Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier je mooiste foto's! - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Post hier je mooiste foto's!

223 berichten
Het lijkt zo wel een rubriek 'Post hier je kiekje van een kerk' geworden. 🤔 Om dit kerkenpatroon te doorbreken, plaats ik hieronder een kiekje van het Mont Blanc-massief (niet zichtbaar achter de wolk 🌥️), gisteren geschoten.

20200906_144223-02.jpeg
IMG_20200922_094508.jpg
Een boomklever in de hand van m'n vrouw. Het vogeltje was tegen een raam aangevlogen ondanks de stickers met vogelsilhouetten op de ruit. Na wat troosten in een warme hand kon die boomklever zijn vlucht verder voortzetten.
Aparte beestjes, met hun haai-achtige voorkomen met lange snavel, die allerlei capriolen op bomen en struiken uitvoeren. Ze komen met tientallen tegelijk op het vogelvoer af.
Ik zou ze nog even niet verwennen, en ze zo lang het nog kan lekker naar insecten laten zoeken.
Niet mijn mooiste foto, maar omdat ik het topic met foto's van fietsen in coronatijd niet meer kan vinden, plaats ik 'm maar hier. Vandaag eind van de ochtend geschoten tijdens het fietsen van de vernieuwde mtb-route over de Posbank.

/edit: het topic over fietsen in coronatijd is vanmiddag omhoog geduwd, en dat had ik gemist. viewtopic.php?t=34523

20201018_115029_HDR-01.jpeg
Tijdens een lekker fietstochtje vandaag (OK ik had wel een tip gekregen ;))
DSCN8931k.JPG
En nog een andere met iets meer bloesem.
DSCN8918k.JPG
En dit in mijn eigen tuin.... Putter of Distelvink
Putter in tuin.jpg
Kraanvogels op een wei op een paar honderd meter van ons Zweedse huis vandaan.

DSCF2074.JPG
Beetje onscherp, Martin.
Wel mooie vogels, en met een prachtige geluid (beetje melancholiek).
willem.m schreef:
vr 05 mar, 2021 20:31
Beetje onscherp, Martin.
Is flink ingezoomd, daardoor onscherp, anders vliegen ze weg. Ik heb helaas geen dure professionele fotospullen, zoals bekend bij de tijdschriften van Vogels of National Geographic. Mijn camera is een Fuji FinePix 7.1 uit 2008.
Martin E. van Doornik schreef:
za 06 mar, 2021 01:03

Ik heb helaas geen dure professionele fotospullen, zoals bekend bij de tijdschriften van Vogels of National Geographic. Mijn camera is een Fuji FinePix 7.1 uit 2008.
Dat is dan wel het andere uiterste. Voor weinig geld koop je een tweedehands camera die niet alleen beter beeld geeft maar ook minder dan half zo groot is.
Ik zeg niet dat je om de haverklap een andere camera moet kopen, maar camera's zijn tussen de jouwe en ca. 2015 fors verbeterd. Daarna zijn de verbeteringen langzamer gegaan.
Leon schreef:
za 06 mar, 2021 09:05
Ik zeg niet dat je om de haverklap een andere camera moet kopen, maar camera's zijn tussen de jouwe en ca. 2015 fors verbeterd. Daarna zijn de verbeteringen langzamer gegaan.
Goed punt Leon.....de zin '2015 fors verbeterd. Daarna zijn de verbeteringen langzamer gegaan'. Rond die periode is er een soort 'optimum' bereikt. Camera's daarna zijn wel beter geworden maar die voordelen zijn voor veel fotografen veel lastiger eruit te halen.
Dat komt omdat rond die tijd de CMOS-sensoren gemeengoed waren en de nog betere BSI-CMOS-sensoren zijn intrede deden. Eenvoudig uitgelegd komt het er op neer dat die sensoren bij benadering zo goed beginnen te worden dat de ruis die je ziet op de foto de ruis is die het gevolg is van de individuele lichtkwanten (noem het fotonen zo je wilt). Daar valt dan op zich niet heel veel meer aan te verbeteren, behalve het gebruik van grotere sensoren, maar daar zit, naast andere nadelen, qua afmeting van de camera ook een grens aan.
Na 2015 zijn camera-ontwikkelaars zich meer gaan richten op video en high-end camera's. Qua complactcamera's is er sinds die tijd niet veel in kern kern vernieuwends meer op de markt gekomen en zijn daardoor de prijzen van de beschikbare camera's niet meer erg aan het dalen ten opzichten van de nieuw uitgebrachte - omdat die laatste er niet zijn. Dat marktaandeel is min of meer aan de smartphones overgelaten.
Interessant @Leon.
Weer wat geleerd.
Ook waarom er zo weinig nieuws is in dat lagere segment bij nagenoeg stabiele prijzen.

Over prijzen gesproken: Ik prijs me tegenwoordig gelukkig met zo'n camera die in 2015 is geïntroduceerd en die mooie beelden voor herkenning oplevert maar die beslist niet geschikt is om eens een grote kleurenafdruk te kunnen produceren.
Daarvoor koop ik dan liever een mooie reproductie van een goede fotograaf.
De camera is wel klein en licht en heeft een forse zoom, een mooie aanvulling op de smartphone en past perfect bij m'n fietsuitrusting.
DSC00652.JPG
Poppink schreef:
za 06 mar, 2021 12:36
De camera is wel klein en licht en heeft een forse zoom, een mooie aanvulling op de smartphone en past perfect bij m'n fietsuitrusting.
Welke camera is dat?

:oops: Zie post van Carl verderop :oops:
Mijn plaatje van een fietstocht door Spanje in 2018.
13-IMG_8597.JPG
JanH schreef:
za 06 mar, 2021 14:21
@JanH
Sony DSC-HX90V
Maar ieder andere kleine superzoom kan dat ook.
Let op dat het toestel een zoeker heeft anders krijg je geen stabiliteit bij uitzoomen.
De foto is uit de hand genomen.

Dergelijke toestellen zijn een koopje op marktplaats, heb ik het ook vandaan.
Even opletten allemaal daarboven hè, dit is niet 'Welke camera' maar 'Post hier je mooiste foto's'. Even op het potloodje bij je bericht klikken dus, 'wijzig bericht', en je mooiste foto toevoegen! Eventueel, als je je mooiste foto aller tijden al in dit draadje geplaatst hebt, je mooiste foto van dit jaar, of van vandaag of zo.
20210226-_MG_8929.jpg
(mooiste van 26-02-2021, 16:32)
Carl
JanH schreef:
za 06 mar, 2021 14:21
:oops: Zie post van Carl verderop :oops:
Mijn plaatje van een fietstocht door Spanje in 2018.
Haha, heel goed JanH! Mooie foto zeg. En om ook nu aan mijn eigen eis te voldoen, deze van precies een maand geleden:
20210207-_MG_8768.jpg
(Ook onscherpe vogels, maar ik dacht: als ik hem klein genoeg plaats, ziet niemand dat)
Groetjes,

Carl
O, uit eigen tuin mag ook!
4FFE1723-A690-4CC4-987A-8DBC05829D8D.jpeg
7D35C144-E630-4B6D-9448-0074C700312A.jpeg