Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Outside Time: a bike ride through the Pyrenees - Forum Wereldfietser

Outside Time: a bike ride through the Pyrenees

Voor wie een eindje samen met me op avontuur wil, door de Pyreneeën ditmaal, is hier mijn nieuwste film:

https://vimeo.com/372602812

Geniet ervan!
Prachtige beelden, mooie muziek. Dank je voor het delen.
Prachtige compositie van beeld en geluid.

Maareeh, op 2:15, moet je daar twee keer omhoog lopen? Een keer met frame en een keer met banden en bagage?
Heel mooi gedaan! Ik heb ervan genoten. Fijn dat er mensen zijn die dit soort filmpjes maken. Ik weet dat het heel veel tijd en moeite kost om dit soort beelden te filmen. Geweldig!
Heel mooi!
Prachtige luchten met bewolking.
Las dat je drie camera’s bij je had.
Hoe doe je dat? Ik vind een camera met lensen al lastig om meeste nemen
Dank jullie.

Waar je me ziet lopen met die halve fiets op mijn rug, was het inderdaad te steil om de fiets in zijn geheel omhoog te slepen, dus dan maar zo. Was gelukkig niet zo lang, maar ongeveer 100 hoogtemeter

Camera's draag ik bij me in mijn rugzak, statietjes zitten in een tasje aan mijn frame (Vaude Cruiser Bag). Filmapparatuur maakt inderdaad een relatief groot deel van mijn bagage uit, zo'n drie kilo, oftewel 30%, al is een Gopro natuurlijk niet zo groot en zwaar. Ik stond voor de keus: een micro four thirds met extra lens, of een mico four thirds met daarbij een aparte, lichtsterkte compactcamera (LX 100). Het laatste was maar iets zwaarder dan het eerste. Na lang wikken en wegen uiteindelijk voor het laatste gekozen, en absoluut geen spijt van. Had in het verleden, door het onderweg wisselen van lenzen, veel last van vuil op de sensor, wat timelapses behoorlijk kan verpesten, en nu dus logischerwijs helemaal niet meer. Verder is het fijn om twee timelapses tegelijk te kunnen maken, of een timelapse en andersoortige opnamen.
Fraaie opnames, ik zie dat je nog steeds met je "helmstok" filmt, ooit overwogen om een 360 graden cam in te gaan zetten?
Thanks, tovenaar. Misschien wel een leuk idee, zo'n 360 graden cam; ik heb me er eigenlijk nog nooit zo in verdiept. Voor aan die helmstok moet het gewicht wel heel erg laag zijn, want een behoorlijk lange hefboom. Zelfs zo'n Gopro, van nog geen 80 gram geloof ik, voel je al heel erg trekken.
Met zo'n 360 graden camera kan je de helmstok thuislaten. Een van de betere camera's, de Insta360 one X weegt 115g dus misschien scheelt het gewicht. Voordeel is dat je selfiestick onzichtbaar is, maw lijkt het of iemand anders jouw filmt of dat een drone de opnames maakt. De Gopro Max schijnt nog beter te zijn en zou zelfs de normale Gopro kunnen vervangen (je levert wel wat in qua beeldkwaliteit). De stabiliteit van dergelijke camera's is echter ongekend.
Ik zal me er eens in verdiepen, al zie ik even niet zo snel hoe ik mezelf van voren kan filmen, zonder dat ook de camera voor me hangt/vliegt/zit (aan een selfiestick, drone of iets anders)
Kijk maar naar mijn filmpjes, deze is in 360 waar ik de camera op een selfiestick aan mijn stuur heb gemonteerd. De stok zelf zie je niet, alleen de schaduw :wink: https://www.youtube.com/watch?v=KzWp4sb ... w&index=14
Je kan de 360 beelden ook achteraf "reframen" dwz in gewoon 16:9 formaat waar je in je editor de kijkrichting achteraf bepaalt.
Die 360 Gr filmpjes is wel ff wennen.
Continue gevoel dat ik uit de bocht vlieg..
Inspirerend beelden weer Marc, Bedankt!!
Graag gedaan, Shane!
Mooi gedaan hoor. Wat minder actie, en wat meer sfeer dan in eerdere filmpjes. Met de muziek erbij werd ik helemaal zen :D

Waar fiets je vanaf 3:20? Prachtig daar!
De nadere bui op 7:30 vind ik ook helemaal top!
Dankje, Willem. Vanaf 3.20 is Nationaal park Ordesa y Monte Perdido.
Mooi filmpje met fraaie timelapses :)
Netjes gedaan zeg.
Lekker. Fijn om te bekijken.
Mooi gemaakt en erg gaaf om naar te kijken.
Bedankt voor het delen .......