Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindelijk voorjaar! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eindelijk voorjaar!

Vandaag niet gefietst ondanks het aanlokkende mooie weer. Ik was op mijn molen in Kolham, die wegens windstilte niet heeft gedraaid. Wat klussen gedaan zoals vloeren stofzuigen en het plaatsen van een nieuw raam op 21 meter hoogte. Dat ding weegt bijna 25 kilo.
Eergisteren heb ik een hele fijne fietstocht net over de grens in Duitsland gemaakt. De natuur is heel snel veranderd in enkele dagen tijd: ik zie opeens groene blaadjes aan de bomen verschijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jeroen_ schreef:
zo 15 apr, 2018 10:15
Afbeelding
Bakje koffie onderweg?

Hier vrijdag ook heerlijk (en lekker lang) gefietst, helaas de route moeten aanpassen omdat ik een tik in de aandrijving hoor (en voel). Dealer kon er ter plekke niets aan doen dus daarna verder gefietst en vanaf huis de fiets met de auto naar de dealer gebracht.

Nu hopen dat het voor a.s. woensdag is opgelost, dan komen een paar heerlijke fietsdagen aan. Gisteren en vandaag dus maar flink in de tuin gewerkt/werken want ff geen fiets :cry:
Martin E. van Doornik schreef:
zo 08 apr, 2018 19:44
Vandaag niet gefietst ondanks het aanlokkende mooie weer. Ik was op mijn molen in Kolham, die wegens windstilte niet heeft gedraaid. Wat klussen gedaan zoals vloeren stofzuigen en het plaatsen van een nieuw raam op 21 meter hoogte. Dat ding weegt bijna 25 kilo.
Soms een handgemaakt glas in lood exemplaar dat met ware doodsverachting op een ladder omhoog getild gaat worden? :wink:
Fedor schreef:
zo 15 apr, 2018 10:38
Bakje koffie onderweg?

Hier vrijdag ook heerlijk (en lekker lang) gefietst, helaas de route moeten aanpassen omdat ik een tik in de aandrijving hoor (en voel). Dealer kon er ter plekke niets aan doen dus daarna verder gefietst en vanaf huis de fiets met de auto naar de dealer gebracht.

Nu hopen dat het voor a.s. woensdag is opgelost, dan komen een paar heerlijke fietsdagen aan. Gisteren en vandaag dus maar flink in de tuin gewerkt/werken want ff geen fiets :cry:
Hoi, ja tegenwoordig gaat de brander weer mee op pad want het is nu toch wel weer erg fijn om ergens in de natuur plaats te nemen onder het genot van een bakje koffie!

Jammer van je fietspech... Ja die fietsdagen van aanstaande week daar zit ik mij ook al op te verheugen. Werken in de tuin kan ook ontspannend zijn!
keesswart schreef:
zo 15 apr, 2018 11:24
Martin E. van Doornik schreef:
zo 08 apr, 2018 19:44
Vandaag niet gefietst ondanks het aanlokkende mooie weer. Ik was op mijn molen in Kolham, die wegens windstilte niet heeft gedraaid. Wat klussen gedaan zoals vloeren stofzuigen en het plaatsen van een nieuw raam op 21 meter hoogte. Dat ding weegt bijna 25 kilo.
Soms een handgemaakt glas in lood exemplaar dat met ware doodsverachting op een ladder omhoog getild gaat worden? :wink:
Nee hoor, het raam is een zestienruiter, gemaakt van meranti-hout, afmeting 94,5 x 115 cm. Hij wordt gewoon van binnenuit aangebracht in een zogenaamde dakkist, zo heet de omlijsting die je op de foto hieronder ziet. Maar er ligt binnen geen vloer (is 5 meter lager), ik ging op de grote tandraderen staan om de klus te verrichten. Het raam was bij een storm op 5 oktober 2017 eruit gewaaid, naar beneden gedonderd en zwaar beschadigd. De molen (de grootste van provincie Groningen) onderging in september 2017 een grote schilderbeurt en de stenen onderbouw van 12 meter hoog werd mooi gevoegd. Daardoor is het onderhoudspotje voor 2018 helemaal op. Ik probeer nu daarom zoveel mogelijk onderhoud zelf ter hand te nemen.

Afbeelding

Afbeelding
Het interieur met helemaal linksboven het bewuste raam. Links de schijfloop van de maalstenen, rechts het (draaiende) spoorwiel.
20180415_114152-01-01.jpeg
Groetjes vanuit ... Ergens bij Markelo, bij de Schipbeek.
willem.m schreef:
zo 15 apr, 2018 12:03
20180415_114152-01-01.jpeg
Groetjes vanuit ... Ergens bij Markelo, bij de Schipbeek.
Ik heb die zendmast gisteren gezien! Ik was zaterdag 14/4 met een groep Groninger molenaars op excursie per bus langs molens in Salland en Twente. De bomen zijn groener dan in Groningen en er bloeien in de velden al paarden- en pinksterbloemen. Zelfs scheen daar 's middags het zonnetje terwijl volgens m'n vrouw het regende in Groningen....
Vandaag rondje vestingen: Gorinchem, Zaltbommel, Loevestein en Heusden. Heerlijk gereden :D

Op één stukje na ;) Ongelovelijk dat er in Parijs-Roubaix 50km van zulke stroken worden afgeraffeld op 28mm-bandjes.

Bijlagen

Morgen probeer ik een fietstocht te maken, want ik voel me al sinds maandag 16/4 niet lekker. Vandaag iets beter.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 18 apr, 2018 22:48
Morgen probeer ik een fietstocht te maken, want ik voel me al sinds maandag 16/4 niet lekker. Vandaag iets beter.
Vanmiddag geprobeerd om, in wielerkleding gestoken, op de Focus een stukje te fietsen bij lekker warm weer, in de omgeving van Kloosterburen. Met 21 km niet veel, maar wel van het opbloeiende landschap genoten. Zelfs getuige geweest hoe een buizerd zich op een eend heeft gestort... Nog niet fit en na thuiskomst gelijk op de bank gaan liggen.
Is minder... succes met herstellen.
De tulpenvelden in Flevoland staan mooi in bloei. Op http://tulpenrouteflevoland.nl/ staan fiets-, wandel en autoroutes langs deze velden.