Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ortlieb stuurtas - Forum Wereldfietser

ortlieb stuurtas

wat is juist het verschil tussen de
Ortlieb Ultimate 5 Classic en de Ortlieb Ultimate 5 Plus?

kan er eigenlijk niet aan uit buiten dat de een goedkoper is als de andere

De plus heeft twee buitenvakken van netstof met rits.
De gebruikte materialen zijn verschillend.
De een is glimmend de ander mat.

idd, de plus heeft geen pvc in de tas verwerkt

Hoi!

De Plus verkleurt sneller (but who cares :lol:)

Whisky

whisky schreef:Hoi!

De Plus verkleurt sneller (but who cares :lol:)

Whisky
Das wel een echte Plus waard. :wink:

Het is inderdaad een ander stofje (wat ik persoonlijk prettiger vind dan het plasticachtige PVC). Doordat de plus geen PVC bevat, is hij een stuk milieuvriendelijker. Nadeel is inderdaad wel dat de plus redelijk snel verkleurd.

Volgens mij heeft de Classic ook nog een kaartenmapje met zo'n vervelend logo dat altijd in de weg zit. :twisted:

50er schreef:Volgens mij heeft de Classic ook nog een kaartenmapje met zo'n vervelend logo dat altijd in de weg zit. :twisted:
Dat kun je wegpoetsen met wasbenzine. Het vak gaat daar niet van kapot.
Leon

Volgens mij heeft de Classic ook nog een kaartenmapje met zo'n vervelend logo dat altijd in de weg zit.
Bij de huidige versie staat het logo niet meer midden op de kaarttas.

Mvgr,

Eric

aldoende leert men... :wink:

Het Plus-materiaal is soepeler dan het Classic-materiaal. Ik heb de Classic maar ik vind vermoedelijk de Plus fijner qua materiaal. Die neem ik dan ook de volgende keer.

Ik heb achter- voor- en stuurtas van Classic. Het is gladder dus makkelijker schoon te maken, het verkleurd minder snel en ik vind het zelfs mooier om te zien. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat als ik op MP tegen een setje + aan was gelopen ik die ook gekocht had. Over de PVC heb ik niet nagedacht :oops: . Die een keer in tig jaar dat ik een nieuwe set tassen koop zal niet zoveel verschil maken denk ik.

Marjan1 schreef: Over de PVC heb ik niet nagedacht :oops: . Die een keer in tig jaar dat ik een nieuwe set tassen koop zal niet zoveel verschil maken denk ik.
Als we allemaal zo denken vrees ik met grote vreze dat het een enorm verschil maakt.... in ons nadeel overigens. :oops:

:roll: Je hebt helemaal gelijk hoor Haike, het is wel belangrijk maar ik heb er toen niet aan gedacht. :roll:

Ik vroeg me af of het materiaal (om die reden) niet wat veranderd is. Ik heb er laatst weer een stel nieuwe classics bij gekocht, en die voelen veel stugger aan dan de oude, en ook stugger dan de oude vroeger waren (althans in mijn herinnering).
Wim

Haike schreef:
Marjan1 schreef: Over de PVC heb ik niet nagedacht :oops: . Die een keer in tig jaar dat ik een nieuwe set tassen koop zal niet zoveel verschil maken denk ik.
Als we allemaal zo denken vrees ik met grote vreze dat het een enorm verschil maakt.... in ons nadeel overigens. :oops:
... :cry:
Vanuit milieu-oogpunt ligt PVC vaak onder vuur. Dat heeft te maken met loodhoudende stoffen (stabilisatoren) die in kleine hoeveelheden aanwezig zijn. Medio 2006 is er een trend gaande om de loodhoudende stabilisatoren in het PVC te vervangen door organisch en op tin gebaseerde stabilisatoren
Daarnaast is PVC te recyclen, dus daar kun je op letten als je de tas ooit hebt versleten.

Daarnaastdaarnaast heeft ortlieb ook een Greenpeace lijn (zonder PVC), dus dan doe je het helemaal goed !!