Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ierland in 10 foto's - Forum Wereldfietser

Ierland in 10 foto's

Afgelopen zomer heb met Rudi langs de mooie westkust van Ierland gefietst.

Een uitgebreid reisverslag vind je op themeeg.nl. En het fotoalbum met de route en veel fietsfoto's vind je op Google Photos.

Hieronder als teaser een selectie van 10 van onze foto's:

1. Via de winderige Healy pass snijden we het door regen geteisterde Beara-schiereiland af
Afbeelding

2. De eerste drie dagen 99.5% van de tijd regen en mist. Hier vanaf de Ring of Kerry een fraai uitzicht op het Grote Niets
Afbeelding

3. Op het Iveragh-schiereiland gaan we over de Ballaghisheen Pass. Sommige toppen hier zijn hoger dan 1.000 m.
Afbeelding

4. Sleahead Beach op het Dingle-schiereiland. Dat is andere koek dan Zandvoort
Afbeelding

5. Ierland's nummer 1 sterattractie: Cliffs of Moher. Reddingswerkers brengen wat kleur in de foto
Afbeelding

6. Inisheer Island: kamperen bij het 14e eeuwse O’Brien’s Castle. Niet verkeerd...
Afbeelding

7. Sky Road: de weg klimt gestaag tot een mooi uitzichtpunt aan het eind van het smalle schiereiland
Afbeelding

8. De camping bij Ardnagreevagh is aan de prijs, maar dan heb je ook een plekje direct aan het strand
Afbeelding

9. Lokale bewoners van de Sheeffry Hills. Het doet me hier denken aan het Engelse Lake District
Afbeelding

10. Achill Island: bij gebrek aan voorgrond uit pure armoede een foto van de lucht... levert toch nog een stoer plaatje op
Afbeelding


(c) Rudi: 1,2,3,5 / Willem: 4,6,7,8,9,10
thumb!
Mooi!
Knappe foto's
Mooie beelden. Brengt weer wat (goede) herinneringen omhoog. Met name de Connemara vond ik prachtig.
Mooie foto's zeg.
leuk hoor, en bekende route.
Jammer van het weer.
Mooi. Juist ook die sfeerfoto's van de regen!
Dank jullie wel!

Wij vonden de Connemara een welkome afwisseling na de vele kilometers door overwegend agrarisch gebied. Je hebt er die echte weidsheid in het landschap.

We hebben helaas niet zoveel sfeerfoto's van de regen. Dat vonden de camera's namelijk niet zo fijn. Ik denk dat we in totaal een derde vd tijd regen hebben gehad.
Prachtige foto's! Ik heb twee jaar geleden in Ierland gefietst, maar jouw beelden doen heel wat ruiger aan dan de oostkust waar ik was. :wink:
Prachtig zeg!
Ik mis echter wel foto's van de mysterieuze en karakteristieke 'round towers' die onlosmakelijk met Ierland verbonden zijn.
Martin E. van Doornik schreef:Ik mis echter wel foto's van de mysterieuze en karakteristieke 'round towers' die onlosmakelijk met Ierland verbonden zijn.
Die hebben wij niet gezien. We kunnen er via onze route ook niet veel tegen zijn gekomen:
Afbeelding

Dan doen we dat de volgende keer!
Afbeelding
Ik sta hier bij de bekende 'round tower' van Glendalough, 30 aug. 2014. Ik heb nog drie andere round towers gefotografeerd: in Swords, Lusk en Monasterboice.

Ook zijn de Ierse begraafplaatsen erg bijzonder: vaak vol met kruizen in Keltische stijl. Ik heb het adres van een leverancier al gevonden....

Afbeelding