Additionally, paste this code immediately after the opening tag: IJsland 2011 - mijn top 10 foto's - Forum Wereldfietser

IJsland 2011 - mijn top 10 foto's

In juli heb met Rudi op IJsland gefietst.

Een uitgebreid reisverslag vind je op themeeg.nl. En het fotoalbum met alle foto's vind je op Picasa.

Hieronder als teaser een selectie van 10 foto's:

1. De Eyjafjallajökull ligt er ditmaal rustig bij (F261)
Afbeelding

2. Best een markante heuvel, die Einhyrningur (F261)
Afbeelding

3. Mýrdalsjökull ijskap gezien vanaf de Fjallabaksvegur (F210)
Afbeelding

4. Rivier de Syri Ófael nabij Alftavatn (F233)
Afbeelding

5. Therolduvatn gezien vanaf de Sprengisandur (F26)
Afbeelding

6. Kerlingarfjoll gezien vanaf de Sprengisandur (F26) Afbeelding

7. Jokulsa rivierdelta in Loni
Afbeelding

8. Aanpoten op de jeep track naar Laki part I
Afbeelding

9. Aanpoten op de jeep track naar Laki deel II
Afbeelding

10. Aanpoten op de jeep track naar Laki part III
Afbeelding
Great photos! I especially like #7 and #10
Dank dank!

Jokulsa is een heel mooie vallei. En het leuke is dat je met de fiets vrijwel de hele rivierdelta door kunt. Ik wil er zeker nog een keer terug en dan all the way naar de ijskap. Als ik er op terug kijk is het jammer dat we dat niet hebben gedaan.

Laki zie ik niet zo vaak terug in fietsreisverslagen, en zeker niet de jeep track die wij hebben gevolgd. Het is aanpoten, maar moet zeker met beter weer een van IJsland's hoogtepunten zijn.
Waw!

Tussen die picasafoto's staan pareltjes!
Wat een prachtige foto-impressie van een hele ruige tocht! Ook wij waren eind juni/begin juli op IJsland aan het fietsen. Onderweg kwamen we wereldfietser Marco nog tegen, die Corrie en mij vroeg of we soms Dennis en Marijcke waren :) (ook zij hebben een mooie reportage gemaakt, zie hier).

Vrees voor dagenlang slecht weer of veel te drukke asfaltwegen (de ringweg zowel ten noorden als ten oosten van Reykjavik is de eerste paar honderd kilometer véél te druk om ontspannen te kunnen fietsen) motiveerde ons om af en toe een bus te nemen om in een ander gebied verder te gaan fietsen. Resultaat van dit improviseren: een schitterende tocht met een voor ons perfecte balans tussen rust, ruigheid en cultuur. Haast altijd goed befietsbare maar auto-arme wegen, net genoeg winkels om lekker te kunnen eten en bijna dagelijks een warme douche plus verse koffie met wafels!
Ons fotoverslag staat hier.

Afbeelding
Chapeau!
Heel mooie foto's, wel afzien zeker?
Wat was ongeveer de temperatuur van het water van de rivier, die je overstak?
Wat een prachtige foto's, Kees. Mooi fietsen zo aan de fjordenkust. Jullie reisverslag is heel informatief met die overzichtskaartjes.

Het lijkt er op dat jullie iets beter weer hadden. Als ik het zo bekijk dan is de noordwestkant ook wel een aanrader. Alweer iets om naar uit te kijken voor over een paar jaar.
IJsland stond al hoog op mijn verlanglijstje. Het is met stip gestegen.

Gerd
@ Willem: En hoe maak je die foto's? Heb je iemand bij je of heb je i.p.daarv. een statief bij je?

[EDIT] Och, ik zie het al: je hebt een reisgezel.
Dag Willem,
In één woord schitterend, wat een mooie foto's.
Bedankt dat je deze foto's op het forum met ons wil delen.
Frits
Wow, erg mooi!
Zo, het was nog best druk met Nederlandse fietsers vorig jaar. Ook ik heb een rondje gefietst (van 16-6 tot 14-7) maar ben slechts drie Nederlandse fietsers tegen gekomen. De meeste waren Duits, Zwitsers of Oostenrijks. Ook nog twee IJslanders (zeer zeldzaam) en een Australische (op racefiets).

Op de boot naar IJsland, mooie avondlucht
Afbeelding

Stilte in het noorden
Afbeelding

Klein zijweggetje naar guesthouse, te harde wind om door te rijden naar de camping
Afbeelding

Vatnsnes schiereiland
Afbeelding

In de Westfjorden, bovenop een pas
Afbeelding

In de Westfjorden, even later aan de fjord
Afbeelding

Nog een keer Westfjorden
Afbeelding

Diner om 22:00 in de Westfjorden. Kamperen op grasveldje naast het zwembad in niemandsland.
Afbeelding

Op weg naar Landmannahellir
Afbeelding

Op weg naar Landmannalaugar
Afbeelding

Fjallabak
Afbeelding

F208 van Landmannalaugar naar Kirkjubearjaklaustur
Afbeelding

IJslands ijsbergje, Jökulsarlon
Afbeelding

Laatste pas voor de boot
Afbeelding
Wat grappig dat er zo een leuke IJsland-fotoverzameling komt. De F208 met uitzicht is ook wel fijn!