Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier je mooiste foto's! - Forum Wereldfietser

Post hier je mooiste foto's!

223 berichten
Er zijn veel fietsers die een camera meenemen (tot zelfs professionele apparatuur aan toe) dus bij deze een topic voor je mooiste foto's die je onderweg hebt genomen. Voorwaarde: wel onderweg op eigen kracht dus fiets (OK e-bike mag ook ;)), voet, kano etc.
Evt. verhaaltje er bij onder welke "spectaculaire" omstandigheden de foto genomen is zou leuk wezen :)

Zelf ff aftrappen: Misschien niet de mooiste maar wel één van de foto's waar ik het meest trots op ben: Na 2 jaar en ik denk zo'n 2000 km rondrijden in de Noordwaard-Biesbosch al meermaals ijsvogeltjes (meestal in de schemening) tegengekomen maar dit was de eerste die niet meteen wegvloog. Fiets verderop achtergelaten en kruipend teruggekeerd, net onderaan een lage verhoging waar het fietspad op lag (aan de andere kant dan waar het vogeltje zat). Op de plaats aangekomen al liggend alleen m'n camera opgetild en via het scherm gericht zodat m'n hoofd niet zichtbaar zou worden. Foto is genomen van m'n 7 meter afstand, met een Nikon P900.
DSCN4198-1 - kopie.JPG
Zie ook dit topic: viewtopic.php?t=26350, al gaat dat over de mooiste plekken waar je bent geweest.
Fedor schreef:
do 22 aug, 2019 10:50
Voorwaarde: wel onderweg op eigen kracht dus fiets (OK e-bike mag ook ;)), voet, kano etc.
Uh, wereldfietserforum toch? Die andere foto's mogen op het wereldwandel-, wereldkano- etc.forum. ;)
Fedor schreef: Op de plaats aangekomen al liggend alleen m'n camera opgetild en via het scherm gericht zodat z'n hoofd niet zichtbaar zou worden.
Ik vind z'n hoofd gelukkig prima zichtbaar! Kan me voorstellen dat je blij bent met deze foto. Leuk initiatief, wat mij betreft. Ik heb ook wel een beestje van onderweg:
20160815-_MG_7710.jpg
Bastaardzandloopkever op het Kootwijkerzand.

Groetjes,

Carl
796A3889-1784-4FAA-97D4-3475F6A2E373.jpeg
Onlangs fietsten we vanaf Verona een gedeelte van de Reitsma route naar Rome.
Het verkeer in Rome was rustig, omdat veel Italianen zelf op vakantie waren. Hierdoor konden we vrij relaxed door Rome fietsen.

Ik fietste in de avonduren achter mijn vrouw en zoontje en zag hun in een voor mij perfect plaatje om vast te leggen.
Hiervoor heb ik mijn iPhone 6 als camera gebruikt.
Tja, wat te kiezen uit duizenden foto's die toch iets met fietsvakantie te maken hebben...

Okay, deze dan: alweer dieren en gezien op IJsland:
Carl schreef:
do 22 aug, 2019 12:38
Fedor schreef:
do 22 aug, 2019 10:50
Voorwaarde: wel onderweg op eigen kracht dus fiets (OK e-bike mag ook ;)), voet, kano etc.
Uh, wereldfietserforum toch? Die andere foto's mogen op het wereldwandel-, wereldkano- etc.forum. ;)
Kans dat er naast fiets- ook nog andere foto's gepost worden is toch klein ;)

Meldde het apart omdat ik in de Biesbosch genoeg "natuur"-fotografen zie die hun auto niet uitkomen (auto's zien er dan ook uit als een tank uit de Eerste Wereldoorlog, met uit alle ramen grote telelenzen) ;)
Zulke foto's kunnen vast prachtig zijn maar het is imho leuker om te zien wat er vanaf de fiets kan worden geschoten :)
Met uitzondering van bruggen. Die mogen hier naar toe:
viewtopic.php?f=23&t=31877
Ergens in Frankrijk, maart 2006

Bijlagen

Briançon, 2013 tweede keer dat ik daar kwam, de eerste keer heel veel jaren daarvoor, zat de verf er nog beter op. Ik was verrast dat de muur met schildering er nog steeds was.

Bijlagen

Zomaar een greep: Gespensterwald Duitsland aan de Oostzee
Afbeelding
Afbeelding
Noord-Frankrijk, juni 2018.
Ik vind dit foto’s die de uitgestrektheid en de eindeloosheid van het grootschalige landbouwgebied goed in beeld brengen.
8FB8BD1A-8753-4A9D-8B98-B686F3335953.jpeg
0FD5F7F0-22FB-4F73-B11E-66090CC964AF.jpeg
Wilde paarden in het Parque Natural do Alvão Noord Portugal
Afbeelding
Afbeelding
Noord Spanje, op weg naar Santiago d C,
op weg naar Santiago.jpg
(Oud) sfeerplaatje van de haven van Spakenburg in de vroege en stille ochtend, tijdens het fietsen van de LF9.
Spakenburg-1 - kopie.JPG
Noord Duitsland, de Hanzeroute (1 of 2 dagen eerder door het mooie Gespensterwald van de foto van janenliseth gefietst):
DSC08756sm.JPG
Het uitzicht de andere kant op:
DSC08750sm.JPG
Fedor! :shock: fantastisch die ijsvogel
Dit zelfportret vind ik één van mijn mooiste foto's. Misschien is het groen te overheersend geworden, in de nabewerking, maar in combinatie met rood kan dat denk ik wel.
P1010273_new.jpg
Dit zijn wegen waar ik helemaal gelukkig van word.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een tocht van 1000 km bereikten we de Tioga Pass die daags voor onze komst was open gegaan.
Een prachtige klim van gemiddeld plm 5 a 6%
Afbeelding
Afbeelding

Wil je meer zien: hier alle foto's
https://get.google.com/albumarchive/103 ... 1Muo87lbNw
Vandaag op een oud spoortracé in Bochum gemaakt. Niet mijn mooiste foto, maar wel vers van de pers. :D
De IJsselmeerdijken, mijn opa en oma woonden onder aan de dijk nabij Hoorn.
Afbeelding

Mijn vader is er opgegroeid toen het nog Zuiderzee was en het zoute water over de dijk klotste.
Nu moet je eerst plm 10 meter afdalen om pootje te baden.
Als ik dan dit plaatje zie dan gaat het verleden weer leven.
De noeste arbeid van de palingvissers hoelang nog.
Afbeelding

De dijk is mijn domein en wekelijks doe ik wel een rondje dijk.