Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Azoren 2018 - Forum Wereldfietser

Azoren 2018

We hebben een tocht over de Azoren gemaakt en hebben drie eilanden bezocht.

Sao Miguel: Sete Cidades
Afbeelding

Sao Miguel:Beklimming naar Lagoa do Fogo
Afbeelding

Parque Natural da Ribeira dos Caldeirões
Afbeelding

Sao Miguel: Lagoa das Furnas
Afbeelding

Pico
Afbeelding

Pico
Afbeelding

Pico: Gruta das Torres
Afbeelding

Faial: Horta
Afbeelding

Faial
Afbeelding

Faial: Vulcão dos Capelinhos
Afbeelding

Faial: Vulcão dos Capelinhos
Afbeelding

Faial: Vulcão dos Capelinhos
Afbeelding

Pico
Afbeelding

Pico
Afbeelding

Pico
Afbeelding

Beklimming van de Pico
Afbeelding

Whale watching
Afbeelding

Voor meer foto's zie:
foto's
Voor de afwisseling hadden we hybride fietsen gehuurd op Sao Miguel en MTB's op Pico. Bij de hybrides zaten Ortliebtassen en rekjes inbegrepen, maar we namen liever onze eigen tassen mee. Een van de fietsen bleek slecht onderhouden (versleten remmen, niet geoliede ketting), viel me wel wat tegen van Greenbiker.pt bij wie we de fietsen hadden gehuurd. Bovendien waren de banden te smal (32mm) en het verzet te zwaar voor de steile en hobbelige wegen (slechts twee kettingbladen voor). De MTB's van Pico447 waren beter geschikt en er kon zelfs een bagagerekje op gemonteerd worden (zat nog in de verpakking en hebben we er zelf op mogen zetten).

PS Kwam nog een collega tegen :wink:

Bijlagen

Mooie reis naar een niet zo voor de hand liggende bestemming!

Heb zojuist de foto’s bekeken, mag ik vragen hoe de 360° foto’s (met jezelf in beeld) gemaakt zijn?
Ik meen iets van een afstandsbediening te zien?

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
za 19 mei, 2018 21:12
Mooie reis naar een niet zo voor de hand liggende bestemming!

Heb zojuist de foto’s bekeken, mag ik vragen hoe de 360° foto’s (met jezelf in beeld) gemaakt zijn?
Ik meen iets van een afstandsbediening te zien?

Groet,
Tom.
Ik heb die gemaakt met de Insta360 One, bevestigd op een selfiestick. De grap is dat die stok onzichtbaar is want in de dode hoek van de camera, zodat het lijkt alsof die zweeft. :D

Bijlagen

Voor de liefhebbers, ik heb de 360 graden filmpjes geupload naar dit album:
https://photos.app.goo.gl/8hb46Aimplblivxp2

De 360 graden beelden zijn omgezet naar 16:9 formaat. Achteraf kan je via een app of op de computer de kijkhoek bepalen. Kaartjes zijn gemaakt met relive.cc, een app gebaseerd op je Strava activiteiten.
De filmpjes van de Azoren zijn nu ook te zien op mijn youtube kanaal:



Playlist link: https://www.youtube.com/watch?v=5w3sexu ... p71Pw&t=0s
Mooi filmpje dank voor het delen hoop volgend jaar of jaar daarop ook de Azoren aan te doen.