer mogelijk is.
Reizen leidt tot diepe inzichten. 8)
Mooi boek Martin!
Prachtig tijdsbeeld heb je neergezet. Ik heb het nu even snel doorgebladerd maar ik ga er nog eens goed voor zitten om het helemaal door te lezen. Wow en dat in 1981!
Er zijn, hoewel ik met de grootste zorg eraan heb gewerkt, toch enkele fouten in geslopen.
De foto-onderschrift bij het kerkinterieur op pag. 24: het moet Orthodoxe zijn, met een r.
Op pag. 34 staat een routekaart, die heb ik per ongeluk dubbel geplaatst op pag. 46.
De laatste alinea op pag. 54 vergat ik te corrigeren en die sluit niet goed aan op de eerste drie regels op pag. 55.
In de opmaakversie heb ik ze allemaal gecorrigeerd en daarmee is het totaal aantal pagina's tot 63 terug gebracht. Maar nog een keer bestellen gaat wat kosten....
Door op de pagina's te klikken kun je die ook vergroten. De omslag heeft ook een achterkant.
Zijn die jeugdherbergen in Warschau, Praag en andere steden er nog?
bert sitters schreef:
zo 27 dec, 2020 07:23
Zijn die jeugdherbergen in Warschau, Praag en andere steden er nog?
Die van Bielsko-Biała en Warschau zijn nu een school geworden, zal eens op internet zoeken naar de huidige adressen. Op Google streetview heb ik de meeste van die gebouwen terug gevonden. Zagnańsk is gemoderniseerd met een nieuw dak erop. Maar Svitavy kan ik niet meer vinden. Het is ook al zo lang geleden.
De schronisko van Kraków is nog steeds in gebruik en vergeleken met mijn foto van 1981 tot en met de neonletters en het driehoekige PTSM-logo ernaast boven de ingang niks veranderd!
https://www.google.nl/maps/@50.0607948, ... 312!8i6656
In 1997 heb ik m'n auto achter deze schronisko geparkeerd. Uit angst voor diefstal van de auto heb ik de bougiekabels maar weggenomen!
bert sitters schreef:
zo 27 dec, 2020 07:23
Zijn die jeugdherbergen in Warschau, Praag en andere steden er nog?
Hostels in Czech Republic, www.czechhostels.com

Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych www.ptsm.org.pl