Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking Nederlandse Achterhoek - Forum Wereldfietser

Bikepacking Nederlandse Achterhoek

Bikepacking Dutch Achterhoek

Oh wat houden we van dit deel van Nederland. Onze achtertuin. Eigenlijk is alles voorbij Zwolle beter dan daarvoor. Sorry, wat kort door de bocht maar als Drent voel je nou eenmaal meer binding met Twente, Achterhoek, Drenthe....Toch anders dan Zuid- of Noord Holland. Al moeten we eerlijk zijn, we zijn bij tijd en wijle ook echte Rotterdammers zijn. Ach, eigenlijk zijn we allemaal Europeanen, wereldburgers.

Bikepacking door de Achterhoek. Bijna geen asfalt gezien. Wij beginnen te twijfelen of de Achterhoek eigenlijk wel een stukje asfalt heeft. Wij hebben het niet gezien. Alleen maar bos, landbouw en heide verbonden met schitterende tracks.

Filmpje.....gewoon omdat het leuk is. Niets speciaals....

https://www.lismarq.com/post/bikepackin ... achterhoek
Titelpagina film.041.jpeg
Mooi gefilmd. Geweldige omgeving (ook hier spreekt een Drent die jaren in Zwolle heeft gewoond :lol: )
Viel ons vorig jaar ook al op dat het veel zandpaden en wegen zijn waar je fietst, maar waar ook de plaatselijke bevolking gebruik van maakt met de auto (het zal er nu weer zo droog en stoffig zijn).

Anja
Leuk filmpje.

Als geboren Achterhoeker (d.w.z. het gebied tussen tussen IJssel, Liemers, Salland, Twente en Duitsland) kan ik me echter geen heide herinneren. Maar misschien is de natuur aan een opmars bezig.
Leuke inspiratie, lekker dichtbij :)
Fijn. Als het inspireert dan heeft het zijn doel gehaald. Leuk. Het is een hele mooi hoek van Nederland. Ik kom zelf nog iets noordelijker hier vandaan maar een deel van mijn familie is hier wel opgegroeid.
Willem, je hebt gelijk. In de Achterhoek is niet veel heide te vinden volgens mij. Rondje was iets langer dan de Achterhoek. Laten we zeggen 81% Achterhoek en 19% noordelijker :o Maar dan wordt de titel zo lang.
@Marco:
''Nederlandse'' Achterhoek?
Er is toch maar één Achterhoek :D

Maarre, mooie impressie.

Jan
(Geboren en getogen Achterhoeker)
Mooie omgeving weer. Geen last van teken en rupsen gehad?
Hoi Jan,
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb op mijn eigen site de blog de titel gegeven 'Bikepacking Dutch Achterhoek' omdat buitenlanders geen idee hebben waar de Achterhoek ligt. Bij het zien van het filmpje kunnen ze dat plaatsen. Bij het copieren naar deze site heb ik in de snelheid Dutch vervangen door Nederlandse omdat ik vermoedde dat lezers van dit forum meer gecharmeerd zijn van Nederlandse teksten.
Maar je hebt gelijk, er is maar een Achterhoek. Fijn dat het filmpje je is bevallen.

@Fedor, ik dacht van niet maar had de dag daarna wel heel veel jeuk. Dacht eerst aan muggenbeten maar dat zouden er dan wel heel veel zijn. Lijkt er toch op dat al die bomen met rood witte linten niet handig zijn om stelselmatig doorheen te fietsen. Van de andere kant, jeuk is nu al weer weg en het was 3 dagen genieten. Lijkt me uiteindelijk toch een goede deal.
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 12:21
Maar je hebt gelijk, er is maar een Achterhoek. Fijn dat het filmpje je is bevallen.
Even opzoeken leert dat er nog Achterhoeken zijn :-):
Schermafbeelding 2019-08-08 om 13.18.30.png
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 12:21
Ik heb op mijn eigen site de blog de titel gegeven 'Bikepacking Dutch Achterhoek' omdat buitenlanders geen idee hebben waar de Achterhoek ligt.
Veel Nederlanders weten dat anders ook niet, en gooien de echte Achterhoek, Liemers, Twente en zelfs Drenthe op één hoop. Dat is voor høkers toch niet normaal...
kaartje_achterhoek_cr.jpg
Capture+_2019-08-08-13-21-19.png
nicolevelo schreef:
do 08 aug, 2019 13:21

