Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw fotoboek Ierland - Forum Wereldfietser

Nieuw fotoboek Ierland

Ik heb een nieuw fotoboek van mijn fietstocht door Ierland (2014) ontworpen en bij Albelli besteld.
https://widgetviewer.photoconnector.net ... popup=true
Veel kijkplezier! Klik midden op de pagina's om te vergroten. Vergeet de achterzijde van de omslag ook niet.
Heel mooi, Martin. En vooral heel mooi dat je het geduld kunt opbrengen dit te maken.
Bert van Sprang schreef:
vr 27 nov, 2020 11:12
Heel mooi, Martin. En vooral heel mooi dat je het geduld kunt opbrengen dit te maken.
Helaas een paar tikfoutjes ontdekt, wel 10 x gecontroleerd, inmiddels gecorrigeerd maar niet in de online versie.
Nu een nieuw boek in voorbereiding over m'n fietstocht in Tsjechië en Polen. Het was een heel aangrijpende tijd. Zal wel een paar maanden duren.
Mooi, boek Martin. Veel werk idd, maar wel een goede manier om voor de lange termijn je herinneringen vast te leggen. Voor jezelf en voor het nageslacht.
Huib2 schreef:
vr 27 nov, 2020 16:36
Mooi, boek Martin. Veel werk idd, maar wel een goede manier om voor de lange termijn je herinneringen vast te leggen. Voor jezelf en voor het nageslacht.
Veel werk inderdaad, maar ik heb al eerder een zelf uitgeprinte versie met ringband en gelamineerde omslag gemaakt. Ik heb hem zo vaak gelezen en zelfs op vakanties meegenomen, dat hij er nu wat sleets uitzag. Ik heb de teksten en foto's overgezet op de Albelli-versie. Hier en daar wijzigingen en wat nieuwe foto's bijgevoegd. Het moest wel erg nauwkeurig tot op de halve millimeter geschieden, want een liniaal langs de omtrek ontbreekt bij Albelli en niet bij Adobe PageMaker die veel door drukkers wordt gebruikt. Als grafisch vakman heb ik thuis twee grote computerschermen naast elkaar.
IMG_20201023_170149.jpg
De dozen op de plank boven de beeldschermen komen mij bekend voor. Is dat soms jouw dia-archief?
keesswart schreef:
vr 27 nov, 2020 17:40
De dozen op de plank boven de beeldschermen komen mij bekend voor. Is dat soms jouw dia-archief?
Klopt, er staan 92 dia-magazijnen (elk met twee sledes à 50 dia's), bijna driekwart daarvan zijn van fietstochten. Vanaf 1971, daarvoor maakte ik zwart-wit foto's vanaf 1965, die ik in m'n eigen doka heb ontwikkeld. Op de voorkleppen zijn er uitgeprinte teksten geplakt met bestemmingen en vlaggetjes van landen. Bovenaan zie je een stukje Amerikaanse vlag hangen, die ik in 1973 in Massachusetts heb gekocht. Opmerking: de muis staat hier links van het toetsenbord, want ik ben linkshandig. De bestanden worden in een externe harde disc opgeslagen of op CD-roms gebrand.
Twee flatbedscanners, waarvan één voor films en dia's, een printer plus nog wat spullen om boeken te binden. Een ponsapparaat voor spiraalruggen en een lamineertoestel. En een voorraad diverse soorten papier. Leuke hobby.
Leuke hobby?
Wat een werk.
Ik ben bezig mijn dia's te scannen. Pokkewerk!

Mijn complimenten voor je mooie fietsboek overigens Martin.
Mooi stuk werk :D

Ik geef toe, heb vnl. de foto's bekeken en de lappen tekst deels overgeslagen ;)
Supertof, nu even gebladerd, later beter bekijken en lezen.
Poppink schreef:
vr 27 nov, 2020 22:57
Leuke hobby?
Wat een werk.
Ik ben bezig mijn dia's te scannen. Pokkewerk!
Heb afgelopen week zo'n 150 dia's gescand. Maar wel leuk pokkewerk.... Er valt nog heel wat te corrigeren en retoucheren, ook scheefstanden rechtzetten.
Zie hieronder de originele scan en daaronder het resultaat.
Foto 15a-kl.jpg
Foto 15a.jpg
Mooi hoe je zelfs ontbrekende delen terug kan halen :lol: :wink:
Fedor schreef:
zo 29 nov, 2020 10:58
Mooi hoe je zelfs ontbrekende delen terug kan halen :lol: :wink:
Eenvoudig dat beeld op Google gezocht en goed opgelet op dezelfde lichtval, dan gekopieerd en hier geplakt. Dit is het oude koninklijke paleis van Warschau, de Zamek Królewski met de zuil van koning Zygmunt. Na de tweede wereldoorlog was Warschau niets meer dan een woestenij van puinhopen en het oude centrum is nadien in oude stijl herbouwd. Het paleis kwam in 1974 gereed. Ik sprak daar enkele mensen die getuige waren hoe de zuil en het paleis door de Duitse bezetters werden opgeblazen. Wat een boeven.
Warszawa 1944.jpg