Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Outside Time: a bike ride through the Pyrenees - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Outside Time: a bike ride through the Pyrenees

Dank jullie. Graag gedaan!
Prachtige sfeerbeelden, die met veel geduld en passie gemaakt moeten zijn. Zelf blijf ik een fan van het papieren fotoboek op A4-formaat, maar vooral de vele versnelde tijdsopnamen laten hier iets zien wat met stilstaande beelden niet zou gaan.
Sommige plekken denk ik te herkennen van een tocht die we in 2007 hebben gemaakt (van Girona naar Bordeaux), al reden we toen nog met ligfietsen op asfaltwegen. Komend voorjaar gaan we misschien weer die kant op, of nog wat westelijker. Dan gaan zeker ook de wandelschoenen mee, want op de mooiste paden zijn we onze fietsen liever kwijt dan rijk ;-).
Prachtig.
Herken het Ordessa park van een wandel vakantie.
En Vlgs mij ook de Anisclo kloof of zit ik fout?

Anja
Ook jullie bedankt. Inderdaad, in het filmpje zie je de Anisco kloof en het nationaal park Ordesa y Monte Perdido voorbij komen; in het nationaal park heb ik twee dagen gewandeld. En je hebt gelijk, Kees, voor het maken van een dergelijke film is veel geduld nodig, niet alleen in het veld, maar vooral ook achteraf bij de montage. Het schieten van een goede timelapse vergt een zorgvuldige planning. De kunst is om op het juiste moment op de juiste plek te zijn. De meeste locaties zijn al in de voorbereiding van de reis bepaald. Vaak zijn dit bergtoppen met een imposant uitzicht, waar je dan ter plekke je tentje opzet of een hut in duikt. Lopen de camera's eenmaal, dan kun je verder in je slaapzak wachten tot de opnamen zijn voltooid, terwijl het buiten langzaam donker wordt.
Mooie beelden en knap gemonteerd, het doet mij verlangen naar dat soort tochten.

Ik zag je filmpje vorige week en vond de muziek erg bijzonder. Afgelopen week veel naar Asaf Avidan geluisterd, dat is een verrijking, betoverende muziek. Had ik zelf niet ontdekt, dus daarvoor wil ik je bedanken!
Graag gedaan, Thijz. Bij vlagen zwerf ik soms dagen achtereen over Youtube, op zoek naar goede muziek voor onder mijn filmpjes, en soms stuit je dan op zoiets wonderbaarlijk moois als dit.
Geweldig mooie films die je maakt. Ik geniet ervan.
Hulde voor de tijd en energie die je daarin steekt.
Ook jij bedankt, Cervus, wie weet waar de volgende reis heen voert...