Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe bestáát het! - Forum Wereldfietser

Hoe bestáát het!

Vanmiddag heb ik een korte fietstocht van 19 km gemaakt. Niet veel, want ik ging op bezoek bij oude vrienden in Kloosterburen en had thuis ook veel dingen te doen.
Zonnig weer, nauwelijks wind en een temperatuur van 17 graden plus. Ongelofelijk en dat op 27 februari 2019!
Met de (zwakke) wind mee deed ik de rits van mijn jas zelfs open omdat ik het al warm had. Het hoeft geen betoog dat in de andere jaren het rond deze tijd heel koud is geweest. Wat heb ik ervan genoten. Maar na half vijf 's middags begon het wel snel af te koelen, dus pas op.

Afbeelding
In de omgeving van Kloosterburen.

Afbeelding
Aan de schaduw is goed te zien dat mijn jas is opengeritst.

Afbeelding
En dit is het landschap tegenover mijn huis op 3 maart 2005 bij twintig graden onder nul!
Ja ze het is echt heerlijk fietsweer. Ik ben nu twee dagen onderweg in Nederland, op weg naar Groningen voor de carnavalstocht. Ik had geen beter weer kunnen wensen.
Marc v G schreef:
wo 27 feb, 2019 20:00
Ja ze het is echt heerlijk fietsweer. Ik ben nu twee dagen onderweg in Nederland, op weg naar Groningen voor de carnavalstocht. Ik had geen beter weer kunnen wensen.
Pas op hoor, er wordt zondag slecht weer verwacht. In Kloosterburen is er een prachtige optocht.
Ik heb vandaag zelfs met korte mouwen gefietst. Heerlijk!!
short.jpg

Bijlagen

Eerlijk gezegd vind ik die laatste foto (het landschap bij -20) echt schitterend!
Hier ook heel wat meer km's gemaakt dan verwacht in februari. Vandaag ff vrij genomen voor een heerlijke fietstocht :D
Ook ben ik ergens onderweg op een bult gemaaide riet gaan zitten. Mijn kont bleef droog!
flexodder schreef:
wo 27 feb, 2019 20:41
Ik heb vandaag zelfs met korte mouwen gefietst. Heerlijk!!
Klopt, ik zie jouw blote arm met zwarte horlogeband op je zonnebril weerspiegelen met een smartphone in de hand.
Gisteren ook weer eens een flink stuk van 80 km gefietst over de Veluwe, in korte broek uiteraard.
De eerste blote badgasten ook al ontwaard aan een van de meertjes in de uiterwaarden.
Het is alsof het al lente is.
Ik fietste anderhalve week geleden ook al met korte mouwen. Maar goed, dat was met mountainbiken en dat is denk ik wat inspannender dan de gemiddelde dagtocht. En afgelopen weekend een hooikoortsaanval gehad, toch wel een maand eerder dan gebruikelijk. In elk geval kan de komende week de regenjas weer tevoorschijn gehaald worden.
willem.m schreef:
do 28 feb, 2019 08:16
Ik fietste anderhalve week geleden ook al met korte mouwen. Maar goed, dat was met mountainbiken en dat is denk ik wat inspannender dan de gemiddelde dagtocht. En afgelopen weekend een hooikoortsaanval gehad, toch wel een maand eerder dan gebruikelijk. In elk geval kan de komende week de regenjas weer tevoorschijn gehaald worden.
Hooikoortsaanval? Door pollen of stuifmeel zeker? Daar was er op de televisie al voor gewaarschuwd dat bepaalde bomen zoals de els nu al vroeg in bloei zijn en dat sommige mensen er gevoelig voor zullen worden.
Onderstaande foto (24 februari 2019) is genomen op de stelling (omloop) van mijn molen in Kolham. Er lag overal gele poeder. Afkomstig van een els in de tuin van de buren. Ondanks dat de stelling zo'n 12 meter hoog ligt. Ik ben ook geen maïs aan het malen, want de maalstenen zijn op dat moment in reparatie. Zoveel geel poeder heb ik als molenaar (met 37 jaar ervaring) nog nooit meegemaakt.

Afbeelding
Onze straat staat vol met zulke bomen. Ben blij dat ik de ramen nog niet gezeemd heb, want het poeder ligt overal.... Ha...ha....ha Tsjoe!!
willem.m schreef:
do 28 feb, 2019 13:09
Onze straat staat vol met zulke bomen. Ben blij dat ik de ramen nog niet gezeemd heb, want het poeder ligt overal.... Ha...ha....ha Tsjoe!!
https://www.youtube.com/watch?v=M3zgmAexCdY&t=1s
Een dronefilm van mijn molen in Kolham (de drone is niet van mij hoor, ik was binnen aan het werk).
Links op de achtergrond zie je na de 4.01e minuut een grijze loods staan. Daarvoor staat een populier en weer daarvoor een elsboom op de hoek van het grasveldje (met de witte caravan) met reeds gele bloemen. Dit is de veroorzaker van het gele poeder op de stelling. Opname 17 februari 2019.
De afgelopen (werk) week met winterjas en -handschoenen op de SP naar het werk, 06.00 uur, 0 graden, en in t-shirt en wielerhandschoentjes terug bij 17-18 en 20 graden...
Polling schreef:
do 28 feb, 2019 14:32
De afgelopen (werk) week met winterjas en -handschoenen op de SP naar het werk, 06.00 uur, 0 graden, en in t-shirt en wielerhandschoentjes terug bij 17-18 en 20 graden...
De "warme uren" kunnen heel kort van duur zijn. Ook moest ik 's morgens de ruiten van de auto krabben en 's middags in een warm zonnetje fietsen.... Dus in ieder geval iets warms bij je hebben tijdens het fietsen. Zoiets als in de Alpen o.i.d.: in de zon lekker warm, maar in de schaduw van de bergen kan het verrekte koud zijn.
Klopt. Normaal rijd ik om 16.30 weg en ben dan 18.00 thuis. Een half uurtje later betekent onderweg jas aantrekken
Deze week is het trouwens minder warm.....wat jullie?
flexodder schreef:
wo 06 mar, 2019 21:11
Deze week is het trouwens minder warm.....wat jullie?
Ook nog komende dagen guur weer. Gelukkig kon ik vandaag tussen de buien door in de tuin klussen. Glas (16 ruiten) in een raam zetten. Te groot voor mijn schuur om binnen te werken.

Onderstaande foto is drie jaar geleden op 29 februari 2016 genomen. Ergens in het Duitse Reiderland, van Bad Nieuweschans naar Leer. Het was –2 graden, vroeg in de ochtend. Van voorbijrijdende vrachtwagens vlogen platen ijs van het dak af en die kletterden rond mijn fiets op de grond!

Afbeelding