Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alteveer, Alteveer, Alteveer - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Alteveer, Alteveer, Alteveer

HenkS schreef:
wo 20 okt, 2021 19:55
Rijswijk - Rijswijk - Rijswijk wordt jaarlijks door een fietsclub van ambtenaren gereden. Het kan in éen dag, het is maar 200km.
Kijk, dat is nou een leuke om vanuit Twente in een lang weekend te fietsen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 21 okt, 2021 00:09
Dan mag ik Stolwijk (onder Gouda), Kootwijk(erbroek), Bleiswijk, Noordwijk (ZH en Gr), Naaldwijk, Katwijk (ZH en NBr), Beverwijk, Kokswijk, Haulerwijk, Kalkwijk, Ewijk, Kerkwijk, Waalwijk, Haanwijk, Oisterwijk, Schadewijk, Roodewijk (Zld) en Kooiwijk (NBr) ook wel toevoegen en dan is het misschien nog niet volledig.
Dit moet helaas afgekeurd worden :P
Het moet een variant zijn op Wijk gevolgd door een voegwoord/voorzetsel. Dus Wijk aan/bij/en Zee/Aalburg/Duurstede

Plaatsen met Wijk of zo u wilt Veen zijn er in overmaat.

Voor de liefhebber wil ik nog toevoegen:
Tongeren - Tongeren - Tongeren (Belgisch Limburg, Nederlands Brabant, Gelderland)
Mechelen - Mechelen - Megchelen (Vlaanderen, Limburg en Gelderland/Achterhoek)
HenkS schreef:
do 21 okt, 2021 14:51
Dit moet helaas afgekeurd worden :P
Het moet een variant zijn op Wijk gevolgd door een voegwoord/voorzetsel. Dus Wijk aan/bij/en Zee/Aalburg/Duurstede

Voor de liefhebber wil ik nog toevoegen:
Tongeren - Tongeren - Tongeren (Belgisch Limburg, Nederlands Brabant, Gelderland)
Mechelen - Mechelen - Megchelen (Vlaanderen, Limburg en Gelderland/Achterhoek)
Helaas HenkS, de "ongeschreven regels" voorzien in dit soort gevallen.
Het is aan de TS om te bepalen wat door de beugel kan. :wink:
Ik sluit mij vervolgens aan bij je afkeurende afkeuring.

Weet je Alteveer, Alteveer, Alteveer was een oude droom die ik verwezenlijkt heb.
Zo heb ik vroeger ook eens de Triangle de Luxembourg gefietst.
Zo'n smoes als Tongeren, Tongeren, Tongeren is toch een prachtige aanleiding om voor jezelf/mezelf een mooie route uit te zoeken en onbekende streken te ontdekken, niet?
HenkS schreef:
do 21 okt, 2021 14:51
Dit moet helaas afgekeurd worden :P
Het moet een variant zijn op Wijk gevolgd door een voegwoord/voorzetsel. Dus Wijk aan/bij/en Zee/Aalburg/Duurstede
Kan ik het helpen dat Willem.m met Winterswijk ermee aankwam? Maar idd. wel teveel van het goede.
Een goeie rit draagt een mooi thema. Daar worden na afloop de mooie verhalen van gemaakt en onderweg helpt het met indelen en volhouden
Er zijn wel wat plaatsnamen die Broek heten: Broek (bij Pieterburen), Broek (bij Joure), Broek in Waterland, Broek op Langedijk en Broek (bij Waddinxveen).
Dus plaatsnamen die met een -broek sluiten (zoals Hoensbroek) vallen buiten de boot.
Bocholt (Duitsland/Dinxperlo) - Bocholt (België/Weert) - Bocholtz (Limburg/Simpelveld). (Geen 10-punter i.v.m. de spelling)
Wat zou de kortste route zijn voor beek-beek-beek-beek-beek-beek? (3x nl 2x be 1x d)
Ik heb niet goed opgelet en 3 keer Belgie, 2 keer Nederland en 1 keer Duitsland gevonden.
Google gaf ook een Beek op Usedom aan maar dat is wat ver.
Onderstaand 2 varianten, 1 met Beek Duitsland erbij en 1 zonder de Duitse Beek. (ik probeer nog steeds die Duitse fietspaden te mijden)
beek-kort+.jpg
beek-kort.jpg
Lijkt me een leuke tocht om te fietsen.
Ik heb er nog een paar nageplozen en zie mooie uitdagingen voor 2020 liggen.
Rijswijk.jpg
Tongeren.jpg
Mechelen.jpg
Eigenlijk kan Mechelen en Megchelen niet, evenals Koudekerke met een aan de Rijn en de andere als verdronken dorp bij Heist en hetzelfde geldt voor Bocholt(z).

Liever nog zou ik de plaatsen die door Bart van Loo in 'de Bourgondiers' genoemd worden graag eens langsfietsen.
Dat is pas een thema!
Plaatsen als Ieperen, Kamerijk, Parijs, Brugge en het altijd weer opstandige Gent.
De Mozesput in Dyon en de praalgraven van de Bourgondiers heb ik afgelopen jaar bezocht.
Weergaloos!

Voor wie nog niet weet hoe de winter door te komen: Spotify, de Bourgondiers.
Laat je meeslepen!
Wat "Essen" al geweest? Er zijn in elk geval steden in het Ruhrgebiet en in België, en gehuchten (buurtschappen, zo je wilt) in Groningen en nabij Barneveld. Ik was afgelopen weekend in de Duitse versie, en het is daar erg leuk fietsen. Ik denk dat je een fraaie verbindingsroute met de andere Essens kunt maken die op miraculeuze wijze langs Erve Poppink komt.

Screenshot_20211025-084952.png
willem.m schreef:
ma 25 okt, 2021 08:38
Ik denk dat je een fraaie verbindingsroute met de andere Essens kunt maken die op miraculeuze wijze langs Erve Poppink komt.
Zo is dat maar net.
De wereld is mijn achtertuin.
Doet me denken aan die folders van kleine bergdorpjes in de Alpen uit de 70-er jaren waarin vanuit het dorpje lijnen werden getrokken naar Genève, Parijs, München, Brüssel, Milan en Rome om vooral maar te laten zien hoe centraal en goed bereikbaar het plaatsje gelegen is.
Om warm te draaien heb ik nog Elst-Elst-Elst in de aanbieding: Elst (Utrecht/Rhenen), Elst (Gelderland/Nijmegen, bekend van de ELSTar appe) en Elst (Brabant/Oss)
En van een rondje Deurne (Be) - Deurne (Nl) is best ook een mooie route te maken.
Voor nog meer inspiratie.
60DF552A-183C-423D-AAAA-F28EE9A2AC0A.png
Nes - Nes - Nes - Nes - Nes - Nes.

Dit topic doet me denken aan mijn plan om ooit nog eens alle knooppunten 1 aan te doen.
Ik dacht aan een rondje 0.
0.jpg
's-Gravenhage, 's-Gravenzande, 's-Gravendeel, 's-Gravenmoer, 's-Gravenpolder en Graven (zonder 's-, onder Leuven, B.) :wink:
De TS van dit topic neemt alleen identieke namen serieus.
renel schreef:
di 26 okt, 2021 20:38
Ik dacht aan een rondje 0.
Wat is dat?