Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier je mooiste foto's! - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Post hier je mooiste foto's!

223 berichten
Ik maak kiekjes met een Pixel 5. Die fotografeert voor een telefoon heel behoorlijk. Met een serieuze camera met serieuze lens kan je natuurlijk veel mooiere foto's maken, wat de smartphone lovers ook beweren. Maar ja, die steek je niet even in je broekzak als je naar het centrum fietst om een hapje te gaan eten.

Hieronder de nabewerking:

Screenshot_20210618-223317.png
willem.m schreef:
vr 18 jun, 2021 22:06
Het is maar gewoon een kiekje.
AfbeeldingDan mag hij hier niet! Alleen als het een van je mooiste kiekjes is! Anders moet je een nieuw onderwerp 'Post hier maar gewoon een kiekje' openen.

Carl
DSC05135-2 - kopie.jpg
Ik denk dat dit in Toscane is, of het zijn de bomen 550 meter ten Z van stoomtreinstation Eys-Wittem.
https://earth.app.goo.gl/?apn=com.googl ... 604h,0t,0r
Leon schreef:
za 10 jul, 2021 21:20
Ik denk dat dit de bomen zijn 550 meter ten Z van stoomtreinstation Eys-Wittem.
https://earth.app.goo.gl/?apn=com.googl ... 604h,0t,0r
Klopt. De meest herkenbare bomen van Zuid-Limburg denk ik ;)

Het zijn wel geen Cipressen maar ze geven me wel een Toscaans gevoel ;)
willem.m schreef:
vr 18 jun, 2021 22:38
...wat de smartphone lovers ook beweren.
Je bedoelt dan o.a. Annet de Graaf?!
Zij kan met recht e.e.a. beweren: https://www.onemorething.nl/2021/07/iph ... amsterdam/
Flix schreef:
za 10 jul, 2021 21:42
willem.m schreef:
vr 18 jun, 2021 22:38
...wat de smartphone lovers ook beweren.
Je bedoelt dan o.a. Annet de Graaf?!
Zij kan met recht e.e.a. beweren: https://www.onemorething.nl/2021/07/iph ... amsterdam/
Met een moderne iPhone fotograferen is kinderspel qua beeldkwaliteit, je kunt alleen 2 dingen niet: echt bokeh en sterke tele. Smartphones zijn vooral klotedingen (deze keer gebruik ik bewust deze zware term) om vast te houden en te bedienen bij het fotograferen.
Lyon
EEEC4B85-B064-40D9-82C0-120BA750665E.jpeg
Preies dat: echte bokeh en sterke tele. Ik sjouw met vakanties mede daarom mijn Panasonic FZ 1000 mee.
DBCB3F5C-0F5E-4EB2-9E21-50FB482237C4.jpeg
A5681B47-F62E-4BFD-9750-291D2DD431F1.jpeg
Polling schreef:
di 13 jul, 2021 08:05
Preies dat: echte bokeh en sterke tele. Ik sjouw met vakanties mede daarom mijn Panasonic FZ 1000 mee.
En ik mijn Canon SX60. Dan hoef ik geen 2 km om te fietsen om het bordje bij een monument aan de overkant van het Albertkanaal te lezen. (150 m)
Afbeelding
Leon schreef:
za 10 jul, 2021 22:11
... je kunt alleen 2 dingen niet: echt bokeh en sterke tele. ...
Echt bokeh(-effect) kan wel, maar enkel wanneer je een macrolens-clipje gebruikt. Maar daar heb je als wereldfietser niet zoveel aan :-).
En met heel veel goede wil kan tele (misschien) ook. Maar de kwaliteit zal natuurlijk navenant zijn.

Hier enkele voorbeeldjes genomen met mijn low-budget Samsung J6 telefoon en macro-clip-on. (ik ben een insectenfan)
20210711_133308.jpg
Een bladwespje. Een regenbuitje is voor veel insecten van een andere orde dan voor een wereldfietser.
20210711_160244.jpg
Een sluipvliegje. Tijd voor een goede waxingbeurt?
20210710_123504.jpg
Orgie in de moestuin van mijn vrouw. Ik vraag me echt af wat er in het kopje van die single vlieg omging op dat moment.
Ik ben net klaar met het monteren van een video van mijn niet voltooide fietsvakakantie :cry:
Ik zat compleet opgesloten in Trier.....

Maar wel hele mooie dingen gezien :D

https://youtu.be/jz5pxyB_NGI
Leuk filmpje.
'Luxenburg', waar ligt dat?
GoPro?
Valt me op dat er nauwelijks trilling in het beeld is.
Regelt de camera dat zo goed voor je?
Poppink schreef:
di 20 jul, 2021 22:40
GoPro?
Valt me op dat er nauwelijks trilling in het beeld is.
Regelt de camera dat zo goed voor je?
Idd met een gopro op het stuur :D Ik heb een hero 8. Die heeft een hele goede beeld stabilisatie.
DSC02457.JPG
DSC02466_1.JPG
Terlinden, Zuid Limurg om 8 uur en 20 over 8 vanavond, klein fietstochtje voor de bui uit.
Sony DSC-HX90V
dag 2 11072021 (14).JPG
Hmm, ik wilde ook wat toevoegen.
Maar wat ik ook doe, jpg groot of klein, png groot of klein, hij wordt niet geaccepteerd want forumlimiet.
Jammer dan.
Flix schreef:
di 27 jul, 2021 22:35
Hmm, ik wilde ook wat toevoegen.
Maar wat ik ook doe, jpg groot of klein, png groot of klein, hij wordt niet geaccepteerd want forumlimiet.
Jammer dan.
Als moderator kan ik hier niks aan doen, heb het reeds gemeld bij de beheerder. Ik zal het probleem nog eens melden.
Vogeltjes dus.
Die vind ik ook mooi:
Puttertje.JPG
Ik moet dan onmiddellijk aan dit stukje muziek denken, door Robert Long (als A. Tsjechov), Simone Kleinsma, Martine Bijl en Robert Paul:

Vanmorgen vloog ze nog
Zo onbelemmerd en gracieus
En zo verheven
Zo'n sierlijk wezentje
Het was geschapen om te zweven
Niet om te sterven door een zinloos stukje lood
Uit het geweer van een paar lompe idioten
Die zachte veertjes
Stukgeschoten
*)
Dood
Vanmorgen vloog ze nog


*) = dat was geen lood, maar ook geen blik (auto), denk ik. Puttertje is doodgevallen door de hitte misschien?