Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier je mooiste foto's! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Post hier je mooiste foto's!

223 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 nov, 2019 21:52
Zelfs in een grauwe novembermaand kan je toch nog een mooie foto maken, zoals deze hier vandaag.
2019-11-17 16.51kl.jpg
What's next? Reflectoren op molenwieken bevestigen? :D
willem.m schreef:
zo 17 nov, 2019 22:10
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 nov, 2019 21:52
Zelfs in een grauwe novembermaand kan je toch nog een mooie foto maken, zoals deze hier vandaag.
2019-11-17 16.51kl.jpg
What's next? Reflectoren op molenwieken bevestigen? :D
Op dit hier? Mijn mooie molen, waar ik vanmiddag gedraaid heb?
Dan krijg je gedonder met de monumentenregels....

Kolham Entreprise 2019-11-17-kl.jpg
Hier nog een mooie foto. Station Kropswolde, bij de warme ondergaande zon. Het gebouw is echt wit bepleisterd.
Zojuist van mijn molen gekomen en op weg naar huis. M'n vrouw had die dag de auto nodig.

IMG_20191117_155611-kl.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 nov, 2019 21:52
Zelfs in een grauwe novembermaand kan je toch nog een mooie foto maken, zoals deze hier vandaag.


2019-11-17 16.51kl.jpg
Alleen nog een piek erop en: Merry Christmas 8)
gios schreef:
ma 18 nov, 2019 09:23
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 nov, 2019 21:52
Zelfs in een grauwe novembermaand kan je toch nog een mooie foto maken, zoals deze hier vandaag.


2019-11-17 16.51kl.jpg
Alleen nog een piek erop en: Merry Christmas 8)
Wij hangen wel ieder jaar na Sinterklaas een Kerstster in de bovenste wiek op, die verlicht wordt. Goed zichtbaar vanaf de naburige A7. Een grote molen met een tiphoogte van de wieken op 37 meter, zo ongeveer een-derde van de Utrechtse Domtoren. Betekent echter wel tot na de jaarwisseling niet kunnen draaien, tot wij de ster weer eraf halen.
Is een foto van enkele jaren geleden, de bomen op de voorgrond zijn nu al verwijderd voor een betere windvang.

Verlichte Kerstster.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 nov, 2019 10:02
... de bomen op de voorgrond zijn nu al verwijderd voor een betere windvang.
Toch wel ter compensatie elders nieuwe bomen gepland of zijn deze bomen in z'n geheel verplaatst. :wink:
Onze ouderwetse santos fietsen met derailleur van voor het Rohloff-tijdperk zijn in Cuba natuurlijk super modern in vergelijking met de lokale fietsen waar zelfs de terugtraprem niet meer werkt en met de voet op de grond geremd moet worden.

Bijlagen

JanH schreef:
ma 18 nov, 2019 10:36
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 nov, 2019 10:02
... de bomen op de voorgrond zijn nu al verwijderd voor een betere windvang.
Toch wel ter compensatie elders nieuwe bomen gepland of zijn deze bomen in z'n geheel verplaatst. :wink:
Helaas, de kettingzaag ging er gewoon in, dat jankende geluid is als muziek voor molenaars die niet van windbelemmering houden. Alles in de kachel. :lol:
Kijk, vroeger stonden er veel minder bomen in Nederland dan nu. Waar ik als jong kind weilanden heb gezien, liggen er nu nieuwbouwwijken met veel groen. Bossen op de Flevoland-polders, waar ik in de jaren '60 nog overheen heb gevaren. Compensatie zat, maar NIET en NOOIT bij molens.

Neem nou deze standerdmolen van Bergeijk in Brabant: vroeger prachtig in het veld gelegen, nu midden in een woonwijk opgesloten met schuin erachter bedrijventerreinen. Op de foto onderweg naar Antwerpen in maart 2010. Ik hoor de molenaar al mopperen....

Bergeijk vroeger en nu-kl.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 nov, 2019 16:40
Kijk, vroeger stonden er veel minder bomen in Nederland dan nu.
Dat klopt. Maar daarvoor was Nederland één groot (broek)bos. Daarvoor was er geen enkele boom, want toen was het ijstijd. Nog veel eerder, in den beginne, was de aarde woest en ledig.

Het argument vroeger of oorspronkelijk komt, handig toegepast, altijd goed uit. :lol:
Leon schreef:
ma 18 nov, 2019 16:49
...
Nog veel eerder, in den beginne, was de aarde woest en ledig.
...
Die periode duurde maar kort. Reeds op dag 3 schiep God bomen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schepping ... _(Genesis)
Willem, je vergeet iets: :lol: . Zonder ga ik aan je twijfelen :D .
Sfeerplaatje... Landgoed Bornia bij Zeist.
DSC00089 - kopie.JPG
Vandaag een mooi plaatje op weg naar huis. Bruggetje over de Dommel in Boxtel.
20191119_163053.jpg
1210300308.JPG
Gewoon voor de deur van mijn huis.
Probleempje met achteruit rijden gehad? ;)
Ik zeg niet dat er enig verband is, maar Martin's vrouw had toch laatst de auto in gebruik? :wink:
Fedor schreef:
wo 20 nov, 2019 05:46
Probleempje met achteruit rijden gehad? ;)
Wat heeft dit met de foto te maken?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 09:50
Fedor schreef:
wo 20 nov, 2019 05:46
Probleempje met achteruit rijden gehad? ;)
Wat heeft dit met de foto te maken?
Stand van de lantaarnpaal.
IMG_20190627_131250.jpg
Op weg naar het meer van Blidinje.
Fedor schreef:
wo 20 nov, 2019 10:37
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 09:50
Fedor schreef:
wo 20 nov, 2019 05:46
Probleempje met achteruit rijden gehad? ;)
Wat heeft dit met de foto te maken?
Stand van de lantaarnpaal.
Och die, er rijdt hier nogal wat landbouwverkeer langs. Een tik van een brede combine gehad. Inmiddels weer rechtgezet.