Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alteveer, Alteveer, Alteveer - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Alteveer, Alteveer, Alteveer

Ik heb enkele malen in de jeugdherberg van Stayokay in Arnhem overnacht en het huis draagt de naam Alteveer....

DSCF0244.jpg
Ik heb op een dag eens voor de grap tegen m'n vrouw gezegd dat ik op één dag naar Denemarken heb gefietst, dat is een gehuchtje ten noorden van Kolham.... :lol:

DSCF0399-klein.jpg
Mmmm,
Met Kropswolde als uitvalsbasis is het misschien een optie om Veenhuizen (Hoogezand), Veenhuizen (Coevorden), Veenhuizen (Steenwijk), Veenhuizen (Fochteloërveen), Veenhuizen (Hoogezand) te fietsen.
Daarbij laat ik Veenhuizen (Heerhugowaard) even buiten beschouwing zodat het in een paar dagen gefietst kan worden en een mooi overzicht biedt van Groningen en Drenthe.
Weten jullie dat er alleen al in Friesland drie dorpen bestaan met dezelfde naam Oudega (Frysk: Aldegea) in de gemeenten Smallingerland, Fryske Marren en Súdwest Fryslân?
Poppink schreef:
zo 17 okt, 2021 22:17
... in een paar dagen gefietst kan worden ...
En voor iedereen met wat meer tijd, is er vanuit Ochsenfurt via Ossendrecht naar Oxford vast wel een leuke route te maken :D

Groet,
Tom.
derdekeer schreef:
wo 09 jun, 2021 21:46
Maar als het dezelfde namen moeten zijn: Heusden (Noord-Brabant) - Heusden (Belgisch Limburg) - Heusden (Oost-Vlaanderen) - Hesdin (Pas-de-Calais in Frankrijk, oude NL naam Heusden).
In NB zijn is er twee keer Heusden: gem Heusden (bij Den Bosch) en gemeente Asten (bij Eindhoven).
In provincie Zeeland zijn er drie dorpen die Driewegen heten.

Er zijn vier plaatsen met dezelfde naam Halle: in de Achterhoek, in België (bekend van commissaris Witse) en twee in Duitsland: bij Bielefeld en bij Leipzig (waar Händel vandaan komt). De laatste wordt vaak Halle/Saale genoemd (op stations etc.).

Dan praat ik nog niet over de vier Alphens die ons land rijk is: Alphen aan den Rijn, Alphen bij Chaam, Alphen aan de Maas en Alphen-Oisterwijk....
Van mijn woonplaats Dongen naar Den Dungen maar doen dan? Als je 40 km te weinig vindt, misschien Dongeradeel of Donga in Benin toevoegen. Laat ik maar stoppen met op Google Maps te kijken want daar zijn nog veel meer connecties te vinden.
Zwijndrecht bij Dordrecht naar Zwijndrecht Antwerpen leuke tocht werd door de Wielervereniging de Hoekse Renners georganiseerd.

Ouddorp Zeeland- Oudorp Alkmaar. Zijn gevaarlijke namen voor routeplanners.
van Winsum Groningen naar Winsum Friesland is net mooi stukkie..
Bergen bij Alkmaar, Bergen aan Zee, Bergen-Binnen, Bergen in Limburg, Bergen op Zoom, Bergen in België (Mons), Bergen-Belsen (concentratiekamp), Bergen bij Celle en Bergen in Noorwegen….

En WimB: Ouddorp ligt niet in Zeeland, maar in Zuid-Holland, want daar hoort Goeree-Overflakkee bij. M'n oma van moeders kant is van Middelharnis afkomstig.

Soms kan de uitspraak van de verschillende plaatsnamen meer op elkaar lijken dan wat er geschreven wordt. Ik herinner me een hele tijd geleden een waar gebeurd verhaaltje: een Belg wilde in Antwerpen een treinkaartje kopen voor Kruiningen (Zeeland), maar kreeg Groningen als eindbestemming! :roll:
Maar gelukkig dat Gröningen bij Magdeburg geen station heeft....
Tom vds schreef:
ma 18 okt, 2021 00:31
Poppink schreef:
zo 17 okt, 2021 22:17
... in een paar dagen gefietst kan worden ...
En voor iedereen met wat meer tijd, is er vanuit Ochsenfurt via Ossendrecht naar Oxford vast wel een leuke route te maken :D

Groet,
Tom.
Maar dan wel even doortrappen naar de Bosporus, en onderweg Coevorden even aandoen.. zijn we etymologisch goed bezig!
Hadden we het al over de diverse Koudekerken gehad?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 18 okt, 2021 12:10
Hadden we het al over de diverse Koudekerken gehad?

Groetjes,

Carl
Volgens mij zijn er maar twee: Koudekerke bij Vlissingen en Koudekerk (zonder e) ten oosten van Leiden. Idem dito als Grijpskerke op Walcheren en Grijpskerk in het westen van Groningen. Daarnaast nog tweemaal Serooskerke, alleen al in Zeeland.
Voorts vindt men Loppersum en Wirdum in Groningen, maar ook allebei vrij dichtbij elkaar in Ost-Friesland! Dan is er nog een derde Wirdum onder Leeuwarden.
In Engeland zijn er vijf dorpen met de naam Sutton, twee daarvan heb ik per fiets aangedaan. Dan praat ik nog niet over de vele Springfields in Amerika....
Toen ik daar langs fietste, was ik verbaasd dat er nóg een Emmen in ons land bestaat....

DSCF7673.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 okt, 2021 19:49
Carl schreef:
ma 18 okt, 2021 12:10
Hadden we het al over de diverse Koudekerken gehad?
Volgens mij zijn er maar twee: Koudekerke bij Vlissingen en Koudekerk (zonder e) ten oosten van Leiden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koudekerke


Carl
Rijswijk - Rijswijk - Rijswijk wordt jaarlijks door een fietsclub van ambtenaren gereden. Het kan in éen dag, het is maar 200km.

Andere variant is Wijk-Wijk-Wijk
Wijk aan Zee, Wijk bij Duurstede en Wijk en Aalburg. Die is 270km en staat nog op het programma
HenkS schreef:
wo 20 okt, 2021 19:55
Andere variant is Wijk-Wijk-Wijk
Wijk aan Zee, Wijk bij Duurstede en Wijk en Aalburg. Die is 270km en staat nog op het programma
Je vergeet nog (De) Wijk bij Meppel.... :wink:
+Winterswijk

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Dan mag ik Stolwijk (onder Gouda), Kootwijk(erbroek), Bleiswijk, Noordwijk (ZH en Gr), Naaldwijk, Katwijk (ZH en NBr), Beverwijk, Kokswijk, Haulerwijk, Kalkwijk, Ewijk, Kerkwijk, Waalwijk, Haanwijk, Oisterwijk, Schadewijk, Roodewijk (Zld) en Kooiwijk (NBr) ook wel toevoegen en dan is het misschien nog niet volledig.