Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 10-Provinciën route - Forum Wereldfietser

10-Provinciën route

In de meivakantie van dit jaar (2012) fietsten we de 10-provinciën route. Deze route, van ongeveer 640 kilometer, is eigenlijk de terugweg van het Fietserpad. Deze laatste loopt van Withuis (bij de Belgische grens) naar Pieterburen, terwijl de 10-provinciën route van Pieterburen naar Withuis loopt.

Persoonlijk vind ik de 10-provinciën route de mooiste van de twee. Hij loopt grotendeels door natuurparken en omdat het weer niet super was kwamen we nauwelijks andere mensen, laat staan fietsers tegen. Zo zie je dat minder weer ook zijn voordelen heeft.

Het verslag met foto's kun je hier vinden. Natuurlijk is daar ook de track van de route te downloaden. In deze track zijn ook alle campings langs de route opgenomen voor het geval je wilt kamperen.
Dus zoek je een mooie week fietsen in Nederland, dan is dit een suggestie.

Voor de sfeer nog een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wij hebben deze route van zuid naar noord in 2010 in acht dagen gedaan. Dit met het hele gezin (kids toen 14, 12 en 9 jaar), waarbij ons doel was de zeehondencreche in Pieterburen bezoeken. De route kenmerkt zich doordat deze van het ene naar het ander natuurgebied loopt. We hebben één hele dag over de veluwe gefietst (ca. 70 km).
Het pondje over de ijssel, net boven Zwolle was voor ons het hoogtepunt, evenals het gebied Noordwest-Overijssel (Kalenberg e.o.). Volgens ons is deze route nog tamelijk onbekend binnen fietserskringen.
Voor ons is deze tocht de start geweest voor buitenlandse tochten in 2011 en 2012.
Mooi verslag. Het trekpontje bij Haerst blijft idd erg leuk.
Bedankt voor het delen van dit mooie verslag! :P
Wat een goeie tip, lijkt me echt een mooie route om eens in een voor of najaar te doen.


PS Hans: Je schrijft in je verslag dat je ook al een rondje Bretagne had uitgezet. Aangezien we het idee hebben om daar misschien volgend jaar naar toe te gaan ben ik zeer geïnteresseerd in je route, zou je die met mij willen delen?
bedankt voor mooie verslag een leuk idee om ook weer eens in nederland te fietsen wat is ons landje toch mooi

ps voor dat we de limens route gaan fietsen
ga ik met me zoon van 13 deze tocht ondekken is net besloten

Gr Theo en bram
Onderwerptitel: 10-Provinciën route
Gaan we zeker doen. Mooi verslag. Vorig jaar het Fietserpad gedaan en weer terug naar huis met de trein via Baflo. "Gaan we ff bakkie doen bij Vanderveeke", jammer joh, je was weer eens fietsen... :lol:
HansvanderVeeke schreef:Gisteren zijn we in Limburg gekomen. Volgens onze telling de negende provincie. Toch heet het boekje de tien provinciën route. Wat is dan die tiende? Als we het boekje erop naslaan blijkt dat de schrijver ook de provincie Flevoland meetelt. Volgens ons zijn we er niet geweest.
Ben je er al achter waar je in Flevoland bent geweest ? :wink:
Michael W schreef:
HansvanderVeeke schreef:Gisteren zijn we in Limburg gekomen. Volgens onze telling de negende provincie. Toch heet het boekje de tien provinciën route. Wat is dan die tiende? Als we het boekje erop naslaan blijkt dat de schrijver ook de provincie Flevoland meetelt. Volgens ons zijn we er niet geweest.
Ben je er al achter waar je in Flevoland bent geweest ? :wink:
Ha! Dat was ik al bijna vergeten. Onderweg waar we daarover aan het puzzelen en door je opmerking heb ik het toch even nagezocht in de GPS track:

Afbeelding

Overigens zijn de provincies Zuid-Holland en Utrecht ongeveer via eenzelfde afstand bezocht. Dus het boekje had beter 'de zeven-provinciën (en drie een beetje) route' kunnen heten :?
HansvanderVeeke schreef: Ha! Dat was ik al bijna vergeten. Onderweg waren we daarover aan het puzzelen en door je opmerking heb ik het toch even nagezocht in de GPS track:
Klopt, fietspad Blokzijl - Vollenhove :wink:
HansvanderVeeke schreef: Overigens zijn de provincies Zuid-Holland en Utrecht ongeveer via eenzelfde afstand bezocht. Dus het boekje had beter 'de zeven-provinciën (en drie een beetje) route' kunnen heten :?
Wat's in a name? :wink:
Ik vind niet direct terug waar je de gids/boekje de 10 provinciën fietsroute kan kopen.
Heeft iemand een plaats of link voor mij ?

Serge
Ok bedankt Arno en Hans.

Serge
Hans,

de gps track die te downloaden is op jou site beslaat 86km? de eerste dag?

tenminste wel als ik importeer in bikley.com om het te bekijken
heb je ze ook compleet beschikbaar?de hele route

dat zou fijn zijn :wink:
Bevat de gps file niet de hele route? Kan het hier op de iPad niet zien.
Ik heb natuurlijk wel de hele route als gps track. Ik kijk morgen even. Anders mail me even je gewone email adres en dan mail ik je mijn gps file terug.
HansvanderVeeke schreef:Bevat de gps file niet de hele route? Kan het hier op de iPad niet zien.
Ik wel, in Mapsource, is gewoon de hele route van 8 dagen in 8 tracks !! :wink:
Ziet er leuk uit! Die caches, die had je gewoon in je GPS geladen? Heb je daarvoor je route aangepast? Want dat is natuurlijk wel een leuke afwisseling, alweer even geleden dat ik dat gedaan heb!