Even opzoeken leert dat er nog Achterhoeken zijn :-):
Schermafbeelding 2019-08-08 om 13.18.30.png
Op zich heb je gelijk, In judotermen een Waza-Ari voor je. :) :
Er bestaan ook dorpen genaamd Achterhoek. Zie Achterhoek in de gemeente Hof van Twente, Achterhoek in de gemeente Nijkerk en Achterhoek in het voormalig Gelders Bovenkwartier bij de Duitse stad Geldern. "Aechterhook" is ook een straatnaam in het voormalig Stift Vreden. (Bron Wikepedia)

Maar het gaat in de originele posting over dé Achterhoek (landstreek) en niet een dorp, buurtschap o.i.d.

Jan
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 12:21
Hoi Jan,
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb op mijn eigen site de blog de titel gegeven 'Bikepacking Dutch Achterhoek' omdat buitenlanders geen idee hebben waar de Achterhoek ligt. Bij het zien van het filmpje kunnen ze dat plaatsen. Bij het copieren naar deze site heb ik in de snelheid Dutch vervangen door Nederlandse omdat ik vermoedde dat lezers van dit forum meer gecharmeerd zijn van Nederlandse teksten.
Maar je hebt gelijk, er is maar een Achterhoek. Fijn dat het filmpje je is bevallen.
Sorry Marco, maar ik kon het niet laten.....

Jan
Leuk filmpje. Ziet er zeer professioneel uit. Ik kom enkele shots tegen, waarbij ik me afvraag : hoe doet ie dat ?
Zoals b.v. bij het hoogte shot op 40 sec. Gebruik je een drone ? Zoja, welk type gebruik je daarvoor.

Nog een : shot op 1 min 30 vanuit de bomen. Hoe doet ie dat ?
Ik vraag me dan ook even af, hoelang ben je bezig om deze enkele seconden te filmen
( bepalen mooie plek, camera positioneren, nogmaals langs camera fietsen, camera weer positioneren, langs camera positie fiets, camera weer inpakken, camera beelden samenstellen )

Mooie beelden hoor.....
Hoi Jumbo,
Bij het maken van een filmpje film je in de praktijk veel en veel meer. Het is vooral een kwestie van heel veel weg gooien Maar eerlijk gezegd kost het filmen ook niet zo verschrikkelijk veel tijd. Gewoon filmen wat je leuk vind en monteren. Bij andere filmpjes https://www.lismarq.com/video heb ik iets meer tijd erin gestoken.
Camera pakken, monteren, etc. kost niet heel veel tijd. De film is gemaakt met een gopro (zit op mijn fiets), mijn compact camera en een droge (DJI Spark). dat is allemaal heel klein spul en past in mijn twee voortasjes die ik achterop heb zitten.

Shot op 40 sec is gemaakt met de drone. dat kost eigenlijk de meeste tijd. Ding moet je uit je tassen halen, kalibreren en vliegen en filmen tegelijkertijd.
Shop op 1:30 is een makkelijke. Was gefilmd vanuit een boomtuin https://goo.gl/maps/XnEyLpXRhcHSFCwT8.

Bij het maken van filmen en/of fotograferen maakt het mij niet zoveel uit dat het tijd kost. Daarna een stukje harder doorfietsen en dan heb je het zo weer ingehaald :D
En of de Achterhoek heide heeft

Bijlagen

Bel schreef:
vr 30 aug, 2019 10:56
En of de Achterhoek heide heeft
Inderdaad, touche, je hebt gelijk. Ik had dat stukje heide van 70 x 220 m over het hoofd gezien :D

https://www.google.com/maps/place/Venne ... d6.5111959